Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

عصر امروز وبیناری از سوی کانون نهادهای سرمایه گذاری با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

گزارشی از عملکرد بازار بدهی

بورس24 : عصر امروز وبیناری از سوی کانون نهادهای سرمایه گذاری با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

در این وبینار علیرضا توکلی کاشی معاونت توسعه کانون نهادهای سرمایه گذاری گفت: قصد داریم ماهانه گزارشی از بازار بدهی تهیه و در سایت کانون نهادهای سرمایه گذاری منتشر کنیم. در واقع انتشار اطلاعات از بازار بدهی که از سال ۹۴ فعالیت خود را آغاز کرده تاکنون بسیار ضعیف بوده است. از سه ماه گذشته این گزارش را تهیه کرده ایم و بنا داریم به صورت ماهانه عملکرد این بازار را در گزارشی تشریح و منتشر نماییم.

برای اطلاع از اخبار بورس فردا روی لینک کلیک کنید.↪️

او افزود: در حال حاضر یک بازار سهام داریم و یک بازار بدهی، بازار بدهی شامل مجموعه اوراقی است که در بازار منتشر می شود و همچنین تسهیلات بانکی. این بازار متشکل از ۱۲ درصد اوراق بدهی و ۸۸ درصد تسهیلات بانکی است. دولت، سازمان دولتی، خصوصی، شهرداری و بانک ها در این بازار اوراق منتشر می کنند. بیشترین سهم از انتشار اوراق را دولت به عهده دارد به طوری که می توان گفت ۸۰ درصد اوراق از سوی دولت منتشر می شود. نرخ سود طی سال جاری 20 تا 25 درصد بوده است.

او در رابطه با اینکه آیا این نرخ افزایش خواهد یافت یا خیر بیان کرد: نرخ تنزیل در همه جای دنیا در اختیار بانک مرکزی است. بانک مرکزی از یک ماه و نیم گذشته سیاست کاهشی در پیش گرفته است. اینکه در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد را نمی دانیم. اما اگر دولت اوراق بیشتری منتشر کند اعداد بالاتر می روند. معمولا اوایل سال به دلیل تعطیلات این نرخ روند کاهشی می یابد و بالعکس در دو ماه پایانی سال روند افزایشی پیدا می کند.  نرخ بهره تنها راه ارتباط بازار بدهی و بازار سرمایه است.

برای گرفتن  سیگنال خرید جدید روی لینک کلیک کنید.↪️

معاون توسعه کانون نهادهای سرمایه گذاری در ادامه گفت: انتشار اوراق از سوی دولت فروش آینده است. این جمله هم می تواند صحیح باشد و هم نادرست. این جمله به این دلیل درست بوده که می بینیم واقعا همین گونه است، از سویی اشتباه است چرا که دولت ها زمانی که با کسری بودجه مواجه می شوند چاره ای جز انتشار اوراق ندارند. در نهایت این پول از محل رشد اقتصادی پس داده می شود.

برای دیدن اخبار پیش بینی بورس روی لینک کلیک کنید.↪️

گالری تصاویر

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24