Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مجمع افزایش سرمایه شرکت معادن منگنز ایران امروز تشکیل شد و رای موافق به افزایش سرمایه پیشنهادی داد.

تصویب افزایش سرمایه سنگین «کمنگنز» در مجمع

بورس24 : مجمع افزایش سرمایه شرکت معادن منگنز ایران امروز تشکیل شد و رای موافق به افزایش سرمایه پیشنهادی داد.

در این مجمع افزایش سرمایه 631 درصدی کمنگنز (از 202،400 میلیون ریال به 1،480،000 میلیون ریال) به تصویب رسید. از کل این افزایش سرمایه، حدود 66 درصد از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی و 34 درصد مابقی از محل سود انباشته است.

مجمع اعلام کرد برنامه طرح توسعه خرید ماشین آلات و افزایش سرمایه در شرکت سرمایه پذیر در دستور کار قرار دارد.

دوره بازگشت سرمایه حدود 3 سال و نیم پیش بینی شده است. این طرح علاوه بر ارزش افزوده ای که ایجاد می کند زنجیره تولید شرکت را نیز تکمیل خواهد کرد.

ظرفیت طرح در فاز اول حدود 15 هزار تن در سال پیش بینی شده و در سال دوم نیز همین مقدار در نظر گرفته شده است.

خبر تکمیلی...

شرکت معادن منگنز ایران صبح امروز مجمع عمومی فوق العاده افزایش سرمایه خود را برگزار کرد. در ابتدا حسابرس گزارش قانونی و حسابرسی شده طرح افزایش سرمایه را قرائت کرد و در ادامه مدیر عامل شرکت توضیحاتی را در همین خصوص ارائه کرد.

سرمایه فعلی کمنگنز 202،400 میلیون ریال که بر اساس این طرح 1،277،600 میلیون ریال به آن افزوده خواهد شد. مبلغ 840،000 میلیون ریال از این مبلغ از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران و 437،600 میلیون ریال از محل سود انباشته در نظر گرفته شده است.

در پایان نماینده سازمان بورس پرسش هایی را درباره تاریخ حدود بهره برداری طرح، اثرات مالی طرح در صورت به بهره برداری رسیدن و همچنین نحوه تامین زمین و تجهیزات طرح پرسید و مدیر عامل شرکت در پاسخ اعلام کرد: زمینی به وسعت 12 هکتار سال گذشته خریداری شده و دیوارکشی زمین نیز انجام شده است. کلیه زیرساخت ها شامل گاز و سایر موارد خریداری شده و برق مورد نیاز نیز از بورس انرژی خریداری شده است.

تجهیزات خارجی طرح نیز در شرف انام است. در همین خصوص قراداری آماده شده که بعد از تعطیلات سال نو میلادی منعقد خواهد شد. برای تامین این تجهیزات مناقصه ای برگزار شد که 5 شرکت در آن حضور داشتند و یک شرکت چینی برنده مناقصه شد. حدود 30 درصد از کل تجهیزات مورد نیاز قرار است از طریق این شرکت چینی تامین شود. پیش بینی می شود که طی 6 ماه انجام شود و پیش بینی می شود که در ابتدای سال 1402 این طرح به بهره برداری کامل برسد.

بر مبنای برآوردهای صورت گرفته بعد از بهره برداری از سال اول سوددهی طرح شروع خواهد شد و دوره بازگشت سرمایه آن 3،5 سال در نظر گرفته شده است. این طرح علاوه بر ارزش افزوده ای که به همراه خواهد داشت زنجیره تولید شرکت را نیز تکمیل خواهد کرد. علاوه بر این که زمین طرح در منطقه صنعتی فولادی خریداری شده و در منطقه مزیت رقابتی نیز خواهیم داشت.

ظرفیت طرح در فاز اول حدود 15،000 تن در سال پیش بینی شده، در فاز دوم نیز به همین مقدار پیش بینی شده است.

او در ادامه تاکید کرد: نوسانات قیمت به شدت زیاد است. به طوری که در تیر ماه که گزارش طرح توجیهی تهیه می شد قیمت هر تن سیلیکو حدود 35 میلیون بود و اکنون نرخ هر تن سیلیکو حدود 58 میلیون است. افزون بر اینکه در حال حاضر تعرفه سیلیکو 15 درصد است و پس از حذف ارز 4200 تومانی این مقدار افزایش خواهد یافت. بنابراین پیش بینی می کنیم که دوره بازگشت سرمایه این طرح کمتر از آنچه ه پیش بینی شده باشد.

سهم شرکت در این طرح 60،5 درصد است.

در ادامه رئیس مجمع به مدیران شرکت توصیه کرد با توجه به این که تجربه نشان داده که چینی ها معمولا قول نیستند و امکان تقلب در کارشان وجود دارد نسبت به قراردادی که قرار است با طرف چینی منعقد شود دقت های لازم را داشته باشند. مدیران شرکت در پاسخ گفتند که این مناقصه به نحوی بسته شده که همه موارد به صورت کاملا دقیق و حساب شده در نظر گرفته شده و جایی برای تقلب باقی نمی ماند و سهامداران از این بایت نگرانی نداشته باشند. ضمن این ه این شرکت چینی در حال حاضر حدود 5 کار دیگر را در ایران در دست دارد و مشکلی بایت تاخیر زمانی برای تحویل تجهیزات وجود ندارد.

قبل از رای گیری برای افزایش سرمایه رئیس مجمع از زحمات مدیر عامل قبلی شرکت آقای جواهری تشکر کرد و گفت او در زمانی مدیر عامل شرکت شد که کمنگنز زیانده بود و توانست با تلاش های زیادی این شرکت را از زیان خارج کرده و به سوددهی برساند و در ادامه نیز مدیر عامل فعلی به همین روند ادامه داد و شرکت را به مرحله افزایش سرمایه رساند.

در پایان طرح افزایش سرمایه 1،277،600 میلیون ریالی معادل 631 درصدی کمنگنز با اکثریت آراء به تصویب رسید و سرمایه شرکت از 202،400 میلیون ریال به 1،480،000 میلیون ریال رسید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24