Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس کالا در این مسیر راهگشاست وی با بیان اینکه بورس تنها ساز و کار معاملات را فراهم می کند، روند معاملات و قیمت ها را متاثر از تلاقی بین عرضه و تقاضای خریدار و فروشنده دانست و گفت: مسلما این عرضه و تقاضاست که تعیین کننده قیمت هاست که امیدواریم با تدابیری که بورس در این رابطه می اندیشد طی روزهای آتی شاهد بازگشت تعادل در بازار و از بین رفتن حباب قیمتی باشیم...

کشتی آرای: حامی شفافیت معاملاتی در حوزه سکه و طلا هستم

بورس24 : نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر از بورس کالا در ایجاد شفافیت معاملاتی در حوزه معاملات سکه طلا حمایت کرد و روند قیمت ها را ناشی از عرضه و تقاضای بازار دانست.

محمد کشتی آرای در خصوص معاملات گواهی سپرده سکه در بورس گفت: بورس کالا با ساز و کار شفافی که برای انجام معاملات کالاهای مختلف از جمله سکه طلا در اختیار دارد، می تواند نقش موثری در تعادل بخشی به بازارها ایفا کند و بر همین اساس بنده همواره از این بازار و ابزارهای معاملاتی آن حمایت کرده ام و الان نیز حمایت خود را از این بازار دارم. هر چند این روزها شاهد فاصله قیمت سکه طلا در این بازار با نرخ بازار آزاد هستیم.

وی با بیان اینکه بورس تنها ساز و کار معاملات را فراهم می کند، روند معاملات و قیمت ها را متاثر از تلاقی بین عرضه و تقاضای خریدار و فروشنده دانست و گفت: مسلما این عرضه و تقاضاست که تعیین کننده قیمت هاست که امیدواریم با تدابیری که بورس در این رابطه می اندیشد طی روزهای آتی شاهد بازگشت تعادل در بازار و از بین رفتن حباب قیمتی باشیم.

کشتی آرای در خصوص ایجاد اختلاف قیمتی بین بازار آزاد با قیمت سکه در بازار گواهی سپرده کالایی در بورس و دلایل آن گفت: چند روزی است که اختلاف قیمت بین این دو بازار افزایش یافته و تحت تاثیر عواملی همچون رشد نرخ دلار و انتظارات تورمی موجود در جامعه نسبت به آینده شاهد سبقت این دو بازار از یکدیگر هستیم.

وی افزود: در این شرایط برخی افراد از فرصت آربیتراژی موجود بین این دو بازار برای کسب سود استفاده کرده و با خرید سکه از بازار آزاد و سپس فروش آن در بازار گواهی سپرده سکه طلا، سود کسب می کنند که این شرایط موجب رشد تقاضای خرید سکه در بازار سنتی شده است.

کشتی آرای با بیان اینکه رشد تقاضا در بازار سنتی موجب بروز حباب قیمتی در سکه طلا شده است، گفت: طی چند روز اخیر بهای دلار نیز در بازار آزاد رشد کرده و همین امر به افزایش قیمت ها و ایجاد حباب قیمتی منجر شده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24