Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

نشست خبری شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت با حضور محمدمهدی زردوغی مدیرعامل این شرکت برگزار شد.

سرمایه گذاری قابل توجه «وصنعت» در اقتصاد دیجیتال/ منتظر افزایش سرمایه 200 درصدی باشید

بورس24 : نشست خبری شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت با حضور محمدمهدی زردوغی مدیرعامل این شرکت برگزار شد.

شرکت سرمایه‌‌گذاری توسعه صنعت و تجارت  با بیش از ۲ دهه حضور در بازار بورس تهران، هم ‌اکنون مالکیت بیش از ۲۰ شرکت سرمایه‌پذیر معتبر را دارد و از نظر عملکرد مالی و شفافیت اطلاعاتی از رتبه بالایی نزد سازمان بورس و اوراق بهادار برخوردار است. این شرکت هم‌‌اکنون یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه سرمایه‌‌گذاری توسعه صنعتی ایران است و در راستای تحقق اهداف این گروه، شرکت سرمایه‌‌گذاری توسعه صنعت و تجارت در بخش خدمات مالی و سرمایه‌‌گذاری تخصصی در حوزه‌‌های تولید و شرکت‌های نوپا و همچنین تکنولوژی‌های نوین مالی، یکی از مجموعه‌‌های پیشرو است.

خصوصی‌ سازی موفق

محمدمهدی زردوغی مدیرعامل «وصنعت» در این نشست خبری گفت: گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران در راستای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی‌سازی اقدام به خرید شرکت توسعه صنعت و تجارت شرکت کرده‌است. بهینه‌سازی تیم مدیریتی، کاهش هزینه‌های سازمانی، تبدیل  دارایی‌های راکد به مولد و همچنین بهینه‌سازی ترکیب پورتفوی از جمله اقداماتی بوده که در راستای ارتقا کارایی و بهره‌وری منابع مادی و انسانی صورت گرفته‌است. از جمله مهم‌ترین دستاوردهای این اقدام می‌توان به سودآوری بی‌سابقه ۵۰۰ درصدی این شرکت از زمان انتقال به گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران اشاره کرد.

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعت و تجارت در سالی که گذشت

وی درخصوص عملکرد شرکت گفت: در سالی که بورس روند مناسبی را پیش نگرفته‌بود، خالص ارزش دارایی‌های «وصنعت» در سال مالی مورد گزارش، ۱۵ درصد افزایش داشته‌است درحالی‌که شاخص کل کاهش ۱۴ درصدی را به ثبت رساند و در مجموع ۲۹ درصد نسبت به شاخص بورس بازده داشت. همچنین این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی خود، اقدام به ساخت اپلیکیشنی با نام مپینو نموده‌است، این اپلیکیشن با هدف برقراری عدالت اجتماعی، محل‌های مناسب‌سازی‌شده همچون رستوان‌ها، مراکز تجاری و اداری جهت استفاده افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان را نشان می‌دهد.

زردوغی افزود: در سال‌های اخیر این شرکت از طریق دو شرکت زیرمجموعه خود، اقدام به سرمایه‌گذاری در بخش‌های غیربورسی و اقتصاد دیجیتال نموده‌است. از جمله این سرمایه‌گذاری‌ها می‌توان به سرمایه‌گذاری‌های جسورانه در شرکت‌های پونیشا، شیپور، الوپیک، داستان من، چای بالکا  و ... را از طریق شرکت ایران فرانسه اشاره نمود. همچنین در راستای حمایت از تولید و صنعت، در شرکت‌های پایانه صادراتی گلشن‌آرا، شرکت صنایع سیمان گیلان سبز و همچنین در حوزه فرهنگ، مؤسسه محتوانگاران نوآور طرفداری سرمایه‌گذاری نموده‌است.

