Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مجمع عمومی عادی سالیانه لیزینگ صنعت و معدن (ولصنم) امروز برگزار شد که این مجمع 460 ریال سود نقدی تقسیم کرد.

تقسیم 46 تومان سود در مجمع پرحاشیه «ولصنم»

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه لیزینگ صنعت و معدن (ولصنم) امروز برگزار شد که این مجمع 460 ریال سود نقدی تقسیم کرد.

مجمع اعلام کرد موضوع افزایش سرمایه به مراحل پایانی رسیده و منتظر نامه مکتوب بانک مرکزی هستیم. این افزایش سرمایه از مبلغ 2 هزار میلیارد ریال به 4 هزار میلیارد ریال از محل سود انباشته است.

مدیرعامل شرکت گفت: در بخش وصول مطالبات پس از پیگیری های فراوان پس از چند سال دو پرونده به نتیجه رسیده و محقق شده. در خصوص این دو پرونده تا کنون مبلغ 10 میلیارد و 300 میلیون تومان از این مطالبات به حساب شرکت واریز شده و مابقی نیز با پیگیری های آتی واریز خواهد شد.

وی گفت: انجام عملیات شرکت بدون اخذ تسهیلات از مهمترین پتانسیل های شرکت است. هم اکنون فرصت دریافت تسهیلات از سیستم بانکی و انتشار اوراق مشارکت فراهم شده و ما از روش های تامین مالی برای شرکت بهره خواهیم برد. سود عملیاتی شرکت ها در سال قبل  ۵۰ درصد افزایش داشت و امسال نیز به همین میزان افزایش خواهد یافت.

مجمع اعلام کرد متراژ زمین های ولصنم در تهران به حدود ۳هزار مترمربع می رسد که به قیمت دفتری هستند و ارزش روز این زمین ها محاسبه نشده، 1،587 متر زمین در خیابان خرمشهر و 1،898 متر در توپچی. با توجه به ابلاغیه سازمان به شرکت می بایست شناوری سهام را تا ۲۵ درصد افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت گفت: بستر لیزینگ عملیاتی آماده است و ما به دنبال تامین مالی در این زمینه هستیم. در سال مالی 1400 مبلغ 151 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم. این مبلغ در سال مالی قبل 260 میلیارد تومان بود که به واسطه پولی که از محل فروش توسعه صنعت و تجارت در اختیار داشتیم و سود غیرعملیاتی شناسایی کردیم، این تسهیلات پرداخت شد.

در این مجمع سهامداران حقیقی به کد به کدهای مشکوکی که در این سهم اتفاق افتاده اعتراض کردند و مدعی شدند که تخلف صورت گرفته. اسنادی را هم به نماینده سازمان ارائه کردند و خواستار پیگیری شدند. از اواسط اعتراض این حقیقی ها، صدای پخش زنده جلسه قطع شد و پس از پایان اعتراضات مجددا صدا وصل شد.

با چانه زنی های فراوان میان سهامداران خرد حاضر در مجمع و هیات رئیسه مجمع، 80 درصد سود واقعی سال مالی 1400 معادل 460 ریال به ازاء هر سهم به عنوان سود تقسیمی به تصویب رسید. مقرر شد تا سودهای نقدی حقیقی ها تا قبل از پایان سال 1400 پرداخت شود.

خبر تکمیلی...

صبح امروز شرکت لیزینگ صنعت و معدن مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی منتهی به 30 آذر 1400 را برگزار کرد. در ابتدای جلسه توضیحاتی درباره آخرین وضعیت شرکت ارائه شد.

اهم اطلاعات ارائه شده در مجمع ولصنم:

انجام عملیات شرکت بدون اخذ تسهیلات از مهمترین پتانسیل های شرکت است. هم اکنون فرصت دریافت تسهیلات از سیستم بانکی و انتشار اوراق مشارکت فراهم شده و ما از روش های تامین مالی برای شرکت بهره خواهیم برد. سود عملیاتی شرکت ها در سال قبل  ۵۰ درصد افزایش داشت و امسال نیز به همین میزان افزایش خواهد یافت.

متراژ زمین های ولصنم در تهران به حدود ۳هزار مترمربع می رسد که به قیمت دفتری هستند و ارزش روز این زمین ها محاسبه نشده، 1،587 متر زمین در خیابان خرمشهر و 1،898 متر در توپچی. با توجه به ابلاغیه سازمان به شرکت می بایست شناوری سهام را باید تا ۲۵ درصد افزایش دهیم.

بستر لیزینگ عملیاتی آماده است و ما به دنبال تامین مالی در این زمینه هستیم. در سال مالی 1400 مبلغ 151 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم. این مبلغ در سال مالی قبل 260 میلیارد تومان بود که به واسطه پولی که از محل فروش توسعه صنعت و تجارت در اختیار داشتیم و سود غیرعملیاتی شناسایی کردیم، این تسهیلات پرداخت شد.

