Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

تازه‌ترین رخداد مربوط به حوزه کرادفاندینگ در کشور، دریافت مجوز فعالیت تامین مالی جمعی توسط سه شرکت است که رئیس کارگروه تامین مالی جمعی از آن خبر داد و گفت که دو شرکت دیگر نیز در حال تکمیل سکوی خود برای دریافت مجوز فعالیت هستند.

صدور مجوز فعالیت برای ۳ عامل تامین مالی جمعی

بورس24 : تازه‌ترین رخداد مربوط به حوزه کرادفاندینگ در کشور، دریافت مجوز فعالیت تامین مالی جمعی توسط سه شرکت است که رئیس کارگروه تامین مالی جمعی از آن خبر داد و گفت که دو شرکت دیگر نیز در حال تکمیل سکوی خود برای دریافت مجوز فعالیت هستند.

محمدرضا معتمد با اشاره به اینکه شرکت «گروه پیشگامان کارآفرینی کارن»، «گروه نوآوری مالی پارس» ‏و «سامانه‌نگار آتنا» به تازگی موفق به اخذ مجوز فعالیت از کارگروه ارزیابی تامین مالی جمعی شدند، گفت: این سه شرکت برای اولین بار مجوز تامین مالی جمعی بر پایه مدل مشارکت را دریافت کردند.

به گفته معتمد این شرکت‌ها که پیش از این به عنوان عاملیت ‏تامین مالی جمعی، موفق به دریافت موافقت اصولی شده بودند، توانستند پس از تکمیل رویه‌های فنی و اجرایی لازم، مجوز فعالیتشان را از کارگروه ارزیابی تامین مالی جمعی اخذ کنند و در ادامه نیز از طریق سکوهایی که ایجاد کرده‌اند، تامین مالی پروژه‌های حوزه فعالیت خود را بر عهده می‌گیرند.

رئیس کارگروه تامین مالی جمعی توضیح داد: این شرکت‌ها به عنوان عامل تامین مالی جمعی می‌توانند طرح‌هایی بر پایه مدل مشارکت ایجاد کنند و اگر تامین مالی جمعی آن‌ها با موفقیت انجام شود، فرابورس ایران برای تامین‌کنندگان، گواهی شراکت صادر می‌کند.

معتمد با بیان اینکه ﮔﺮوه ﻧﻮآوری ﻣﺎﻟﯽ ﭘﺎرس، با سکوی پارس فاندینگ شرکت گروه پیشگامان کارآفرینی کارن با سکوی تامین مالی و سرمایه‌گذاری کارن و شرکت سامانه‌نگار آتنا با سکوی دونگی، طرح‌هایی که نیاز به تامین مالی جمعی دارند را جمع‌آوری و بررسی می‌کنند، افزود: طرح‌هایی که می‌خواهند جذب سرمایه کنند می‌توانند از طریق این سکوها طرح خود را معرفی کرده و مردم نیز در صورت تمایل در آن‌ها مشارکت کنند.

او در پاسخ به این سوال که چه طرح‌هایی می‌توانند تقاضای تامین مالی جمعی خود را به این عاملان ارائه کنند، گفت: حوزه‌های مختلف اعم از ﺑﯿﻮﺗﮑﻨﻮﻟﻮژی، اﯾﻨﺘﺮﻧﺖ اﺷﯿﺎ، سخت‌افزار، ﺑﺎزی و ﺳﺮﮔﺮﻣﯽ، ﻣﺤﺘﻮا، آﻣﻮزش، ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت و ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ، ﺧﺪﻣﺎت کسب‌وکار، ﺧﺪﻣﺎت ﺷـﻬﺮی، گردشگری، محیط زیست، ﭘﺰﺷـﮑﯽ و ﺳـﻼﻣﺖ، ﻓـﯿﻦ‌ﺗـﮏ و ﻧﯿـﺰ ﺗﻤـﺎﻣﯽ حوزه‌های ﻧﻮﻇﻬﻮر که نیاز به تامین مالی دارند می‌توانند در این زمینه اقدام کنند.

به گفته معتمد، ابزار تامین مالی جمعی که مبتنی بر مدل مشارکت است، موجب خلق فرصت سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذارهای خرد روی کسب‌وکارها، استارتاپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور می‌شود.

او افزود: متقاضیان تامین مالی می‌توانند در هر یک از حوزه‌های ذکر شده، درخواست خود را در سکوی این شرکت‌ها درج کنند تا پس از ارزیابی حقوقی، فنی، کسب‌وکاری و مالی استارتاپ و تهیه فایل ارزیابی جامع و تخصصی کسب‌وکار از طرف سکو جهت کاهش ریسک سرمایه‌گذاری، درخواست خود را منتشر کنند و در ادامه، عموم مردم که علاقه‌مند به حوزه کسب‌وکار شرکت هستند، به مشارکت در تامین مالی کسب‌وکارشان اقدام کنند.

رئیس کارگروه تامین مالی جمعی همچنین به تامین‌کنندگان توصیه کرد که حتما با دقت به مطالعه طرح کسب‌وکار شرکت‌ها و بیانیه ریسک آن‌ها بپردازند و دستورالعمل تامین مالی جمعی را از طریق سایت فرابورس، بخش تامین مالی جمعی مطالعه کنند.

منبع: فرابورس ایران

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24