Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه به صورت میانگین حدود ۵٠ میلیون در ماه به عنوان کارانه به پزشکان بخش دولتی پرداخت می شود، گفت: در صورت اخذ مالیات پلکانی از کارانه پزشکان ٣ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی برای کشور ایجاد می شود.

٣ هزار میلیارد تومان درآمد با اخذ مالیات پلکانی از کارانه پزشکان

بورس24 : یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه به صورت میانگین حدود 50 میلیون در ماه به عنوان کارانه به پزشکان بخش دولتی پرداخت می شود، گفت: در صورت اخذ مالیات پلکانی از کارانه پزشکان 3 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی برای کشور ایجاد می شود.

امین یزدی کارشناس اقتصادی درباره معافیت احتمالی پزشکان از پرداخت مالیات پلکانی کارانه در سال آینده گفت: پزشکان در بخش دولتی علاوه بر حقوق، عدد بالایی را با عنوان کارانه دریافت می کنند که اصل وجود آن باعث تبعیض در تیم درمان شده است و براساس محاسبات انجام شده به صورت میانگین حدود 50 میلیون در ماه به عنوان کارانه به پزشکان بخش دولتی پرداخت می شود.

وی با تاکید بر اینکه در سال های اخیر، این دریافتی های نجومی هم مثل حقوق هیات علمی معاف از مالیات پلکانی بودند و فقط شامل 10 درصد مالیات می شدند، افزود: امسال در تبصره 6 قانون بودجه این موضوع تغییر کرد به طوری که مقرر شد کارانه پزشکان هم مشمول مالیات پلکانی شود ولی نه تنها این قانون اجرا نشد بلکه نظام پزشکی و پزشکان ذینفع و صنفی در کمیسیون بهداشت مجلس به دنبال آن هستند تا دوباره کارانه پزشکان را از مالیات پلکانی معاف کنند.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه در صورت اخذ مالیات پلکانی از کارانه پزشکان 3 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی برای کشور ایجاد می شود، اظهار داشت: بخش خصوصی به شدت غیرشفاف عمل می کند و عملا گزارشی از دریافتی پزشکان نمی دهد و برآوردها حاکی از آن است که در این بخش حدود 4 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی وجود دارد.

یزدی اضافه کرد: مطب ها و درمانگاه ها نیز که هنوز حدود 60 درصدشان کارتخوان متصل به سازمان امور مالیاتی را نصب نکرده اند، از این طریق فرار مالیاتی می کنند ولی هنوز جریمه جدی از سوی سازمان امور مالیاتی برایشان اعمال نمی شود و مشخص نیست چرا علی رغم وجود زیرساخت قانونی برای جرائم جدی و بررسی حساب های بانکی و حتی ممنوع الخروج کردن، سازمان امور مالیاتی در این امر اهمال می کند.

منبع: فارس

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • ساسان ادریسی
    ساسان ادریسی

    عالیه

    4 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24