در بخش وصول مطالبات پس از پیگیری های فراوان پس از چند سال دو پرونده به نتیجه رسیده و محقق شده. در خصوص این دو پرونده تا کنون مبلغ 10 میلیارد و 300 میلیون تومان از این مطالبات به حساب شرکت واریز شده و مابقی نیز با پیگیری های آتی واریز خواهد شد.

در خصوص افزایش سرمایه از مبلغ 2 هزار میلیارد ریال به 4 هزار میلیارد ریال از محل سود انباشته که به تائید حسابرس رسیده اعلام شد که این افزایش سرمایه در انتظار جواب کتبی از سوی بانک مرکزی است و فعلا نمی توان زمان قطعی برای عملیاتی شدن آن اعلام کرد.

اظهارات و اعتراضات سهامداران حقیقی

در ادامه جلسه سهامداران حقیقی حاضر در مجمع به موارد زیادی اعتراض داشتند. یکی از موارد اعتراضی آن ها فضای محدود و کوچکی بود که به برگزاری مجمع اختصاص یافته بود. آن ها اعتقاد داشتند شرکتی در حد و اندازه های ولصنم با تعداد زیاد سهامداران حقیقی می بایست سالن بزرگتری را برای این مجمع در نظر می گرفت تا عده بیشتری می توانستند در مجمع حضور یابند.

تاخیر در بحث افزایش سرمایه یکی دیگر از موارد اعتراضی آن ها بود. به گفته سهامداران حقیقی که البته مورد تائید مدیران شرکت ولصنم نیز قرار گرفت، دست کم 6 ماه طول کشید تا حسابرس این افزایش سرمایه را تصویب کند و حالا پس از گذشت حدود 9 ماه هنوز تکلیف این افزایش سرمایه صد در صدی مشخص نیست.

مهمترین مساله ای که حقیقی های حاضر در مجمع ولصنم مطرح کردند که با اعتراضات فراوانی هم همراه بود فعالیت بازارگردان ولصنم بود. آن ها اعلام کردند که بازارگردان ولصنم چرا در قیمت های بالای هزار تومان بخش عمده ای از سهام شیران را خریداری کرده اما وقتی قیمت شیران پایینتر آمده و بهاش سهم ولصنم نیز با افت شدیدی از آن زمان و همچنین از سقف تاریخی خود مواجه شده، در این شرایط بازارگردان هیچگونه حمایتی از سهم نمی کند؟ چرا شرکت لیزینگ تمرکز خود را بر روی خرید و فروش سهام افزایش داده و به فعالیت اصلی خود یعنی لیزینگ نمی پردازد؟

مدیران شرکت و هیات رئیسه مجمع نیز تائید کردند که بر اساس قوانین بانک مرکزی باید حداکثر 15 درصد از منابع شرکت به خرید و فروش سهام اختصاص یابد و 85 درصد مابقی در بخش لیزینگ فعال باشد در حالی که اکنون بخش سهام ولصنم به 32 درصد رسیده است. آن ها اذعان کردند که در ماه های آینده باید بر اساس قوانین بانک مرکزی بخشی از سهام حاضر در پورتفوی ولصنم فروخته شود تا این درصد به 15 کاهش یابد.

در خصوص اعتراض ها به خرید و فروش های مشکوکی که طی ماه های گذشته توسط بازارگردان انجام شده و کد به کدهایی که صورت گرفته، رئیس مجمع از سهامداران حقیقی خواست که مستندات و مدارکی که در این خصوص در اختیار دارند را به شرکت ارائه کنند تا شرکت آن ها را پیگیری کرده و در جلسه دیگری که با حضور نماینده سازمان و مدیران شرکت و بازارگردان و تعدادی از حقیقی ها برگزار خواهد شد، به این مساله رسیدگی شود.

سهامداران حقیقی ولصنم معتقد بودند که با توجه به ریزش قابل توجه قیمت سهم در بیش از یک سال و نیم اخیر و ضرر و زیانی که متحمل شده اند، حداکثر مبلغی قابل تقسیم باید در مجمع تقسیم شود تا شاید بخشی از زیان های سهامداران از این محل جبران شود. در پایان صورت های مالی سال مالی 1400 ولصنم تصویب شد و با چانه زنی های فراوانی که میان سهامداران خرد و هیات رئیسه مجمع صورت گرفت سود تقسیمی مبلغ 460 ریال (معادل 80 درصد از سود واقعی هر سهم) اعلام شد و مورد تصوب و تائید مجمع قرار گرفت.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • محمد همتی
    محمد همتی

    ممنون خوب بود سپاس

    2 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24