Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

همزمان با آغاز جشن های چهل سالگی انقلاب اسلامی برای اولین بار در کشور خط تولید شیشه فوق شفاف کشور در کارخانه شیشه فلوت فارسجین تاکستان راه اندازی شد.

خط تولید شیشه فوق شفاف در تاکستان راه اندازی شد

بورس24 : ظهر جمعه در مراسمی با حضور بهمن طاهرخانی نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی، داود محمدی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، صارمی مدیرکل استاندارد استان، جمعی از صنعتگران و کارشناسان و تولیدکنندگان برای اولین بار در کشور خط تولید شیشه فوق شفاف درکارخانه شیشه فلوت فارسجین تاکستان افتتاح و راه اندازی شد.

ظرفیت تولید این خط تولیدی سالانه ۱۵۰ هزار تن شیشه فوق شفاف است که تمامی عملیات طراحی و نصب ماشین آلات آن با کمک متخصصان و کارشناسان داخلی انجام شده است.

با افتتاح این خط تولیدی ضمن تامین این محصول که قبلا از کشورهای خارجی وارد می شد از خروج ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.

با راه اندازی این خط تولیدی در داخل کارخانه شیشه فلوت فارسجین برای ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

در این واحد بزرگ تولیدی سالانه ۳۰ هزار تن انواع شیشه مشجر، ۱۸۰ هزار مترمربع شیشه سکوریت، ۳۰ هزار مترمربع شیشه دو جداره، ۲۰ هزار مترمربع شیشه حلقی یا لمینت و در صنایع جانبی نیز ۲۲۰ هزار مترمربع انواع شیشه تولید می شود.

این شیشه ها در صنایع ساختمانی و خودرو کاربرد دارد و موجب خودکفایی در این صنعت و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه شده است.

در حال حاضر ۱۰۰ درصد شیشه خودروی مورد نیاز کشور و ۲۰ درصد شیشه های ساختمانی در شیشه فارسجین تاکستان تولید و به بازار عرضه می شود.

حسین اسپهبدی مدیر هلدینگ در این مراسم گفت: امروز به خود می بالیم و افتخار می کنیم که در صنعت شیشه روی پای خود ایستاده ایم و با اتکا به توان داخلی قادریم نیازهای خود به این محصول را تامین کنیم.

وی بیان کرد: اشتغال ایجاد شده در صنعت شیشه در شرایط کنونی قابل توجه است و می تواند در کاهش بیکاری موثر باشد.

اسپهبدی بیان کرد: باید از کسانی که بجای دلالی دنبال تولید و اشتغال و اقتصاد کشور هستند تجلیل کنیم و قدردان خدماتشان باشیم که به دنبال شکوفایی اقتصاد کشور و رفع بیکاری هستند.

وی یادآورشد: تولید شیشه های فوق شفاف از تکنولوژی بالایی برخوردار است که پیش از این در اختیار بیگانگان بود و ما را وابسته کرده بودند اما با تلاش متخصصان کشورمان ضمن قطع وابستگی در مسیر خودکفایی گام برداشته ایم.

اسپهبدی تصریح کرد: باید بر دستان کارگران و مهندسان ایرانی بوسه زد که افتخار آفرین شده و نام ایران را در صنعت و تولید پرآوازه کرده اند و با حمایت مجلس و دولت از فعالان اقتصادی می توان همچنان کارهای بزرگی را محقق و اجرایی کرد.

خسرو منظوری مدیر شیشه فلوت فارسجین هم گفت: این افتتاح همزمان با دهه فجر یک اتفاق مبارک است و امیدواریم بتوانیم با تولید محصولات جدید در مسیر خودکفایی گام برداریم.

وی اضافه کرد: کارخانه شیشه فلوت در سال ۸۳ کلنگ زنی و در سال ۸۸ افتتاح شد و در ۹ سال گذشته با تولید محصولات متنوع و کیفی توانسته ایم نام خود را در صنایع داخلی مطرح کنیم و امروز دو محصول مشخص در شیشه خودرو و ساختمانی تولید می شود که می تواند در اقتصاد نقش مهمی ایفا کند.

منظوری تصریح کرد: با تامین شیشه های صنعت خودرو و ساختمان که از کیفیت بالایی برخوردار است توانسته ایم از خروج ۵۰ میلیون دلار ارز جلوگیری کنیم و تولید شیشه سبز خودرو هم با مشخصات فنی در این واحد انجام می شود.

وی بیان کرد: برای تامین نیاز کیفی صنعت خودرو سازی به دانش بالاتری نیاز است که آن را کسب کرده ایم و با تولید شیشه های سبز و بی رنگ در این عرصه هم فعالیت داریم.

منظوری یادآورشد: محصول جدید شیشه فوق شفاف یک تکنولوژی جدید است و در شرایطی که معمولا شیشه با اکسید بالا تولید می شود این محصول جدید اکسید آهن بسیار پایینی دارد که موحب می شود تا شیشه از شفافیت، زیبایی و قابلیت عبوردهی نور بالایی برخوردار باشد که این مزیت در شیشه های بی رنگ و سبز قبلی نیست.


وی بیان کرد: تولید این نوع شیشه نیز با روش فلوت است که در کنار سایر محصولات عرضه می شود اما تولید شیشه فوق شفاف در انحصار فقط چند کشور شاخص بود که ما امروز توانستیم در شرایط سخت و پیچیده این محصول ارزشمند را در داخل تولید و افتخاری برای کشور کسب کنیم.

منظوری اظهارداشت: تامین مواد اولیه سیلیس مخصوص از معادن کنار کارخانه تامین می شود و با ایجاد تغییرات فنی در کوره فعلی توانستیم در مسیر خودکفایی بستر تولید این محصول جدید را نیز با کمک مهندسان داخلی مهیا کنیم.

وی بیان کرد: شیشه فوق شفاف چون اکسید آهن بسیار کمتری دارد لذا باید کوره جدیدی برای آن تهیه می شد که با تلاش شبانه روزی وارد فاز اجرایی شدیم و با اشراف به موضوع و دانش فنی در نهایت توانستیم به این دانش برسیم و محصول جدید را تولید کنیم.

منظوری گفت: قابلیت عبور نور بالا تا بیش از ۹۰ درصد، شفافیت و درخشندگی بسیار بالا و زیبایی محصول، جذب حرارت خیلی کم مادون قرمز از ویژگی های محصول جدید است.

وی اظهارداشت: شیشه فوق شفاف تولید شده در این واحد در صنعت خودروسازی و ساختمان، مبلمان، صنایع ویتریتی کاربرد دارد.

مدیرکارخانه شیشه فلوت فارسجین تصریح کرد: در صددیم هم نیاز بازار داخلی به این محصول را تامین کنیم و هم از این پس تولید محصول را بر اساس نیاز صادراتی و وارداتی تنظیم کنیم.

منبع: مهر

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24