Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

ما به دور از حاشیه ها کار اقتصادی می کنیم نوریان در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم صادرات و یا صادرات کنسانتره شرکت های معدنی گفت...

مدیر عامل چادر ملو در نشست خبری: می خواهیم کشتی‌ اختصاصی داشته باشیم

بورس24 : محمود نوریان، مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادر ملو در نشست خبری روز جاری در خصوص آخرین وضعیت این شرکت و عملکرد آن گفت: با توجه به وضعیت شرکت در این سال ها؛ سهامداران عمده از عملکرد شرکت راضی هستند سهامداران خرد نیز رضایت نسبی دارند، در چادرملو سعی شده به دور از حاشیه ها به کار اقتصادی بپردازیم و مشکلات را در هر مقطعی مدیریت کنیم. 

وی گفت: به هر حال در اثر تصمیم گیری هایی که در سطح کشور اتفاق می افتد مشکلاتی ایجاد می شود اما سعی شده مشکلات حل گردد.

او گفت: بر همین اساس مذاکرات فشرده ای داشتیم تا یک پروژه کنسانتره در سنگان اجرا کنیم. در نظر داریم بخشی از سهام پروژه کنسانتره فولاد خراسان را فاینانس نماییم.

به گفته وی، در طول سال های گذشته تنها سنگ آهن دانه بندی و به مقدار ناچیز صادر کرده ایم و صادراتمان در توسعه هزینه شده است. نیروگاه اردکان را نیز با همین صادرات اجرا نمودیم. در سال گذشته شمش فولاد نیز صادر کردیم و کماکان نیز صادر می کنیم.

طرح مکران به کجا رسید؟

نوریان در مورد برنامه های شرکت در پروژه مکران گفت: در مکران مشاور طرح احداث فولاد انتخاب شده و قرار است 10 میلیون تن فولاد تولید گردد و کنسانتره مورد نیاز آن از معدنی که در استرالیا و به صورت مشارکتی به سایر شرکت های فولادی و معدنی راه اندازی خواهد شد، تامین می شود.

وی در مورد راه اندازی نیروگاه خورشیدی شرکت افزود: همچنین، راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی تامین مالی شده است و زمین آن هم در نظر گرفته شده است و اگر تجهیزات آن تهیه شود، تا آخر سال آغاز به کار خواهد کرد. در مجتمع معدنی از سال ۸۴ تا کنون، ۹۸۸۱ قطعه و در مجتمع صنعتی ۱۴۰۱ قطعه بومی‌ سازی شده است.

مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: اقدامات لازم برای احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در حال انجام است. این پروژه تامین اعتبار شده، همچنین زمین آن نیز انتخاب و پیمانکاران آن مشخص شده‌ اند. این پروژه در داخل محوطه نیروگاه فعلی در حال اجرا است. بعد از رسیدن تجهیزات خریداری شده و نصب آن‌ ها، در سال آینده این پروژه به بهره‌ برداری می‌ رسد.

وی در پاسخ به وضعیت انومالی D19 گفت: سال‌ ها است اجرای پروژه احداث گندله‌ سازی شماره ۲ چادرملو را پیگیری کرده‌ ایم اما نتوانسته‌ ایم مجوزهای لازم را بگیریم. اخیرا برای اجرای این پروژه مجددا فعال شدیم تا مجوزهای آن را اخذ کنیم. برای طرح D۱۹ نیز قرارداد ژئوفیزیک هوایی را بسته‌ایم و به‌زودی پیمانکار کار خود را شروع می‌کند.

ذخیره معدن تا راه اندازی D19 کافی است

به گفته وی، تلاش این است که در ادامه به سرعت حفاری‌ها را آغاز کرده و سپس طراحی معدن انجام شود. در مجموع امیدواریم در این پروژه تا یک سال آینده به ماده معدنی برسیم و در اکتشافات تفصیلی این رقم افزایش یابد. D۱۹ را تمام شده تلقی می‌کنیم. معدن چادرملو هم تا زمان راه‌اندازی D۱۹ سنگ دارد و مشکلی از نظر تولید نداریم. ضمن اینکه از معادن کوچک اطراف هم سنگ خریداری می‌شود.

در ادامه محمود سیدی، معاون مالی و اقتصادی شرکت گفت: : اولویت ما، اجرایی شدن طرح D19 است‌. اکتشاف آن در دهه ۴۰ صورت گرفته و ذخیره آن حدود ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون است. بعد از آن، طرح احداث نیروگاه‌های ۱۰۰ مگاواتی خورشیدی در برنامه ما قرار دارد.

آمار تولید «کچاد» در سال جاری

وی در ادامه جدیدترین آمار تولید این شرکت را در سال جاری افزود: کنسانتره سنگ‌‌آهن، ۳.۶۷۶ میلیون تن، سنگ‌آهن دانه‌بندی، ۱۴۳ هزار تن، گندله، ۱.۵۱۳ میلیون تن، آهن اسفنجی، ۵۳۰ هزار تن، شمش فولاد، ۴۶۱ هزار تن در سال جاری تولید شده است. در مجتمع معدنی از سال ۸۴ تا کنون، ۹۸۸۱ قطعه و در مجتمع صنعتی، 1449 قطعه بومی‌ سازی شده است. 

وی در خصوص انتقال کنسانتره سنگ‌ آهن استرالیا به مکران برای فرآوری و تبدیل به فولاد گفت: همان‌ طور که شمش فولاد به استرالیا صادر می‌ شود، به همان منوال، کنسانتره را از استرالیا به ایران وارد می‌ کنیم. به این ترتیب، با مشکل خاصی در این باره مواجه نیستیم اما در نظر داریم که کشتی‌ اختصاصی داشته باشیم تا این موضوع، اقتصادی‌ تر شود.

نوریان در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم صادرات و یا صادرات کنسانتره شرکت های معدنی گفت: طبق بخش نامه اخیر صادرات در اولویت دوم قرارداد و فروش داخلی مهم تر از صادرات است، اما نکته اینجاست چادر ملو در گذشته نیز صادراتی نداشته و هم اکنون نیز طبق همان روند فروش داخلی انجام می دهد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24