Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

وزرای امور خارجه آمریکا و آلمان به‌صورت تلفنی در مورد مذاکرات صلح افغانستان و آخرین تحولات مربوط به ایران با یکدیگر گفتگو کردند.

گفتگوی تلفنی وزاری خارجه آلمان و آمریکا درباره ایران/ آلمان: به دیپلماسی نیاز داریم

بورس24 : وزرای امور خارجه آمریکا و آلمان به‌صورت تلفنی در مورد مذاکرات صلح افغانستان و آخرین تحولات مربوط به ایران با یکدیگر گفتگو کردند.

وزارت امور خارجه آلمان روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد «هایکو ماس» وزیر امور خارجه این کشور و همتای آمریکایی وی «مایک پامپئو» به‌صورت تلفنی با یکدیگر گفتگو کرده‌اند.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه آلمان، دو طرف در این گفتگوی تلفنی در خصوص آخرین تحولات مربوط به ایران و همچنین مذاکرات صلح افغانستان با یکدیگر بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

در این گفتگوی تلفنی، هایکو ماس ضمن تأکید بر ضرورت حمایت از مذاکرات فراگیر برای تحقق صلح در افغانستان، از «حقوق بشر» و «حاکمیت قانون» به‌عنوان پایه و اساس صلح نام برده است.

وزیر امور خارجه آلمان در خصوص ایران نیز خطاب به همتای آمریکایی خود گفته است: «ما در حال حاضر به دیپلماسی نیاز داریم.»

رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان ساعاتی قبل در مصاحبه با یک نشریه آلمانی تأکید کرده بود که کشورش در کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه ایران مشارکت نخواهد کرد؛ کارزاری که دولت ترامپ پس از خروج از برجام در اردیبهشت‌ماه سال گذشته به راه انداخته تا به زعم خود ایران را وادار به مذاکره مجدد برای حصول یک توافق جدید کند.

مقامات ایران بارها تأکید کرده‌اند که سیاست فشار حداکثری ترامپ راه به جایی نخواهد برد و ایران کشوری نیست که مذاکره تحت فشار ، آن هم با کشوری که به توافقات بین‌المللی پایبند نیست، را بپذیرد.

منبع: تسنیم

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24