Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» ویژه پذیره‌نویسی سهام در درست انتشار شرکت تأمین سرمایه خلیج‌فارس برگزار شد.

«تفارس»، تامین سرمایه ای که سهام آن شنبه هفته آینده پذیره نویسی می شود

بورس24 : نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» ویژه پذیره‌نویسی سهام در درست انتشار شرکت تأمین سرمایه خلیج‌فارس برگزار شد.

جواد عشقی نژاد، مدیرعامل تأمین سرمایه خلیج‌فارس  با اشاره به اینکه «تفارس» فعالیت خود را با ترکیب سهامداری هلدینگ خلیج‌فارس آغاز کرد، گفت:  مجوز تأمین سرمایه خلیج‌فارس اولین مجوز تأمین سرمایه در بازار سرمایه است که در اختیار یک صنعت قرار دارد، به‌این‌ترتیب که  ۶۰ درصد آن در اختیار یک صنعت و ۴۰ درصد به عموم مردم با پذیره‌نویسی  واگذار خواهد شد.

وی با اشاره به ترکیب سهامداری تأمین سرمایه خلیج‌فارس گفت:  هلدینگ خلیج‌فارس سهامدار ۴۵ درصدی و هلدینگ مدبران اقتصاد سهامدار ۱۵ درصدی این مجموعه هستند. تأمین سرمایه خلیج‌فارس با پرداخت نقدی ۶۰ درصدی از ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه، کار خود را آغاز و شنبه هفته آینده پذیره‌نویسی به روش ثبت سفارش انجام خواهد داد.

وی در خصوص  وجه تمایز های تامین سرمایه خلیج‌فارس با سایر شرکت‌های تأمین سرمایه فعال در بازار سرمایه گفت: برای نخستین‌بار بوده که مجوز تاسیس شرکت تامین سرمایه به سهامداران صنعتی داده شده و در سالهای گذشته مجوز راه‌اندازی شرکت‌های تامین سرمایه عمدتاً به نهادهای مالی داده شده بود. نکته حائز اهمیت اینجاست که صنعت پتروشیمی طرح های توسعه ای متعددی در دست انجام دارد . توسعه صنعت پتروشیمی نیاز به منابع مالی دارد و می توان از بازار بزرگ سرمایه برای تامین مالی این صنعت و تسریع در روند اجرای طرح های توسعه ای صنعت پتروشیمی کمک گرفت.

مدیر عامل شرکت تامین سرمایه خلیج فارس گفت:  وجه تمایز اصلی ما سهامداری تامین سرمایه است که با ۶۰ درصد  پروژه های موجود در هلدینگ خلیج فارس، اجرا می‌شود و در کنار این ترکیب سهامداری و جامعه هدف متقاضی منابع پولی می‌تواند به بازار هدف و کار ما را به انجام کار ، نزدیکتر کنند.

به گفته وی، البته این شرکت تامین سرمایه، یک تامین سرمایه تخصصی و منحصراً در اختیار صنعت پتروشیمی نیست و به سایر بخش‌ها و حوزه‌های صنعتی هم چه در بخش ارزش گذاری و چه در بخش تامین سرمایه، خدمت رسانی خواهد کرد.

عشقی نژاد گفت: از سال گذشته بازار سرمایه شروعی جدید در فعالیت‌های خود و صدور مجوز نهادهای مالی داشته و تمرکز بر این مهم متناسب با نیاز بازار و اصول و استانداردهای بازار سرمایه، می تواند نتایج مثبت برای این بازار به همراه داشته باشد. اقتصاد کشور ما پوست انداخته و اتفاقات جدیدی در آن رخ داده و در بخش بازار سرمایه، شرکت های تامین سرمایه یکی از نقش آفرینان اصلی هستند. در همین راستا شرکت تامین سرمایه خلیج فارس با دورنمای صنعتی و تمرکز بر جذب سرمایه های خرد و تامین سرمایه مبتنی بر استانداردهای جدید و فارغ از فرآیندهای فرسایشی آماده ورود به بازار سرمایه و خدمت رسانی به فعالان و سرمایه گذاران این بازار است.

این مقام مسئول در تامین سرمایه خلیج فارس افزود:  در حوزه فعالیت های بین المللی تلاش کرده‌ایم فاند بین‌المللی دریافت کرده و منابع خارجی را جذب نماییم. چه در دوران تحریم و چه برجام کارهای بزرگی انجام شده و باید در هر شرایطی نتیجه خوبی برای کشور ایجاد کنیم.

وی گفت:  در مورد تنوع پرتفو قاعدتاً  تمرکز ارائه خدمات در بحث نفت و گاز و پتروشیمی خواهد بود. ولی در بخش سرمایه گذاری با وجود اینکه صنعت پتروشیمی و نفت و گاز بالاترین بازدهی و میزان جی دی پی را در کشور دارد اما باید حواسمان به منافع سهامدار هم باشد در نتیجه در سایر حوزه های بازارهای اولیه ، ایجاد کسب و کار و  ونچر کپیتال ها نیز هم گذاری خواهیم کرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24