Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مدیرعامل شرکت گروه دارویی سبحان: در خصوص صادرات بسیار تلاش کرده ایم تا محصولات ما حداقل در کشورهای همسایه ثبت شوند تا بتوانیم صادرات را هم انجام دهیم.

مدیرعامل داروسازی سبحان هشدار داد؛ کاری نکنید که تولیدکنندگان دارو، واردکننده شوند

بورس24 : مدیرعامل شرکت گروه دارویی سبحان گفت: سهام گروه دارویی سبحان مدیریتی بوده، بنابر این باید خیلی بیشتر از این مبلغ ارزش گذاری شود. با توجه به قیمتی هم که روی تابلو داریم حدود 60 تا 65 درصد از NAV ما معامله می شود و به نظر می رسد که قیمت، قیمت متعادلی است.

جلال بهارستان مدیرعامل شرکت گروه دارویی سبحان در گفت و گو با خبرنگار بورس24 در خصوص اینکه آیا این شرکت برنامه ای برای افزایش نرخ داروهای تولیدی خود دارد یا خیر گفت: با توجه به تحریم ها و مسائل اقتصادی جامعه وزارت بهداشت مجوز افزایش نرخ با توجه به تورم را به ما می دهد. اما این رقم بسیار جزئی بوده است، به طوری که در سه ماه نخست سال ۹۸ حدود ۱۲ درصد افزایش نرخ داشته ایم. با توجه به شرایط موجود حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای شرکت های داروسازی می تواند بسیار راهگشا باشد. به نظر من چاره ای جز این نخواهیم داشت و دولت هم شاید بتواند تا ۶ ماه آینده مقاومت کرده و تغییری در نرخ ارز نداشته باشیم اما در نهایت باید این مهم محقق شود.

وی در ادامه تصریح کرد: هم اکنون ارزی که به ماشین آلات صنعت دارو و همچنین مواد جانبی تعلق می گیرد، ارز نیمایی بوده و صرفا برای تامین مواد موثره ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت می کنیم که ادامه این روند در بلند مدت امکان پذیر نخواهد بود. چنانچه این ساز و کار ادامه یابد سرمایه گذاری در صنعت دارو متوقف خواهد شد و در نتیجه تولید کنندگان دارو وارد کننده این صنعت خواهند شد. بنابر این عاقلانه تر این است که هر چه زودتر ارز دولتی حذف شده و برای تامین مواد موثره نیز ارز نیمایی تخصیص داده شود. چنانچه این تغییرات انجام شود سرمایه گذاری های صنعت دارو نیز با درآمدهایش متناسب خواهد شد. فعلا که در این خصوص مقاومت می شود اما گمان می کنم حداکثر تا پایان سال جاری ارز دولتی حذف خواهد شد.

جلال بهارستان افزود: چنانچه نرخ ارز افزایش پیدا کند در نتیجه نرخ محصولات نیز مناسب شده و مارژینی که صنعت دارو بابت این افزایش نرخ می برد با سرمایه گذاری در این صنعت نیز متناسب می شود.

مدیرعامل شرکت گروه دارویی سبحان اظهار کرد: در سال جدید هم مانند گذشته متمرکز شده ایم بر اینکه شرکت های تابعه اصلاح هایGEP را انجام دهند. در خصوص صادرات نیز بسیار تلاش کرده ایم تا محصولات ما حداقل در کشورهای همسایه ثبت شوند تا بتوانیم صادرات را هم انجام دهیم. در خصوص تامین مالی شرکت های مجموعه علاوه بر اینکه تمایل داریم افزایش سرمایه بدهیم از آن طرف هم سعی می کنیم با توجه به پتانسیل هایی که در گروه داریم بتوانیم از وام های ارزان قیمت تر و تامین مالی ارزان تر استفاده کنیم. برای سال پیش رو نیز حدود ۱۵ تا ۲۰ محصول جدید به بازار عرضه خواهیم کرد.

او همچنین در خصوص اینکه آیا قیمت سهام شرکت داروسازی سبحان هم اکنون به ارزش واقعی خود است یا خیر گفت: هم اکنونNAV گروه سبحان حدود 850 تومان است. با ارزشی که تابلو شرکت های دیگر دارد با توجه به اینکه سهام شرکت داروسازی سبحان مدیریتی است از دید ما باید خیلی بیشتر از این مبلغ ارزش گذاری شود. با توجه به قیمتی هم که روی تابلو داریم حدود 60 تا 65 درصد از NAV ما معامله می شود و به نظر می رسد که قیمت، قیمت متعادلی است. اما در نهایت به تصمیم سرمایه گذاران بستگی دارد که چه قیمتی را در نظر داشته باشند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24