سید محمد حسین استاد مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین، ضمن تبریک روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی اعتماد مردم به شبکه بانکی را بزرگترین دستاورد روابط عمومی بانک ها دانست و گفت...

بورس24 : مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین، ضمن تبریک روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی اعتماد مردم به شبکه بانکی را بزرگترین دستاورد روابط عمومی بانک ها دانست و گفت: مهمترین سرمایه یک بانک اعتمادی است که مشتریان به بانک خود دارند، و حفظ و ارتقای آن و ارائه تصویری مناسب از فعالیت بانک ها بزرگترین هدف ما است.
سید محمد حسین استاد مدیر روابط عمومی این بانک، در گفت و گویی، کوتاه به مناسبت 27 اردیبهشت ماه، روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی با اشاره به نقش اعتماد در صنعت بانکداری، حفظ و ارتقای این شاخصه را به عنوان اصلی ترین وظیفه روابط عمومی بانک ها بر شمرد و اظهار داشت: ما در دنیایی زندگی می کنیم که این امکان برای تمامی افراد جامعه وجود دارد که بتوانند بی واسطه شما را نقد کنند، هرچند ممکن است این نقدها غیر منصفانه باشد. اما ما به عنوان روابط عمومی وظیفه داریم برای حفظ اعتماد مردم، این نقدها را بشنویم و صادقانه به آنها پاسخ دهیم.
وی افزود: در سال های گذشته صنعت بانکداری دستخوش تغییر شده است، نگاه جامعه نسبت به این صنعت از یک ارائه کننده خدمات اعتباری و محلی برای نگهداری پول، به صنعتی پویا و زیر بنایی که اساس هر کسب و کاری را در دنیای آنلاین تشکیل می دهد، تغییر یافته است.
استاد بیان کرد این نکته که اکثر ما امروز بدون داشتن پول نقد و تنها با یک کارت یا یک گوشی تلفن همراه از منزل یا محل کار خود خارج میشویم، در حقیقت اعتمادی است که ما به بانک خود به عنوان یک پشتیبان داریم. همین اعتماد است که باعث شده مردم در یک سو و کسب و کارها در سوی دیگر بدون دغدغه بتوانند به فعالیت بپردازند.
این فعال رسانه ای با اشاره به این نکته که در سالهای گذشته گاها بانک ها غیر منصفانه نقد شدهاند گفت: ما در شرایط سختی هستیم، این سختی در تمامی ارکان کشور احساس می شود. اما گاها می بینیم که اظهارات غیر کارشناسی و نقدهای غیر منصفانه فضای موجود را ملتهب و اعتماد مردم به بانک ها را خدشه دار می کند. در حالی که اگر نگاهی به سال های اخیر بیاندازیم خواهیم دید که بیشترین تحولات در نظام بانکی در همین سال ها اتفاق افتاده است.
مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین ادامه داد: در این شرایط وظیفه اعتماد سازی بر عهده روابط عمومی ها گذاشته شده است. واقعیت این است که نظام اقتصادی ما تا حدود زیادی وابسته به بانک ها است. پس در شرایط فعلی اعتماد سازی بزرگترین وظیفه واحدهای روابط عمومی بانک ها است.
وی افزود: در هر صنعت، اعتماد نقش مهمی در تعیین آینده آن دارد، برای صنعت بانکداری اعتماد مهمترین اصل است، ما به عنوان کارکنان روابط عمومی صنعت بانکداری تمام تلاش خود را در راستای ارتقای اعتماد مردم به شبکه بانکی به کار می گیریم.
استاد در پایان روز ارتباطات و روابط عمومی را به فعالین این عرصه تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد روابط عمومی ها و ارتباطات بتواند با پرورش افراد خلاق و آموزش آنها نقش و جایگاه اصلی خود را بازیابد.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.