Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

معدن مس کرور عنبرآباد پروژه بزرگی در جنوب استان کرمان با سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است. برنامه ما در واگذاری‌ها این است که اگر هر معدن از یک حدی بزرگ‌تر باشد مردم منطقه در آن معدن سهام‌دار و شریک باشند.

وزیر صمت در آیین آغاز عملیات اجرایی معدن مس کرور: مردم منطقه را در معدن سهام‌دار و شریک می‌کنیم

بورس24 : معدن مس کرور عنبرآباد پروژه بزرگی در جنوب استان کرمان با سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است. برنامه ما در واگذاری‌ها این است که اگر هر معدن از یک حدی بزرگ‌تر باشد مردم منطقه در آن معدن سهام‌دار و شریک باشند.

این مطلب را سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صمت در آیین آغاز عملیات اجرایی معدن مس کرور به‌عنوان یکی از بزرگترین معادن کشور با پیش‌بینی ذخیره 500 میلیون تن که با حضور مدیرعامل شرکت مس و مسئولان استانی برگزار شد، عنوان کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این آیین از نمایندگان مجلس و شرکت ملی مس برای پیگیری این طرح قدردانی کرد و با بیان اینکه این کار را اولین بار در زابل شروع کردیم و یکی از شرایط مزایده این بود که بخشی از سهام تا 40 درصد به مردم واگذار شود، افزود: در معدن کرور هم همین برنامه را اجرا کردیم و سهام به مردم منطقه واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه امیدوارم هر چه سریع‌تر شاهد افتتاح کارخانه در منطقه باشیم، خاطرنشان کرد: شرکت ملی مس پیگیری کند تا اشتغال از مردم منطقه تأمین شود و عمده اشتغال این معدن از مردم منطقه باشد.

فاطمی‌امین گفت: خیلی خوشحالم در جمع شما مردم نجیب هستم و از نمایندگان مجلس و مدیرعامل شرکت ملی مس برای پیگیری این طرح قدردانی می‌کنم.

همچنین مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در حاشیه مراسم آغاز بهره‌برداری از معدن مس کرور عنبرآباد گفت: با راه‌اندازی این معدن 30 هزار تن کنسانتره تولید خواهیم کرد.

اردشیر سعد محمدی افزود: میزان اکتشاف این معدن نزدیک به 500 میلیون تن با عیار 24 صدم است؛ همچنین ذخیره اقتصادی 103 میلیون تن با عیار 29 صدم  و 90 PPM  مولیبدن مورد اکتشاف قرار گرفته است.

وی با اشاره به انجام طراحی معدن و انتخاب پیت نهایی اقتصادی، در زمینه احداث جاده دسترسی به معدن نیز اظهار کرد: در حال حاضر 4 کیلومتر از جاده دسترسی به معدن احداث شده است.

سعدمحمدی میزان سرمایه‌گذاری برای احداث این بخش از جاده را 80 میلیارد تومان اعلام و برای 13 کیلومتر مابقی، بودجه‌ای بالغ بر 500 میلیارد تومان پیش‌بینی کرد. در کل برای اجرای معدن و ایجاد کارخانه نزدیک به 3000 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری لازم است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان نیز در آئین آغاز به‌کار معدن کرور عنبرآباد، ظرفیت تولید سالانه معدن مس کرور را 30 هزار تن اعلام کرد و از اشتغالزایی 300 نفری در مرحله ابتدایی این طرح خبر داد.

وی اظهار داشت: معدن مس کرور شهرستان عنبرآباد با ذخیره احتمالی 500 میلیون تن مس، یکی از ذخایر بزرگ و ارزشمند معدنی کشور است که در روستای رودفرق شهرستان عنبرآباد واقع است.

وی به آخرین وضعیت کارخانجات مس در جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر چهار کارخانه مس در این منطقه توسط بخش خصوصی احداث شده و یک کارخانه جدید نیز در بخش اسماعیلی این منطقه آماده احداث است.

منبع خبر: مس پرس

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24