Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

حدود 100 همت نقدینگی پشت درهای بورس به انتظار نشسته...

سرمایه گذاری در کریپتو یا بورس؟ دو سوم حقیقی ها بازار سهام را انتخاب کردند

بورس24 : در اواخر نیمه ابتدایی سال 99 پس از آن که بازار سرمایه در مسیر ریزش قرار گرفت و پس از مدتی تداوم روند نزولی آن برای بسیاری از اهالی بازار قطعی شد، عده زیادی از سرمایه گذاران مخصوصا آن هایی که در دوره روند شتابی بازار به جمع بورسی ها پیوسته بودند، از برگشت روند کلی بازار ناامید شده و به صورت پله ای سرمایه های خود را از بورس بردند. در همین دوران یک رقیب جدید سرسخت برای بورس به میدان آمده بود. رقیبی به نام ارز دیجیتال.

کاهش روز افزون جذابیت های بورس از یک سو و حمایت های برخی از سرمایه داران بزرگ دنیا از ارزهای دیجیتال از سوی دیگر موجب جاری شدن سیل نقدینگی به سمت بازار کریپتو شد.

از مرداد 98 تا پایان مرداد 99 سرمایه گذاران حقیقی در مجموع بیش از 147 هزار میلیارد تومان نقدینگی وارد بورس کردند و از زمان آغاز دوره نزولی بازار تاکنون حدود 100 هزار میلیارد تومان یعنی تقریبا دو سوم سرمایه ای که آورده بودند را از بازار خارج کرده اند.

نقدینگی قابل توجهی که در صورت بازگشت اعتماد به بازار سرمایه و بهبود شرایط می تواند یکبار دیگر جذب بورس شود. در روزهای اخیر نشانه های زیادی در بازار به وقوع پیوسته که می توان آن ها را به عنوان آغاز یک دوره صعودی جدید دیگر برای بازار تلقی کرد. از جمله رشد نسبی ارزش معاملات خرد، سبقت ارزش صفوف خرید از صفوف فروش و مثبت ماندن سرانه خرید به فروش حقیقی ها و تصمیمات اخیر مدیران سازمان  مانند لغو یا تغییر دستورالعمل توقف نمادها به دلیل رشد قیمت پیاپی، برداشتن حجم مبنا در بازار فرابورس و ...

از سوی دیگر از گوشه و کنار خبرهای مثبت مهمی شنیده می شود که می تواند نوید بخش پایان دوره نزولی بورس باشد. خداحافظی رسمی با قیمت گذاری دستوری فولاد، خروج برخی از خودروها از قیمت گذاری دستوری، در نظر گرفتن ردیف مستقل از سوی دولت برای صندوق تثبیت بازار در بودجه 1401 و ...

همه این تصمیمات و تغییرات نشان می دهد که احتمالا عزمی جدی برای حمایت از بورس وجود دارد. بر اساس نظرسنجی اخیری که بورس24 انجام داده بخش عمده ای از سرمایه گذاران آماده ورود مجدد پول خود به بورس هستند. پرسشی که بورس24 مطرح کرد این بود: شما کدام بازار را برای کسب سود تا پایان سال جاری انتخاب می کنید؟ ارز دیجیتال یا بورس؟ 65 درصد از شرکت کنندگان در این نظر سنجی گزینه بورس را انتخاب کرده اند و برای ورود مجدد سرمایه های خود به بازار آماده اند.

شاید اگر این پرسش را دو ماه قبل مطرح می کردیم نتیجه آن جور دیگری رقم می خورد. احتمالا بسیاری همچنان برای ورود سرمایه های خود به بورس مردد بودند زیرا بازار همچنان گنگ و گیج بود و سمت و سوی مشخصی نداشت. اما حالا که نشانه های مثبت زیادی در بازار هویدا شده مسلما با اطمینان بیشتری می توان به این پرسش پاسخ داد و پاسخ دو سوم سرمایه گذاران بله قاطع است.

کریپتو

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24