Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

دبیر کل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی در گفت و گو با بورس 24 : پلی اتیلن ترفتالات و پلی پروپیلن صادراتی ندارند که می خواهید مالیات آن را بگیریم برای تغییر فهرست رایزنی می کنیم

حذف متانول و اوره از فهرست کالاهای مشمول مالیات صادرات

بورس24 : فهرست مواد نیمه خام نفت ، گاز و پتروشیمی که درآمد حاصل از صادرات آن در تمام نقاط کشور مشمول مالیات می شود ، منتشر شد.

اقدامی جدید با همکاری مجلس و دولت که می تواند تبعات منفی بر بازار سهام کشور داشته باشد و تصمیم جدیدی باشد برای دامن زدن به جو بی اعتمادی در این بازار.

احمد مهدوی ابهری دبیر کل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی در خصوص لیست اعلامی و تاثیرات آن این طور به بورس24 توضیح داد و گفت:معافیت مالیاتی صادرات محصولات پتروشیمی در بعضی از محصولات که خام یا نیمه خام تلقی شده در بودجه ۱۴۰۱ لحاظ شده است.

می خواستند از صادرات اوره و متانول هم مالیات بگیرند!

وی ادامه داد: این لیست کالاهای بیشتری را شامل می‌شد مانند اوره ، متانول و ... که با رایزنی های گسترده ای که عملیاتی کردیم بخشی از محصولات را از این لیست حذف کردیم.

مهدوی در ادامه افزود: برخی از این محصولات نیز با توجه به حجم تقاضا در بازار داخل مانند پلی اتیلن ترفتالات ، پلی پروپیلن و ... عمدتا صادراتی نداشتند و جانمایی آن ها در این لیست طبیعتاً اقدام صحیحی نبود.

او افزود: در محصولی مانند LPG هم عمده صادرات  از سوی دولت انجام می شود و اخذ مالیات نیز از آن چندان منطقی به نظر نمی رسد.

مهدوی در ادامه گفت: آیین نامه ای در راستای صادرات مواد خام و نیمه خام نگارش شده اما نیاز است تا چنین مواردی با دقت نظر بیشتر ، کارشناسانه و به دور از برخورد های سلیقه ای صورت گیرد تا منجر به ایجاد جو روانی منفی و ایجاد دغدغه  برای صنعت نشود.

وی گفت: ما با جلوگیری از صادرات و اخذ تعرفه از کالاهای خام و کالاهایی که تکنولوژی و توان تبدیل آن ها به کالای با ارزش افزوده بالاتر  وجود دارد موافقیم اما کالاهایی که تکنولوژی لازم برای خلق ارزش از آن ها وجود ندارد باید صادرات آن تسهیل شود یا سرمایه گذاری لازم برای ورود تکنولوژی فرآوری آن اجرایی شود.

مهدوی گفت: چنین دستورالعمل هایی در شرایط اقتصادی اکنون لطماتی را به صادرات محصولات پتروشیمی می زند و اکنون که بازار سرمایه با جو بی اعتمادی روبروست منجر می شود تا افزایش رفتار هیجانی در بازار را شاهد باشیم.

در خواستی از دولت و مجلس

مهدوی در پایان گفت: اساسا کالاهایی که در صنعت پتروشیمی تولید می شود ضد خام فروشی است و فرآوری شده است اما این مورد چیزی است که از سوی مجلس مطرح شد و کش و قوس هایی هم  داشت.من از دولت و مجلس خواهش می کنیم تا بررسی های کارشناسانه تری  را  در این حوزه اجرایی کنند تا هم تسهیل گر صادرات باشد و هم موجبات افزایش سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی را فراهم کند.

برای مشاهده فهرست کالاهای مشمول مالیات صادرات کلیک کنید...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24