Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

آخرین وضعیت حد نصاب صندوق های سرمایه‌گذاری در بورس اعلام شد. این شرکت ها تا پایان سال سقف خود را پر می‌کنند.

دلیل صدور ابلاغیه های پرتعداد برای صندوق های سرمایه گذاری چیست؟

بورس24 : آخرین وضعیت حد نصاب صندوق های سرمایه‌گذاری در بورس اعلام شد. این شرکت ها تا پایان سال سقف خود را پر می‌کنند.

میثم فدایی واحد، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس پیرامون جزئیات میزان خالص ارزش دارایی های صندوق های سرمایه گذاری در سهام ، درآمدثابت، بازارگردانی و ... به خبرنگار بورس24 گفت: ارزش صندوق های درآمد ثابت در حال حاضر ۳۷۰ هزار میلیارد تومان است. صندوق های سهامی ۵۴ هزار میلیارد تومان، صندوق های بازارگردانی ۸۷ هزار میلیارد تومان، صندوق های مختلط ۲۶۰۰ میلیارد تومان و صندوق های کالایی بیش از دو هزار میلیارد تومان است.

وی در خصوص رعایت حد نصاب 15تا 25درصدی خالص ارزش دارایی های صندوق های با درآمد ثابت در بازار سرمایه طبق مصوبه اسفند۹۹ گفت: در صندوق های درآمد ثابت هم‌اکنون ۴۵هزار میلیارد تومان سهام داریم، که معادل ۱۲.۲ ارزش کل صندوق های درآمدثابت است. صندوق های سرمایه گذاری نصاب سهم خود را رعایت کردند و تا پایان سال فرصت دارند که به ۱۵ درصد برسانند. لازم به ذکر است صندوق هایی که از اسفند ۹۹ تا کنون سهام خریداری کرده اند دارای وضعیت سودآوری و ذخیره سود بسیار مناسبی هستند که صندوق های درآمد ثابت بیش از ۱۵۰۰۰ میلیارد تومان ذخیره سود سهام دارند که نشان از استحکام بالای سودآوری و مالی این صندوق هاست.

فدایی با اشاره به ابلاغیه های متعدد و مهم در بحث صندوق های سرمایه گذاری گفت: ابلاغیه های متعددی در این مدت داشتیم، که یکی از مهمترین آنها مجوز صدور و ابطال در شعب بانک ها است. موضوع دستور العمل صندوق های اهرمی، همچنین تغییر ساختار FUND OF FUNDSها است که ابلاغ شده است. در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی سازمان بورس با توسعه ابزارهای جدید و همچنین مانع زدایی از ابزارهای فعال موجود در نظر دارد به عنوان پشتیبان تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی نقش آفرینی کند.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس گفت: صدور ابلاغیه ها و دستور العمل ها متناسب با افزایش تعداد و پیچیدگی فعالیت نهاد ها بیشتر می شود. رویکرد کلی ما بحث ساده سازی و ادغام خیلی از ابلاغیه ها است که در ماه های آینده اتفاق می افتد. از طرفی این ابلاغیه ها و حجم دستور العمل ها، پیچیدگی را افزایش نداده، بلکه باعث کنترل ریسک شده است.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24