Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بنابراین به دولت بعدی منتقل خواهد شد! نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی مسکن برخلاف اظهارات معاون وزیر...

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک: ساخت ۴۰۰ هزار مسکن ملی تا سال ۱۴۰۰ به اتمام نمی‌ رسد

بورس24 : نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی مسکن برخلاف اظهارات معاون وزیر هیچ تأثیری در کنترل قیمت مسکن نخواهد داشت، گفت: ساخت ۴۰۰ هزار مسکن ملی تا سال ۱۴۰۰ به اتمام نمی‌رسد و به دولت بعدی منتقل خواهد شد.

حسام عقبایی با اشاره به اینکه دولت ۶ سال به بخش مسکن توجهی نکرد و هیچ کار عملیاتی برای آن نداشت، گفت: از همان روز‌های نخست دولت یازدهم وقتی وزیر سابق راه و شهرسازی با مسکن مهر مخالفت کرد و گفت افتخار می‌کنم یک مسکن مهر افتتاح نکردم مشخص شد که به بخش مسکن کم توجهی خواهد شد.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک اظهار داشت: از همان روز‌های نخست بی توجهی به بخش مسکن باعث شد تا فاصله تعادل میان عرضه و تقاضا در بخش مسکن بیشتر شود.

* بدون مصوبه مجلس طرح ملی اقدام مسکن دست سوداگران می‌ افتد

وی افزود: وزارتخانه عظیم راه و شهرسازی نیازمند یک برنامه‌ریزی قوی و کوتاه‌ مدت و بلند مدت است، اما متأسفانه تغییر پی در پی معاونان بخش مسکن وزارت راه و شهرسازی نشان داد که برنامه‌ ریزی چندانی برای بخش مسکن نباید متصور بود.

عقبایی با تأکید بر اینکه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی شناخت عمیقی از بازار مسکن ندارد، گفت: ساخت یک ساختمان ۴ طبقه تک‌واحدی ۲۰ ماه زمان می‌ برد حال چطور و چگونه از زبان وزیر راه و شهرسازی و معاون مسکن او اعلام می‌ شود که ۴۰۰ هزار طرح اقدام ملی مسکن تا سال ۱۴۰۰ به اتمام می‌ رسد؛ وقتی چنین چیزی می‌شنویم باید به شناخت و اطلاع آن‌ها از بخش مسکن شک کرد.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک اظهار داشت: طرح اقدام ملی مسکن به دلیل بالا بودن اقساط بازپرداختی و آورده برای قشر متوسط و پایین جامعه مناسب نیست؛ و وقتی طرح اقدام ملی مسکن مصوبه مجلس ندارد اگر در دولت دوازدهم به پایان نرسد و به دولت بعدی منتقل شود اتمام واحد‌های مسکونی به مشکل خورده و به دست سوداگران خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه در مجموع طرح اقدام ملی مسکن را طرح مؤثری نمی‌بینم، اظهار داشت: اینکه معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اعلام می‌ کند طرح اقدام ملی مسکن یک طرحی است، که موجب کنترل قیمت می‌ شود، نشان می‌ دهد که این فرد از بازار مسکن شناختی ندارد.

عقبایی ادامه داد: تا سال ۱۴۰۰ بالغ بر دو میلیون ازدواج صورت خواهد گرفت، پس به فرض اگر این ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تحویل شود باز هم عرضه از تقاضا بسیار عقب است.

* بخش خصوصی انگیزه تولید مسکن ندارد

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به این سؤال که به هر حال بخش خصوصی هم باید به کمک دولت بیاید و مسکن احداث کند، اظهار داشت: بخش خصوصی انگیزه تولید مسکن ندارد، چرا که شهرداری‌ ها رویکرد تشویقی به ساخت و ساز از خود نشان نمی‌ دهند.

منبع: فارس 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24