کسب و کارها برای ادامه حیات خود به مشتری نیاز دارند. اما مشتری را چگونه می توان به کالا یا خدمات خاص جذب کرد؟ اولین جوابی که به ذهن می رسد، برندسازی است...

بورس24 : نگاهی به مسیر برندسازی رایتل در میزگردی با حضور حسن محمدی، صفا صیرفی و حسین مستقیمی برگزار شد.
کسب و کارها برای ادامه حیات خود به مشتری نیاز دارند. اما مشتری را چگونه می توان به کالا یا خدمات خاص جذب کرد؟ اولین جوابی که به ذهن می رسد برندسازی است.
کارشناسان معتقدند، نام و نشان تجاری نیست که یک برند را قوام می بخشد، ادراک مصرف کننده و تداعیات ذهنی او هنگام مواجهه با نام و نشان تجاری، برند را تعریف می کند.
چه اینکه بر اساس آنچه سه تحلیل گر برند و ارتباطات در نشست نشریه «راینو» بیان کردند: «هر چه تصویر ذهنی مصرف کننده قدرتمندتر باشد، ادراک او از ارزش خرید افزایش خواهد یافت که نتیجه آن، وفاداری مشتری به دلیل ایجاد مطلوبیت ذهنی بالاتر برای اوست. نام برند، نقش بیبدیلی در این تصویر ذهنی دارد».
حسن محمدی:
درخصوص مسیر برندسازی در بازار اپراتورها باید بگویم با توجه به این که در مجموع سه اپراتور در کشور فعال هستند، به نظر میرسد رقابت در این فضا کار سادهای است اما این شرایط هم پیچیدگی های خود را دارد.
برندی مثل رایتل به حل یک مفهوم ذهنی در مجموع مخاطبین نیاز دارد. اینکه لزوما خط ۹۱۲ داشتن به کسی تشخص نمی بخشد. این مفهوم از سال های گذشته تاکنون شکل گرفته و روی آن فضاسازی شده است. برندهای بعدی خیلی سخت تر امکان رویارویی و رقابت با این مفهوم را داشتند.
صفا صیرفی:
در وضعیتی قرار داریم که جامعه چنین توقعی از کسب و کارها دارد. مخاطب کیفیت را آن تجربه و راه حل خوبی که دریافت میکند و مشکلش حل می شود، می داند. هنوز بسیاری در صنایع متوسط برند را لوگو، نام و نشان تجاری می دانند. درحالی که برند یک مفهوم است، آن مفهومی که در ذهن مخاطب شکل می گیرد.
حسین مستقیمی:
تصور من این است که شرکت های ایرانی و به خصوص مدیران باید به یک درک جمعی برسندکه خواهی - نخواهی برند ساخته می شود. یعنی هر کاری که انجام دهیم، مشتری یک تجربه ذهنی از ما دریافت می کند.
منبع: شستا رسانه
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.