Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

همتی از پشت پرده تلاش خالی فروشان و سفته بازان برای افزایش قیمت ارز در روزهای اخر سال ۹۸ گفت و به بیان چرایی افزایش قیمت ارز در صرافی های بانکی پرداخت.

چرا دلار گران شد؟/ همتی: کار خالی فروشان و سفته بازان است

بورس24 : همتی از پشت پرده تلاش خالی فروشان و سفته بازان برای افزایش قیمت ارز در روزهای اخر سال ۹۸ گفت و به بیان چرایی افزایش قیمت ارز در صرافی های بانکی پرداخت.

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در تازه ترین یادداشت اینستاگرامی خود نوشت: در روزهای پایانی امسال،با توجه به اثرات شیوع ویروس کرونا،عملاً تقاضای واقعی و مؤثری برای ارز (اسکناس)درصرافی ها وجود ندارد و نرخ ارز برای وارد کنندگان،باعرضه قابل توجه صادر کنندگان غیر نفتی و بانک مرکزی،درسامانه نیما ( فقط دراسفندماه بیش از 1.5 میلیارد دلار)، روند نزولی به خود گرفته است.

اما ، خالی فروشان و سفته بازان که از مدتها پیش ، با امید زیاد برای بالا رفتن نرخ ارز دربازار، معاملاتی داشته اند، تلاش میکنند با عملیات روانی و اعلام نرخ های بالا، در کانال های خود در فضای مجازی، معاملات فردایی خود را سود آور نمایند و یک گروه دیگر نیز تلاش می کننداز فرصت آربیتراژ ، به خاطر اختلاف قیمت واقعی و فردایی ، بهره‌مند بشوند.

صرافی های بانکی که تاکنون درکنار و همراه بانک مرکزی بوده و وظیفه بازار سازی را به عهده دارند ، امروز به درستی تصمیم گرفتند بدون تغییر قابل توجه نرخ خرید ارز ، برای از بین بردن آربیتراژ، نرخ فروش خود را افزایش داده و بتدریج آن را به نرخ تعادلی برگردانند ، بانک مرکزی ،در دوسال گذشته، با مدیریت اصولی و علمی و توجه جدی به عوامل شکل دهنده عرضه و تقاضای ارز ، علیرغم طوفان حوادث طبیعی ، سیاسی، نظامی ، روانی و تبلیغاتی و در شرایط اعمال فشار حداکثری دولت آمریکا توانسته است ثبات بازار ارز را حفظ کند و از این پس نیز سیاست خود را با قدرت هرچه بیشتر ادامه خواهد داد.

منبع: تسنیم

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس ۲۴

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24