Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مجمع شرکت پتروشیمی دهدشت با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد. این مجمع سودی برای تقسیم نداشت.

چه خبر از مجمع پتروشیمی دهدشت؟

بورس24 : مجمع شرکت پتروشیمی دهدشت با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد. این مجمع سودی برای تقسیم نداشت.

محمد رضا صاحب نسق فاروجی مدیر عامل شرکت پتروشیمی دهدشت گفت: وضعیت خوراک طرح اتیلن بعنوان خوراک اصلی از طریق خط لوله اتیلن با انشعابی به طول ۶۳ کیلومتر از شرکت پتروشیمی گچساران تأمین خواهد شد. همچنین به دلیل نزدیکی به خط لوله اتیلن غرب ( ۱۲۱ کیلومتر ) امکان تأمین آتیلن مورد نیاز از خط لوله اتیلن غرب نیز فراهم است و همچنین قرارداد تأمین خوراکی ( گاز اتیلن ) با پتروشیمی گچساران در تاریخ ۲۸فروردین ۸۹منعقد شده است .

وی گفت: اجرای عملیات انتقال خوراک برعهده شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران است . همچنین این شرکت ۲۱ درصد از سهام پتروشیمی گچساران را در اختیار دارد.

فاروجی گفت: وضعیت فاینانس و تأمین منابع مالی از آنجاییکه مناقصه EPCHF و پیمانکارانی که بترتیب قرارداد با آن منعقد شد ، بدلیل تحریم های ظالمانه اجازه ایجاد سازوکارهای لازم جهت جذب و انتقال و جابجایی پول اجرای پروژه به آنها داده نشد ، از این رو پس از گذشت کمتر از یک سال و با توجه به تسریع تکمیل زنجیره تولید از استحصال اتان تا تولید اتیلن و سپس تولید پلی اتیلن در پتروشیمی دهدشت ، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با الویت شروع عملیات اجرائی در طرح پتروشیمی دهدشت نسبت به خرید سهام عمده این شرکت اقدام و تلاش بسیار زیادی در تأمین مالی این طرح بعمل آورده است .

وی گفت: به گونه ای که به منظور تأمین منابع مالی ریالی ، از طریق وام از بانک های مختلف بواسطه اعتبار و ارائه وثائق لازم، این منابع را در اختیار پروژه قرار داده است . برای تأمین منابع ارزی نیز از مبالغ فروش محصولات خود و ارائه وثائق لازمه به صندوق ذخیره ارزی از طریق بانک عامل اقدام خواهد نمود .

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به رکود تعدادی از طرح ها و تمرکز دولت بر انجام پروژه های نیمه تمام و خاص ، خصوصا پروژه هایی مانند پتروشیمی دهدشت که در مناطق کمتر توسعه یافته قرار گرفته و همچنین از حمایت های دولت برخوردار است .

مدیر عامل پتروشیمی دهدشت افزود: برنامه اصلی شرکت نیز پیگیری تأمین منابع مالی از منابع داخلی هلدینگ و اخذ وام های ریالی از بانک ها به اعتبار هلدینگ خلیج فارس و یا صندوق توسعه ملی بوده ، فعال نمودن عملیات مهندسی و اجرائی و رسیدن به حداقل ۳۵ پیشرفت فیزیکی در بخش های مهندسی ، تهیه کالا ، سفارش ساخت تجهیزات و ادامه آماده سازی زمین در سال مالی آتی است چشم انداز راه اندازی و توسعه این صنعت در سال های آتی بعدی پیش بینی شده است.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24