Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مدیر نظارت بر نهادهای مالی: مهمترین عارضه اسناد خزانه اسلامی انتشار بدون بازارگردانی است، سیگنالی که در حال حاضر در بازار سرمایه وجود دارد از سوی اسناد خزانه اسلامی است،  مارکت اسناد خزانه اسلامی بلوغ نیافته است که پیمانکاران با هر نرخ می فروشند و تقاضا هم وجود ندارد.

اسناد خزانه بازارگردانی می خواهد

بورس24 : میثم فدایی،مدیر نظارت بر نهادهای مالی در حاشیه  نمایشگاه کیش اینوکس 2021، در نشست خبری گفت: میزان اسناد خزانه اسلامی سال گذشته  ۴۳ همت بوده، در سال جاری کل تامین مالی دولت ۱۵۲ همت بوده که از این عدد ۱۰۶ همت اوراق خزانه بوده و ۳۴ هم مرابحه عام و۱۱ همت همدر اوراق سلف بوده است .که به طور کلی ۴۵ همت اوراق ای بوده است که به صورت  نقد از بازار خارج شده است.

وی گفت:در سال جاری ۸۶۰ میلیارد تومان تامین مالی شهرداری ها انجام شده در حالی که در دنیا در بازارهای بدهی  توسعه یافته به دلیل معافیت مالیاتی، مارکت  و حجم  آن بالاتر است.

فدایی افزود:در تامین اوراق شرکتی بازار سرمایه سال گذشته ۳۶ همت و امسال ۱۱ همت تامین مالی داشته ایم که این عدد قابل قبول نیست و باید حجم تامین مالی شرکتی و حجم تامین مالی شهرداری متناسب با حجم تامین مالی دولت باشد.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی  گفت:در مورد مانده اوراق بدهی اوراق دولتی سال ۹۹، ۲۷۵ همت بوده که به ۳۹۷ همت رسیده است، یعنی  رشد ۱۳۰ همتی داشته است ، که بخش عمده ای از آن مربوط به اسناد خزانه اسلامی به میزان ۱۷۸ همت بوده است‌.

وی گفت: مهمترین عارضه اسناد خزانه اسلامی انتشار بدون بازارگردانی است، سیگنالی که در حال حاضر در بازار سرمایه وجود دارد از سوی اسناد خزانه اسلامی است،  مارکت اسناد خزانه اسلامی بلوغ نیافته است که پیمانکاران با هر نرخ می فروشند و تقاضا هم وجود ندارد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24