Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مدیرعامل مس : با توجه به تولید یک‌میلیون و ۶١٠ هزارتن اسید سولفوریک در دو منطقه سرچشمه و خاتون‌آباد توسط شرکت ملی صنایع مس ایران و نیاز کشور برای تولید کودهای فسفاته به منظور استفاده در زراعت و کشاورزی این تفاهم‌نامه امضا شد تا بتوانیم در مرحله اول تبدیل اسید سولفوریک را به اسید فسفریک و در مرحله بعد تولید کود فسفاته را انجام دهیم. میزان سرمایه‌گذاری لازم برای کارخانه تولید اسید فسفریک ١٠٠ میلیون یورو و میزان سرمایه‌گذاری در کارخانه تولید کودهای فسفاته SSP، TSP و DAP حدود ١۵٠ میلیون یورو است. در مجموع ٢۵٠ میلیون یورو توسط شرکت ملی صنایع مس ایران در این زمینه سرمایه‌گذاری خواهد شد.

«فملی» و طرحی جدید...

بورس24 : «اردشیر سعدمحمدی» مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس در مراسم امضای تفاهم‌نامه تولید اسید فسفریک و کودهای فسفاته با بیان این‌که شرکت مس 250 میلیون یورو برای ایجاد کارخانجات تولید اسید فسفریک و کودهای فسفاته سرمایه‌گذاری خواهد کرد، گفت: در حال حاضر قیمت اسید فسفریک در دنیا 650 دلار در تن و قیمت کودهای شیمیایی فسفاته نظیر DAP حدود 350 دلار در تن است. لذا با احداث کارخانجات مذکور ایجاد ارزش افزوده، کمک به تامین پایدار نیاز حدود 1.5 میلیون تنی کشاورزان به انواع کودهای شیمیایی که عمدتا از طریق واردات تامین می‌شد، جلوگیری از خروج صدها میلیون دلار ارز بابت واردات انواع کودهای شیمیایی و ایجاد اشتغال پایدار اتفاق خواهد افتاد.

عصر امروز در جلسه‌ای با حضور «کاظم خاوازی»، وزیر جهاد کشاورزی، «جعفر سرقینی»، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، «خداداد غریب‌پور» رئیس هیئت‌عامل ایمیدرو و دکتر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی‌مابین وزارت صمت و کشاورزی در زمینه تولید اسید فسفریک و کودهای فسفاته و تضمین خرید امضا شد.

مدیرعامل شرکت مس در این مراسم همچنین با اشاره به این‌که برای تولید کود فسفاته مورد استفاده کشاورزان نیاز به تبدیل اسید سولفوریک به اسید فسفریک و همچنین خاک فسفات است، ادامه داد: با توجه به تولید یک‌میلیون و 610 هزارتن اسید سولفوریک در دو منطقه سرچشمه و خاتون‌آباد توسط شرکت ملی صنایع مس ایران و نیاز کشور برای تولید کودهای فسفاته به منظور استفاده در زراعت و کشاورزی این تفاهم‌نامه امضا شد تا بتوانیم در مرحله اول تبدیل اسید سولفوریک را به اسید فسفریک و در مرحله بعد تولید کود فسفاته را انجام دهیم.

دکتر سعدمحمدی افزود: میزان سرمایه‌گذاری لازم برای کارخانه تولید اسید فسفریک 100 میلیون یورو و میزان سرمایه‌گذاری در کارخانه تولید کودهای فسفاته SSP، TSP و DAP حدود 150 میلیون یورو است. در مجموع 250 میلیون یورو توسط شرکت ملی صنایع مس ایران در این زمینه سرمایه‌گذاری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مس با بیان این‌که مدت زمان ساخت کارخانه اسید فسفریک 24 ماه است گفت: مراحل اولیه طراحی این کارخانه در منطقه بندرعباس انجام گرفته است و اسید سولفوریک از کرمان به بندرعباس منتقل می‌شود که برای حمل این اسید سولفوریک به بندرعباس با استفاده از 100 دستگاه واگن ریلی مخصوص حمل اسید سولفوریک و 200 دستگاه ایزوتانک سرمایه‌گذاری‌های لازم صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: در بندرعباس نیز برای ذخیره سازی حدود 120 هزار تن اسید سولفوریک تاسیسات تخلیه، ذخیره‌سازی و بارگیری، بیش از 600 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است که این پروژه نیز آماده افتتاح و بهره‌برداری است. تحویل خاک فسفات نیز توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در منطقه بندرعباس انجام خواهد شد.

دکتر سعدمحمدی با بیان این‌که شرکت مس برای تولید کود فسفاته سالانه نیاز به یک میلیون و 200 هزار تن خاک فسفات خواهد داشت، افزود: با تضمین وزارت جهاد کشاورزی در زمینه تامین خاک و همچنین برنامه‌ریزی جهت توزیع کود، ما خواهیم توانست از واردات سالانه یک میلیون تن کودهای فسفاته به کشور جلوگیری کنیم و حتی برنامه برای صادرات مازاد کود هم داریم که از این طریق امیدواریم بتوانیم اتفاق بزرگی برای کشور رقم بزنیم.

منبع : مس پرس

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24