Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

ما پول کافی داریم خرید انجام می شود رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به چگونگی رفع مشکل خرید واکسن کرونا، گفت: برای خرید ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن کرونا، ۲۰۰ میلیون یورو تخصیص یافت. وی افزود...

همتی: برای خرید ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن کرونا، ۲۰۰ میلیون یورو تخصیص یافت

بورس24 : رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به چگونگی رفع مشکل خرید واکسن کرونا گفت: برای خرید ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن کرونا، ۲۰۰ میلیون یورو تخصیص یافت.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که بتوانیم با دور زدن تحریم های ظالمانه آمریکا دارو و تجهیزات پزشکی خریداری کنیم و در سال جاری نیز تاکنون ۲.۷ میلیارد دلار برای خرید تجهیزات پزشکی و دارو تخصیص یافته است.

همتی تاکید کرد: همکاران ما در وزارت بهداشت قرارداد بستند و یک بحث هایی در جامعه مطرح شده که پول کافی نداشتند ولی ما پول کافی داریم و الان ۷ میلیارد دلار پول ما در کره سپرده است و از ما مطالبه می کنند که هزینه نگهداری پول را بگیرند و این زتشی کار دولت کره است و حتی تضمین هم نمی دهند که آمریکایی ها برداشت نکنند. دوستان وزارت بهداشت با چین هم در حال مذاکره هستند و پول هم آماده است.

رییس کل بانک مرکزی افزود: در رسانه ها می گویند که فشار افکار عمومی باعث شده که این اقدام بشود، ما افتخار می کنیم که جوابگوی افکار عمومی باشیم و چند ماه است که شروع کردیم و ما یک لحظه از این کار غفلت نمی کنیم.

وی تصریح کرد: تکیه ما بر این است که تولید داخل را همزمان دنبال کنیم. اولا دستور دادم که اولویت یک بگذارند تامین ارز و منابع مورد نیاز خط تولید واکسن و هر چقدر که منابع مورد نیاز باشد بلافاصه تامین ارز می شود. ما نمی توانیم چون تولید داخلی می شود به خرید بین المللی بی توجه باشیم و ما خریدمان را انجام می دهیم و ۲۰۰ میلیون یورو برای ۱۶.۸ میلیون دز واکسن تخصیص دادیم و محدودیتی در این زمینه نداریم.

منبع: انتخاب

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24