Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

او به بازار سرمایه تسلط دارد و به همین دلیل امیدوارم اقتصاد کشور بازار سرمایه محور شود خاندوزی از ابتدای ورود به مجلس، حساسیت زیادی به بازار سرمایه داشت و نظر او در خصوص بازار سرمایه کاملا مثبت بود

عسگری مارانی: خاندوزی مناسب وزارت اقتصاد است

بورس24 : علیرضا عسگری مارانی کارشناس ارشد بازار سرمایه در خصوص ارزیابی عملکردی احسان خاندوزی وزیر اقتصاد پیشنهادی، از طرف رئیسی رئیس جمهور ایران گفت: احسان خاندوزی از جمله مدیران خوش فکر، پژوهشگر، فعال و شفاف است. بنابراین احساس بنده این است که گزینه مناسبی برای این پست باشد.

وی ادامه داد: در گذشته مدیر از نظر مدیریت یک تعریف داشت و بیان می شد که مدیر کسی است که باید در انتخاب نیروی انسانی، ماشین آلات و تجهیزات، فاینانس بنگاه و ... را بداند و آنها را هماهنگ نماید، اما در حال حاضر این گونه است که مدیر خوب، مدیری است که بتواند مدیر خوب را منتصب کند، وقتی مدیر خوب منتصب شد، کار کامل می شود. رئیسی به عنوان رئیس جمهور یک حق دارد و آن انتخاب مدیران خوب است که من احساس می کنم با بودن مدیرانی همچون مخبر به عنوان معاون اول و بودن افرادی مانند خاندوزی در حوزه وزارت امور اقتصاد و دارایی و یک معاون اقتصادی که تا جایی که اطلاع دارم دکتر رهبر خواهد بود، ( از تایید یا عدم تایید آن اطلاع ندارم) ، جمع این سه نفر قطع به یقین اتفاقا خوبی را در صحنه اقتصادی کشور رقم خواهد زد.

وی افزود: خاندوزی قطعا می تواند اقدامات مفیدی را رقم بزند. می دانم که تلاش خواهد کرد، وقت می گذارد و نگاه خوبی به وزارت امور اقتصاد و دارایی دارد، چرا که در طی 15 سال گذشته که در حوزه اجرایی فعالیت داشته، ساختارهای بروکراتیک دولتی را شناخته و با آن ارتباط داشته است. هم اکنون فرصت مناسبی برای اجرایی کردن تمام تصمیمات خوب او است. امیدوارم با شعار رئیسی در مورد جوانگرایی، شفافیت و مبارزه با فساد همخوانی داشته باشد.

عسگری مارانی عنوان کرد: با توجه به اینکه شعارهای رئیسی جوانگرایی و مبارزه با فساد بود به نظر بنده خاندوزی گزینه بسیار خوبی برای وزارت اقتصاد است. امیدوارم با رای اعتماد بالا از مجلس بتواند در جایگاه خودش قرار بگیرد. او به بازار سرمایه مسلط است و به همین دلیل امیدوارم اقتصاد کشور بازار سرمایه محور شود و اعتماد و اطمینان در مردم ایجاد شود تا اهالی بازار سرمایه در یک روند میان مدت و بلند مدت اتفاقات مثبتی را شاهد باشند.

وی همچنین در مورد انتخاب خاندوزی و تاثیری که می تواند بر بازار سرمایه داشته باشد، گفت: اعتقاد دارم زمانی که خاندوزی به مجلس شورای اسلامی رفت از روزهای اول حساسیت های زیادی به بازار سرمایه داشت و با جلساتی که گذاشت، نظر او به همراه پور ابراهیمی در خصوص بازار سرمایه کاملا مثبت بود.

وی تاکید کرد: نکته ای که شاید ما در مجلس نیاز داریم، بخش فرهنگ سازی و حتی آموزش است، این بخش هم نیازمند نماینده های مجلس و هم اعضای دولت است. این آموزش به معنای آموزش درسی نیست بلکه بدان معنا است که نظام اقتصادی کشور یکپارچه شود تا وزرای تولیدی، صنعتی و خدماتی در مجلس، ادبیات فکری یکسان داشته باشند و این ادبیات فکری یکسان موجب می شود که تصمیمات اقتصادی سمت و سوی جهش تولیدی و رفع موانع تولیدی پیدا کند. رهبری نگاهشان این است که در استان های محروم از نظر زندگی و نه صنعتی ( مانند ایلام، سیستان و بلوچستان، خوزستان ) رشد و توسعه داشته باشند. این نگاه، نیازمند نگاه اقتصادی از بالا دست است. باید نماینده ها و کمیسیون ها و وزارت خانه ها با این ادبیات اقتصادی همسو شوند چرا که اگر ادبیات اقتصادی با آن همراه نباشد، ما به اقدامات و پروژه هایی می رسیم که بازدهی اقتصادی ندارند. من اعتقاد دارم که چه در مجلس و چه در وزارت خانه ها به سرعت باید همسوسازی اتفاق بیافتد.

وی بیان داشت: این همسوسازی باید در کمیسیون های مختلف مجلس از عمران صنایع و انرژی با بخش اقتصادی دولت وجود داشته باشد. بایستی تقسیم کار جدی انجام شود تا وزاری تولید و خدماتی در جاهایی که وارد بخش اقتصادی می شویم صرفا از ژنرال های اقتصادی دولت و مجلس حرف شنوی داشته باشند. مردم می خواهند بدانند چند واحد تولیدی جدید به بلوغ رسیده و چند واحد استان محل زندگی شان را توسعه می دهد. آنچه که مملکت را به جلو می برد واحدهای تولیدی صنعتی ومعدنی است که مردم به تبع آن خشنود می شوند. بنابراین از شعارهای انقلابی پرهیز کرده و عمل انقلابی را جایگزین کنیم.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت: باید وزرایی که در بخش تولید خدمات کشاورزی و قص علی هذا فعالیت می کنند از جانب مجلس و مردم یاری شوند و این یاری شدن بستری جز گسترش بازار سرمایه را ندارد. بازار سرمایه شامل بازار اولیه و ثانویه، بورس های کالایی و انرژی؛ امیدوارم این موضوع به سرانجام برسد.

وی تاکید کرد: البته هر کسی در هر جایی قرار دارد ابتدا باید موضوع کرونا را در نظر بگیرد. باید با یک دستورالعمل سریع و جدی بنگاه ها واکسینه شوند. هر وزارتی بنگاه های خود را مورد توجه برای واکسینه قرار دهد و منابع از بنگاه ها تامین شود تا بودجه دولت تحت فشار قرار نگیرد.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24