Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

نیاز است، مشخص شود، عرضه کننده و خریدار چه کسی است اینگونه کنترل های لازم هم خواهد بود / فضای بورس کالا کاملا شفاف است وی به تعیین قیمت های دستوری در بورس کالا از سوی دولت در برخی کالا اشاره کرد و اظهار داشت: فرآیند عرضه رقابتی در بورس کالا که بازار قانونی و شفافی است و...

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: باید کالاها به طور کامل از مسیر بورس معامله شود

بورس24 : عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بورس کالا با ایجاد سازوکارهای رقابتی توانسته است در رونق اقتصادی کشور بسیار موثر باشد و به طور یقین ورود محصولات کشاورزی و سایر کالاها به بورس باعث خواهد شد تا در کنار نظارت بر معاملات، شاهد شفافیت قیمتی و افزایش کیفیت باشیم. 

علی اکبر کریمی در گفت و گویی با بیان اینکه ساماندهی معاملات در بورس کالا روش مطلوب و تجربه خوبی است، افزود: بورس کالا محل مناسبی برای مبادله رقابتی کالاها است ؛ بر این اساس قیمت کالاهای عرضه شده در بورس به صورت رقابتی تعیین می شود که این موضوع به نفع اقتصاد ملی کشور است.

وی به تعیین قیمت های دستوری در بورس کالا از سوی دولت در برخی کالا اشاره کرد و اظهار داشت: فرآیند عرضه رقابتی در بورس کالا که بازار قانونی و شفافی است و نباید به صورت دستوری صورت گیرد؛ چرا که عرضه دستوری محصولاترانت های گسترده ای را در بازار ایجاد کرده و به ضرر تولید کننده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس ادامه داد: باید کالاها به طور کامل از مسیر بورس معامله شود تا مشخص باشد عرضه کننده چه کسی است و چه کسی محصول را با چه قیمتی خریداری می کند تا مراجع نظارتی و سازمان بازرسی بتوانند کنترل های لازم را در معاملات داشته باشند.

کریمی با اشاره به ایجاد ارزآوری بالا با صادرات هدفمند محصولات کشاورزی و برخی کالا ها از طریق بورس کالا گفت: بورس کالا دارای رینگ صادراتی بوده و به این ترتیب زمینه و مقدمات کافی برای صادرات هدفمند محصولات کشاورزی و برخی کالاها از طریق بورس موجود است و به طور قطع با صادرات هدفمند از این طریق می‌ توان برای کشور شاهد ارزآوری بالایی بود.

منبع: سنا 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24