Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

یک تحلیل گر خبره بورس: توسعه و گسترش حوزه های مختلف هنر اجرایی می شود سرمایه گذاری در انواع اوراق بهادار نیز استراتژی آنهاست / به زمان نیاز است، تا... همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه، در مورد وضعیت شرکت گروه توسعه هنر ایران، گفت: این شرکت همان طور که از نامش پیداست، با هدف...

نماد گروه توسعه هنر در بازار پایه فرابورس بازگشایی می شود، به زودی

بورس24 : شرکت توسعه هنر ایران شرکت نوپایست که نیازمند زمان برای تحقق سرمایه گذاری ها و رسیدن به رشد و بالندگی است.

همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه، در مورد وضعیت شرکت گروه توسعه هنر ایران، گفت این شرکت همان طور که از نامش پیداست با هدف توسعه و گسترش حوزه های مختلف هنر و زیر ساخت های مرتبط آن تأسیس گردید. 

این شرکت به عنوان اولین شرکت ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار با موضوع فعالیت در حوزه هنر محسوب می گردد، که در خرداد و تیر 1396 از طریق فرابورس ایران پذیره نویسی عمومی گردید و نهایتاً با سرمایه 850 میلیارد ریال(منقسم به 850 میلیون سهم 1000 ریالی) در اسفند 1397 نزد اداره ثبت شرکت ها به صورت شرکت سهامی عام به ثبت رسید.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه فعالیت های اصلی شرکت میتوان به توسعه هنرهای تجسمی ( نقاشی، تصویر سازی، خوشنویسی، عکاسی، گرافیک، کاریکاتور)، تئاتر، سینما، مجسمه سازی، معماری، موسیقی صنایع مرتبط با آنان در سطح ملی و بین المللی و همچنین توسعه صنعت طراحی و معماری با رویکرد تعمیق و گسترش هنر ایرانی اسلامی و توسعه صنایع فرهنگی و صنایع خلاق و توسعه هنر در حوزه رسانه های جدید و ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه هنر اشاره نمود؛ درکنار فعالیت های اصلی شرکت، سرمایه گذاری در انواع اوراق بهادار و حضور در این حوزه نیز با هدف پیشبرد استراتژی اصلی شرکت، تعریف شده است.

وی گفت با توجه به وضعیت حوزه فعالیت این شرکت که تا کنون کمتر به صورت تخصصی از نظر مالی مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است این شرکت نیازمند زمان برای جاافتادن در این بخش و رشد و توسعه فعالیت ها دارد.

دارای افزود: شرکت گروه توسعه هنر ایران، در طول مدت کوتاه فعالیت خود به همت تیم زحمتکش و دلسوز خود توانسته در ساخت چند فیلم و انیمیشن سرمایه گذاری نموده و به اکران برساند.

او گفت: همچنین در حوزه هنرهای تجسمی اقدام به خرید آثار هنری از گالری های و هنرمندان داخلی نموده و برنامه عملیاتی در خصوص سرمایه گذاری و بازرگانی در این آثار تهیه نموده است، در کنار این اقدامات موفق به اخذ مجوزهای مختلف در حوزه فعالیت های فرهنگی و هنری شده است، که این فعالیت ها مدت زمان منطقی برای سود دهی نیاز دارند و حوزه فعالیت این شرکت عملا حوزه ای زمان بر و طولانی مدت است.

وی در مورد وضعیت مالی شرکت گفت : گروه توسعه هنر ایران- سهامی عام، در بخش مالی طبق گزارش حسابرس قانونی در دوره 10 ماه و 17 روز فعالیت شرکت تا پایان آذر ماه 97 به ازای هر سهم به طور خالص مبلغ 260 ریال سود محقق نمود، که عمدتاً ناشی از سود سپرده بانکی بوده است. 

او گفت: لذا از آنجایی که فعالیت در این حوزه با هدف بسط و گسترش فرهنگ و هنر بوده، کسب سود به عنوان هدف اصلی تلقی نشده و صرفاً پیشبرد استراتژی بلند مدت و میان مدت شرکت که همانا طراحی و ارائه بسته‌ های خدماتی و گزینه‌ های سرمایه‌ گذاری جدید در زمینه سرمایه‌ گذاری و تامین مالی صنعت هنر و حضور موثر در عرصه‌ های بین‌ المللی و نهادسازی و استانداردسازی چارچوب‌ های صنعت به منظور افزایش شفافیت کسب و کار و افزایش امکان مشارکت عموم با هدف ایجاد ارزش افزوده برای آحاد مردم تدوین شده، هدف اصلی فعالیت آن است. لذا حاشیه سود شرکت محدود بوده و عمدتاً بر اساس خالص ارزش روز دارایی های آن ارزش گذاری می گردد که در حال حاضر به ازای هر سهم حدود 1300 تا 1400 ریال برآورد می شود.

شایان ذکر است، نماد گروه توسعه هنر به زودی در بازار پایه فرابورس بازگشایی خواهد شد. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24