برنامه‌ های آتی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعت و تجارت

مدیرعامل «وصنعت» درخصوص افزایش سرمایه شرکت گفت: آخرین مرحله از افزایش سرمایه شرکت در مورخ ۸ تیر ماه ۱۳۹۹ از ۴۵۰۰ میلیارد ریال به ۶۰۰۰ میلیارد ریال (۳۳.۳۳ درصد) از محل سود انباشته به ثبت رسیده و اجرایی گردید طبق گزارش توجیهی افزایش سرمایه منتشرشده در تاریخ 1400.6.13 در سامانه کدال مراحل اجرایی افزایش سرمایه از ۶۰۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۱۸۰۰۰ میلیارد ریال از محل سود انباشته در دست اقدام است. این به معنای افزایش ۳ برابری سهام سهامداران از محل سود انباشته در کنار تقسیم سود ۵۲ درصدی است.

تکمیلی: 

مهدی زردوغی، مدیر عامل و صنعت در خصوص واگذاری سهام کم بازده گفت: از زمانی که به بخش خصوصی واگذار شده ایم،همواره در جهت واگذاری سرمایه‌گذاری های کم بازده بوده ایم.تقریبا در واقع، ۹۰ درصد پرتفوی  بورسی و غیر بورسی، یک بار چرخیده و ۱۰ درصد از  آنچه باقی مانده، به قیمت بهای تمام شده،ارزش ناچیزی دارد 

وی افزود: برای ۱۰ درصد باقیمانده هم برنامه ریزی شکل گرفته و مذاکراتی در جریان است که واگذار یا به سرمایه‌گذاری بهتری تبدیل شود. حتما از طریق سامانه کدال اعلام خواهیم کرد.

 زردوغی،  در خصوص صندوق های vcو ثروت  گفت: فراخوان صندوق vc شرکت، انجام  شده و در آستانه سرمایه‌گذاری است.همچنین سرمایه‌گذاری اولیه صندوق ثروت  هم در آستانه شکل‌گیری است و به زودی اخبار آن منتشر خواهد شد.

در ادامه، رادمان ربیعی مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری ایران و فرانسه در خصوص حوزه استارتاپی شرکت  گفت: این حوزه یکی از حوزه های روبه رشد و با آینده درخشان نسبت به حوزه های سنگین به سرمایه گذاری کمتری هم بابت اشتغالزایی و رشد و توسعه نیاز دارد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم به عنوان یکی از حوزه های اصلی ایران و فرانسه این حوزه را دنبال کنیم. 

به گفته وی، در حوزه استارتاپی مانند، الوپیک، داستان من و چند استارتاپی نواور دیگر  در حال فعالیت هستند، همانطور که در جریان هستید اولین شرکت استارتاپی ( تپسی) قرار است در بازار فرابورس معامله شود که با امیدواریم افزایش حضور شرکت‌های دانش بنیان و فناوری محور در بورس امکان خروج از فرصت های سرمایه گذاری با سرمایه‌گذاران این حوزه فراهم شود. 

ربیعی گفت: امیدواریم با افزایش حضور این شرکت ها ، بتوانیم سرمایه‌گذاری بهتری داشته باشیم تا از عایدات و منافع آتی ، سهامداران  را بهره مند کنیم.

همچنین  علی اصغر مومنی، مدیر مالی سرمایه‌گذاری توسعه صنعت و تجارت  در خصوص افزایش سرمایه شرکت افزود: آخرین مرحله از افزایش سرمایه شرکت در مورخ ۸ تیر ماه ۹۹ از ۴۵۰۰ میلیارد ریال به ۶۰۰۰ میلیارد ریال (۳۳.۳۳ درصد) از محل سود انباشته به ثبت رسیده و اجرایی گردید

وی گفت:  در تاریخ 1400.6.13 در سامانه کدال مراحل اجرایی افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی از ۶۰۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۱۸۰۰۰ میلیارد ریال از محل سود انباشته در دست اقدام است. با این افزایش سرمایه  به ازای هر یک سهم دو سهم اضافه می شود و دارندگان سهام وصنعت دارایشان، افزایش ۳ برابری  خواهد داشت.

مومنی گفت: ما امسال به ازای هم سهم ۱۱۹ تومان سود شناسایی کردیم و ۵۲ درصد آن در مجمع گذشته در آذر ماه تقسیم کردیم و عاید سهامداران شد.

گالری تصاویر

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24