Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

بازار سهام امروز با حضور خریداران آغاز به کار کرد. اما با شروع ساعت دوم معاملاتی به تدریج تحرکات سمت عرضه فزونی یافت. با این وجود تحرکات مثبت خریداران منجر به پیشروی نماگرها گردید. ارزش معاملات خرد افزایش یافت و تراز نقدینگی حقیقی‌ها منفی شد...

دلیل عرضه های امروزِ بورس

بورس24 : بازار سهام امروز با حضور خریداران آغاز به کار کرد. اما با شروع ساعت دوم معاملاتی به تدریج تحرکات سمت عرضه فزونی یافت. با این وجود تحرکات مثبت خریداران منجر به پیشروی نماگرها گردید. ارزش معاملات خرد افزایش یافت و تراز نقدینگی حقیقی‌ها منفی شد.

این روزها گزارشات تولید و فروش منتشر می‌شود و ممکن است به دلیل نزدیکی به آخر سال مالی مورد توجه بیشتری هم قرار گرفته و تا حدودی چالش‌ها را در بازار زیاد کند.

همچنین پس از چند روز جو مثبت در بازار، برخی به فکر سیو سود افتاده و به دنبال فرصت خروج هستند. به نوعی بازار در این مدت تجربه صعود متوالی را نداشته و بروز روندهای متعادلتر در این بین دور از انتظار نیست. نزدیکی شاخص به محدوده مقاومتی پیش‌روی خود را نیز به این عوامل اضافه کنید.

همه این عوامل عرضه‌ها را امروز به میدان آورد. بنابراین احتمال دارد که بازار فردا نیز متعادل و تا حدودی چالش برانگیز دنبال شود، اما به نظر می‌رسد در روزهای آینده روندهای معقول‌تری را نسبت به هفته‌های گذشته ببینیم. بنابراین عرضه‌های ابتدای هفته نمی‌تواند دلیلی برای بازگشت جو منفی به بازار باشد. هرچند کارشناسان معتقدند تا زمانی که ارزش معاملات در ارقامی بالاتر از حدود 5000 میلیارد تومان تثبیت نشود نباید با قاطعیت از تغییر روند صحبت کرد، کمااینکه بالا رفتن ارزش معاملات خود می‌تواند محرکی برای ورود نقدینگی‌های بزرگ به بازار باشد.

با این‌حال نکات مثبت بنیادی چون حذف دلار 4200 تومانی و رشد تدریجی و پیوسته نرخ نیمایی و مصوبات حمایتی اخیر همگی دلایل خوب و مهمی برای رشد سودآوری شرکت‌ها، افزایش ارزندگی سهامشان و چشم انداز خوب و منطقی بازار سرمایه و در پی آن بازگشت ثبات، اعتماد و ورود شجاعانه‌تر نقدینگی به بازار هستند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24