Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

در میزان عملکردی و فروش نفت با افزایش و جهش قابل توجه روبرو بود محمد رضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود شرایط تحریمیِ حوزه نفت، در میزان عملکردی و همچنین فروش نفت جهش قابل توجهی داشتیم. او افزود: خوشبختانه...

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: ایران در شرایط تحریمیِ حوزه نفت قرار داشت، اما...

بورس24 : رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کشور با وجود شرایط تحریمیِ حوزه نفت، در میزان عملکردی و همچنین فروش نفت با افزایش و جهش قابل توجه روبرو بوده است.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود شرایط تحریمیِ حوزه نفت، در میزان عملکردی و همچنین فروش نفت جهش قابل توجهی داشتیم. خوشبختانه برخلاف آنچه تصور می شد مبنی بر اینکه در سال ۱۴۰۰ محدودیت های تحریمی بیشتر شود، درآمدهای ناشی از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی نسبت به عملکرد سال ۹۹ افزایش یافته است.

وی ادامه داد: این افزایش درآمد نشان می دهد راهکارهای افزایش ظرفیت فروش نفت خام و مشتقات و فرآورده‌های نفتی بیشتر شده و پیش‌بینی می‌کنیم این مؤلفه نیز بیش از قبل شود.

پورابراهیمی اظهار کرد: در بخشی از ظرفیت های حوزه صنعت چالش هایی داریم که برخی افزایش و بعضی کاهش یافته که حوزه سرفصل نفت اثر مثبت داشته و حوزه خدمات نیز در این موضوع موثر بوده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بخش کشاورزی کشور وضعیت نامناسبی داشته است، توضیح داد: به دلیل کم آبی تولیدات کشاورزی کاهش یافته و روی تامین کالاهای اساسی از جمله گندم اثر منفی گذاشته است. این اتفاق در حالی رخ داده که واردات گندم ما نسبت به سال پیش دو میلیون تن بیشتر بوده است.

وی گفت: در حوزه خدمات نرخ رشد قابل قبولی داریم. با شیوع ویروس کرونا وضعیت ارائه خدمات با چالش جدی روبرو شد به ویژه اینکه، اوایل سال ۹۹ بخش عمده فعالیت ها یا به صورت کامل و یا حدود ۹۰ درصد تعطیل بودند. به مرور زمان نیز برخی از خدمات بازگشایی شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24