Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مجمع عمومی فوق العاده شرکت سبحان دارو امروز تشکیل شد و افزایش سرمایه را تصویب کرد.

سبحان دارو 243 میلیارد تومانی شد

بورس24 : مجمع عمومی فوق العاده شرکت سبحان دارو امروز تشکیل شد و افزایش سرمایه را تصویب کرد.

شرکت سبحان دارو به منظور اخذ تاییدیه GMP خط جامدات و رعایت مقررات آن لازمه تمدید پروانه های فعلی و دریافت پروانه های جدید و استمرار فعالیت و روند سودآوری آتی شرکت است به همین دلیل تغییراتی را در خطوط و فضای تولیدی و توسعه خطوط ایجاد خواهد کرد.

سرمایه گذاری انجام شده مرتبط با خرید ماشین آلات و تجهیزات و تاسیسات تولیدی و غیر تولیدی عمدتا شامل خرید تجهیزات است.

شرکت با افزایش سرمایه اقدام به نوسازی خطوط تولید خواهد  کرد.

این افزایش سرمایه به اندازه 90 میلیارد تومان، معادل 58.82 درصد بوده و از محل مطالبات خواهد بود. با این افزایش سرمایه، سرمایه شرکت از 153 میلیارد تومان به 243 میلیارد تومان خواهد رسید.

دوره بازگشت سرمایه شرکت 30 ماه برآورد می شود.

خبر تکمیلی...

جلسه مجمع عمومی فوق العاده شرکت سبحان دارو با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی تشکیل شد.

مدیرعامل گزارش توجیهی افزایش سرمایه را قرائت کرد

در ابتدای این جلسه مدیرعامل شرکت گزارشی توجیهی از افزایش سرمایه را قرائت کرد و بیان داشت: شرکت سبحان دارو آخرین سرمایه ثبت شده به اندازه 133 میلیارد تومان بوده و در تاریخ 26 آذر 1399 به ثبت رسید. ضمن اینکه این شرکت یک افزایش سرمایه دیگر به اندازه 20 میلیارد تومان در فروردین 1400 داشته که در مرحله ثبت قرار دارد.

وی ادامه داد: شرکت سبحان دارو طی افزایش سرمایه گذشته به منظور اخذ تاییدیه GMP خط جامدات و رعایت مقررات آن که لازمه تمدید پروانه های فعلی و دریافت پروانه های جدید و استمرار فعالیت و روند سودآوری آتی می باشد، اقدام به افزایش سرمایه نمود چرا که باید تغییراتی در خطوط و فضای تولیدی و توسعه خطوط ایجاد می شد؛ به طوری که پس از طی فرآیند کامل منتج به صدور GMP خطوط جامدات و افزایش ظرفیت سرمایه گذاری ها در خطوط تولید جامدات و نیمه جامدات گردد.

وی افزود: لذا نوسازی و تجهیز خطوط و خرید و جایگزینی ماشین آلات و تجهیزات تولیدی و پشتیبانی در دستور کار قرار گرفته و در نهایت افزایش سرمایه از مبلغ 133 میلیارد تومان به مبلغ 153 میلیارد تومان اجرایی شد.

افزایش سرمایه فعلی برای خرید و جایگزینی ماشین آلات است

وی بیان داشت: افزایش سرمایه فعلی نیز به با هدف تامین مالی نوسازی و تجهیز خط تولیدی جامدات و خرید و جایگزینی ماشین آلات و تجهیزات تولیدی و غیرتولیدی جهت اخذ تاییدیه GMP معاونت غذا و دارو می باشد.

این مقام مسئول تاکید کرد: به منظور تولید داروهای با کیفیت بالا، همگام با روند رو به رشد تکنولوژی در صنایع داروسازی دنیا استقرار سیستم مدیریت کیفیت جهت طراحی و اجرای نظام مند اصول عملیات خوب ساخت امری اجتناب ناپذیر است و در کشور ما نیز به تبع آن باید انجام پذیرد.

مدیرعامل شرکت سبحان دارو خاظر نشان کرد: شرکت سبحان دارو در نظر دارد با تامین مالی افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران، خرید و جایگزینی ماشین آلات و تجهیزات تولیدی و غیرتولیدی و نوسازی و تجهیز خطوط تولیدی جامدات، از خروج نقدینگی و ایجاد خلل در انجام فرآیندهای جاری و آتی جلوگیری نماید.

قرائت گزارش حسابرسی و پاسخ به سوال سهامداران

در ادامه بازرس قانونی گزارش خود را قرائت کرد و بلامانع بودن افزایش سرمایه را اعلام نمود.

در ادامه رئیس مجمع در پاسخ به سوال سهامداران در مورد زمان ثبت افزایش سرمایه گفت: امیدواریم و تلاش می کنیم تا زمان مجمع عادی سالیانه این اتفاق بیافتد.

افزایش سرمایه چند درصد است؟

وی ادامه داد: 58.82 درصد افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران خواهد بود و دوره بازگشت سرمایه شرکت 30 ماه برآورد می شود.

در پایان نیز با این افزایش سرمایه 58.82 درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران موافقت شد و این موضوع به تصویب مجمع فوق العاده شرکت رسید.

این افزایش سرمایه به اندازه 90 میلیارد تومان بوده و از محل مطالبات خواهد بود. با این افزایش سرمایه، سرمایه شرکت از 153 میلیارد تومان به 243 میلیارد تومان خواهد رسید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24