Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

در حالی که لوازم خانگی به عنوان یک کالای سرمایه ای بیش از هر کسی مورد نیاز زوج های جوان است و به عبارتی می توان گفت...

درباره پاشنه آشیل این روزهای بازار لوازم خانگی

بورس24 : چندی پیش رهبر معظم انقلاب از تولیدات ملی لوازم خانگی حمایت کردند و حتی خواستار جلوگیری کامل از واردات لوازم خانگی کره ای شدند، اما همان موقع عده ای از همین تولید کننده ها با افزایش ۱۵ و ۲۰ درصد قیمت بر طبل گرانی ها کوبیدند که به نوعی سواستفاده از حمایت کلان و ملی بود. 

نکته عجیب این داستان این بود که برخی از همین تولیدکننده ها با معاون اول رئیس جمهوری هم جلساتی داشتند و مدعی شدند که قادر به تامین تمام نیاز داخل هستند، اما این مساله بیش از اینکه یک بیانیه برای دلگرمی مسئولان و مردم برای نبود نگرانی برای بازار آینده لوازم خانگی باشد، سیاستی برای انحصار بیشتر و گرانی محصولات در چند مرحله بود.

این در حالی است که لوازم خانگی به عنوان یک کالای سرمایه ای بیش از هر کسی مورد نیاز زوج های جوان است و به عبارتی می تواند گفت وقتی حاکمیت سیاست های تشویقی برای افزایش ازدواج تعیین می کند به معنای اهمیت این مساله در کشور است اما در چنین شرایطی برخی تولیدکننده ها به اسم تولیدکننده ملی با گرانی ها بزرگترین سد را روبرو جوانان قرار داده اند.  

برای دیدن نبض بازار بورس ایران روی لینک کلیک کنید.↪️

در سال های گذشته یکی از تولیدکننده ها در چند مرحله با استفاده از تسهیلات بانکی دولتی محصولات خود را به مردم فروخت و از طرف دیگر طبق تفاهم نامه ای هم که با صندوق های بازنشستگی داشته کارت های خرید لوازم خانگی به بازنشسته ها داده و از این طریق بخش دیگری از محصولات خود را بدون دغدغه و با نرخ تمام در بازار عرضه کرد.

در حالی که بسیاری از تولیدکننده ها اعلام کرده بودند که اگر همین مزیت ها برای آنها هم ایجاد می شد، کالای خود را بسیار ارزانتر به دست مصرف کننده ها می رساندند، آنها باز هم محصولات  ال ای دی و... را چند ماه دیرتر به مصرف کننده ها می داد و همین مساله منجر به نارضایتی بازنشسته ها شده بود.

یکی دیگر از حاشیه های این شرکت در چند وقت اخیر عرضه مصولات لوازم خانگی به اسم برندی خارجی بوده است، که مشخص شد اینگونه نبوده است! 

برای اطلاع از بورس امروز روی لینک کلیک کنید.↪️

بعد از آن این شرکت مدعی شد که نام برند را اجرا کرده تا به اسم برند خارجی محصولات جدیدی را به بازار داخلی عرضه کند. این مساله دقیقا به معنای ریشخند به سیاست گذاری های بود که در سطح کلان برای ممنوعیت واردات وضع کرد بودند، چرا که می گفتند، واردات بلای جان صنعت لوازم خانگی ایران است و بعد از آن یواشکی محصولی بی کیفیت به بازار عرضه می کرد.

برای گرفتن سبد سهام پیشنهادی  خود روی لینک کلیک کنید↪️

یکی دیگر از مسائلی که در سال های اخیر شرکت های تولید کننده با آن دست به گریبان بودند ضعف سرمایه در گردش بود. به هر حال باید دستگاه های نظارتی نسبت به عملکرد برخی شرکت ها ورود کنند تا ببینند مردم هم حق دارند وقتی از گرانی ها شکوه می کنند.

منبع خبر: خبرگزاری موج

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24