Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت طی ۱۱ ماهه ابتدایی سال توانسته از محل فروش محصولات دامی، زراعی و شیر معادل ۶۰۴.۵۴۴ میلیون ریال درآمد محقق کند. از سویی درآمدهای عملیاتی این شرکت طی ۹ ماهه ابتدایی سال نسبت به مدت زمان مشابه خود در سال گذشته از ۷۰ درصد رشد و سود خالص هر سهم نیز در همین مدت معادل ۷۷ درصد رشد داشته است.

داستان سهمی که قیمت پایانی و آخرین معامله آن، ٢٨ درصد اختلاف داشت

بورس24 : شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت طی ۱۱ ماهه ابتدایی سال توانسته از محل فروش محصولات دامی، زراعی و شیر معادل ۶۰۴.۵۴۴ میلیون ریال درآمد محقق کند. از سویی درآمدهای عملیاتی این شرکت طی ۹ ماهه ابتدایی سال نسبت به مدت زمان مشابه خود در سال گذشته از ۷۰ درصد رشد و سود خالص هر سهم نیز در همین مدت معادل ۷۷ درصد رشد داشته است.

سهام این شرکت در روز 14 اسفند ماه پس از 11 روز توقف، بازگشایی شد که قیمت آخرین معامله آن تا مثبت 35 درصد هم رشد داشت اما قیمت پایانی به دلیل پر نشدن حجم مبنا، تنها 7 درصد افزایش یافت. طی دو روز گذشته هم این سهم با صف خرید مواجه بوده اما به دلیل پر نشدن حجم مبنا، در طی دو روز حدود 5 درصد رشد کرده است. به عبارتی قیمت سهم برای افرادی که در روز 14 اسفند آن را با قیمت مثبت 35 درصد خرید کرده اند،‌هنوز به نقطه سر به سر نرسیده است. این افراد سهام این شرکت را با قیمت 4 هزار تومان خریداری کرده اند اما قیمت سهم در حال حاضر با وجود صف خرید امروز، کمتر از 3500 تومان است.

شیرازی نژاد مدیرعامل کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت در گفت وگو با بورس24 در خصوص عملکرد این شرکت طی ۱۱ ماهه سال جاری گفت: به تازگی افزایش سرمایه ای از محل تجدید ارزیابی دارایی ها داشتیم که سرمایه شرکت از ۲۰ میلیارد تومان به ۳۰ میلیارد تومان افزایش یافت. از سویی طرح های توسعه ای در دستور کار داریم که از جمله آن می توان به ایجاد یک لاین شیر دوش اشاره کرد.

او با اشاره به اینکه در رابطه با کرونا ویروس تبلیغات سوئی در صنعت کشت و دام انجام شده است افزود: در اذهان عامه مردم این نکته نهادینه شده که شیر از جمله مواد غذایی اصطلاحا سردی بوده و همین موضوع بازار ما را با چالش مواجه ساخته است. البته ما مشتریان ثابت و پایداری که داریم که دو کارخانه تولید محصولات لبنی هستند، در واقع در هر وضعیتی از ما شیر خریداری می کنند اما این مسائل ذکر شده در بحث تولید و مصرف گوشت نیز تاثیر منفی داشته است.

مدیرعامل " زکشت" در ادامه تصریح کرد: تمایل مردم به مصرف محصولات گوشتی گرم است. البته شاید تاثیر آنچنانی تا به حال نداشته است اما طی ۲ هفته آینده به طور حتم این تاثیرگذاری نمود بیشتری خواهد یافت. در این راستا برنامه ریزی هایی صورت گرفته و از آنجایی که برای محصولات مشتریان دائمی و پایداری داریم جای نگرانی برای سهامداران در خصوص کاهش فروش و سودآوری نخواهد بود. در حقیقت فروش گوساله نر انجام شده و کرونا ویروس خللی در این رابطه ایجاد نکرده است.

شیرازی نژاد افزود: تامین منابع مالی برای مصارفمان در دستور کار بوده و از سویی انبارهای ما وضعیت خوبی دارند. همچنین در تدارک خرید بار( اقلام دانه ای مورد مصرف در کنسانتره دام، جو، سویا و...) هستیم که تا پایان سال انجام خواهد شد. در رابطه با اینکه تاکنون چه میزان توانسته ایم بودجه برنامه ریزی شده را محقق کنیم باید بگویم که طبق برنامه ریزی هایمان باید تا پایان سال ۲۰ میلیارد تومان سود ایجاد می کردیم که طی ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۰ میلیارد تومان آن محقق شده است.

او با بیان اینکه در سه ماهه سوم سال نیز باید پنج میلیارد تومان سود محقق می شد افزود: علیرغم مشکلاتی که برای ما ایجاد شد توانستیم پنج میلیارد تومان سه ماهه سوم سال را هم محقق کنیم. در سال جاری ۵۲ تومان از قیمت شیر کاسته شده که در بحث خرید اصلاحاتی را انجام داده و تقریبا ۷۴ درصد از پوششی که مدنظر بود را توانستیم محقق کنیم. پیش بینی می کنم تا پایان سال مجددا قیمت شیر بالغ بر ۱۰۰ تومان تغییر کند. البته این مهم رسما و مکتوب اعلام نشده است اما چنانچه نهایی و اعلام شود به سودی که مورد نظرمان بود خواهیم رسید.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس ۲۴

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24