Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

مدیرعامل شرکت صنایع کاشی و سرامیک الوند: برنامه ای برای تجدید ارزیابی دارایی ها نخواهیم داشت اما از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش سرمایه ای خواهیم داشت.

قرارداد جدید کاشی و سرامیک الوند با سوریه

بورس24 : مهدی فکری مدیرعامل شرکت صنایع کاشی و سرامیک الوند در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد گفت: شرکت پس از ۳۲ سال که از تاسیس آن می گذرد رکورد تاریخی را در ایجاد سود خالص ثبت کرد. در ۹ ماهه سود خالص شرکت از ۶۰ میلیارد تومان عبور کرد. معتقدم سود خالص ۸۰ میلیارد تومانی را تا پایان سال محقق خواهیم ساخت.

وی گفت: بر همین اساس سودآوری هر سهم ۲۰۰ تومان خواهد بود که تاکنون ۱۵۰ تومان به ازای هر سهم محقق ساخته ایم. در تیر ماه سال ۹۸ قیمت هر سهم ۴۷۰ تومان بود که در دی ماه ۹۸ به ۳ هزار تومان رسید. در التهابات بورس سهم ما هیچ رشدی نداشت. مجموع ارزش دارایی ها و برند ما نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان است. معتقدم این سهم بسیار جای رشد دارد.

او در ادامه افزود: برنامه ای برای تجدید ارزیابی دارایی ها نخواهیم داشت اما از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش سرمایه ای خواهیم داشت. در حال حاضر روسیه و آلمان مقصد صادراتی شرکت است. قراردادی را با سوریه منعقد کرده ایم به میزان ۵۰۰ هزار متر مربع که ظرف ۱۰ روز اخیر منعقد شده است.

خبر تکمیلی...

صبح امروز نشست خبری شرکت صنایع کاشی و سرامیک الوند با حضور مهدی فکری مدیرعامل این شرکت و خبرنگاران برگزار شد.

در این نشست ابتدا مهدی فکری مدیرعامل صنایع کاشی و سرامیک الوند در رابطه با عملکرد ۹ ماهه این شرکت گفت: در ۹ ماه ابتدایی سال جاری از تارگت های سال های گذشته عبور کرده و به رکورد قابل قبولی دست یافتیم. سود خالص شرکت در این مدت از ۶۰ میلیارد تومان عبور کرد، رشد بسیار خوبی داشته ایم و معتقدم سود خالص تا پایان سال به ۸۰ میلیارد تومان خواهد رسید. تا به امروز برای هر سهم ۱۵۰ تومان سود محقق ساخته ایم که تا پایان سال به ۲۰۰ تومان به ازای هر سهم خواهد رسید. قیمت سهام شرکت در تیر ماه سال ۹۸، ۴۷۰ تومان بود که در دی ماه همان سال به سه هزار تومان رسید. در التهابات بورس هیچگونه رشدی در قیمت سهام شرکت نداشته ایم.

او افزود: چنانچه قیمت هر سهم الوند را در تعداد سهام شرکت ضرب کنیم ارزش آن هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان خواهد شد در حالی که ارزش دارایی ها به همراه ارزش برند شرکت به ۱۰ هزار میلیارد تومان می رسد. معتقدم سهام شرکت جای رشد بسیاری دارد از سویی ۲۰ سال است که هیچگونه تجدید ارزیابی دارایی نداشته ایم. سود خالص ۶ ماهه شرکت نسبت به سال ۹۸ معادل ۴۴۹ درصد رشد داشته است. در سال ۹۸، هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود که در سال جاری به ۳۳ میلیارد و ۷۸ میلیون تومان رسیده است. رشد سود بسیاری از شرکت ها به دلیل افزایش نرخ ارز و یا این بوده که رغیب خاصی نداشتند و یا اینکه محصول منحصر به فردی را تولید می کردند، بوده است. در حالی که صنایع کاشی و سرامیک الوند هیچکدام از این موارد نبوده است. قیمت محصولات شرکت تنها ۳۰ درصد آن هم در مرداد ماه افزایش داشته است.

مهدی فکری بیان کرد: در سال مالی مورد گزارش یک انضباط مالی در شرکت ایجاد شد. از سویی خریدهای خارج را بیش از ۹۵ درصد حذف کرده و از محصولات با کیفیت داخل استفاده کردیم. در همین راستا نیز ۵۰۰ هزار دلار صرفه جویی ارزی انجام شده است. علاوه بر این ها هزینه های مالی شرکت را کاهش دادیم. سعی کردیم از تسهیلات بانکی کمتر استفاده کنیم. تمامی طرح ها در یک سال اخیر از سوی طراحان خود شرکت انجام شده است. در سال ۹۸ یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار صادرات داشته ایم که به اروپا از جمله کشورهای روسیه و آلمان بوده است.

او افزود: ظرفیت تولید شرکت سالانه هفت میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع انواع پرسلان و کاشی و سرامیک است. امسال نیز این عدد محقق خواهد شد. قصد ما بر این است که فروش بیش از تولید باشد. بخشی از اجناس فروخته نشده در سال ۹۸ در سال جاری به فروش خواهد رسید. به زودی افزایش سرمایه از محل مطالبات خواهیم داشت. طی ۱۰ روز گذشته نیز قراردادی را به میزان ۵۰۰ هزار متر مربع با سوریه منعقد کردیم که جهش بسیار خوبی را در ارزآوری شرکت ایجاد خواهد کرد. معتقدم صنایع کاشی و سرامیک الوند این ظرفیت را دارد که بیش از سه برابر ظرفیت فعلی صادرات داشته باشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24