Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

با توجه به نقش اصلی نرخ دلار در روند معاملات فردا، در صورت تداوم افت نرخ دلار احتمالا شاهد بازاری متعادل با تداوم واکنش نسبتا منفی صنایع دلاری باشیم...

پیش بینی بورس در اول اسفند 1400 / سهم ریالی بخریم ، سهم دلاری نه؟

بورس24 : بازار سهام امروز را متعادل و با گرایشات نسبتا منفی آغاز کرد. البته عمده نمادهای بانکی و خودرویی از ابتدا رشد قیمتی را تجربه کردند.

سیگنال های مثبتی از برجام مخابره می‌شود. وزیر امور خارجه نیز گفته‌است که اگر همین‌امروز به خواسته‌های مشروع تهران توجه شود می‌توان در وین به توافق دست یافت. نکته قابل توجه اما سخنان طرف‌های مختلف درمورد پیشرفت واقعی در مذاکرات است و گمانه زنی‌ها از باقی‌ ماندن تنها چند روز برای دستیابی به یک توافق خبر می‌دهند.

بنابراین مطابق انتظار امروز شاهد واکنش جداگانه صنایع به افت نرخ دلار بودیم. به طوری که از ابتدای معاملات شاهد افزایش نسبی عرضه‌ها در اغلب نمادهای دلاری و تداوم رشد قیمت در نمادهای ریالی به خصوص نمادهای خودرویی و بانکی بودیم. بنابراین شاهد بازاری نوسانی و نسبتا پرعرضه‌تر به خصوص در نیمه دوم معاملات و با افت اندک شاخص کل بودیم.

به طور کلی اخبار مثبت برجامی می‌تواند در کوتاه‌مدت فرصت خوبی برای صنایع ریالی مانند صنعت خودرو و بانک باشد و شانس بیشتری را برای صعود قیمت این نمادها ایجاد کند. هرچند در گزارشات پیشین بر این نکته تاکید شده‌بود که رسیدن به یک توافق خوب می‌تواند با تسهیل مراودات تجاری و برداشتن ابهامات، در بلندمدت به سود اغلب صنایع باشد و شرایط را در کلیت بازار بهتر کند.

حال با توجه به روند عرضه و تقاضا و از آنجا که معمولا شیب نمودار شاخص در ساعات پایانی نمایانگر چگونگی آغاز معاملات فرداست، بنابراین احتمالا" فردا نیز معاملات چالش برانگیزی را به رسم یکشنبه‌های پیشین شاهد خواهیم‌‌بود و با توجه به نقش اصلی نرخ دلار در روند معاملات فردا، در صورت تداوم افت نرخ دلار احتمالا شاهد بازاری متعادل با تداوم واکنش نسبتا" منفی صنایع دلاری باشیم، در صورتی که برخی صنایع چون صنایع ریالی می‌توانند شرایط بهتری را تجربه کنند.

برای مشاهده چشم انداز بورس فردا اینجا کلیک کنید...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24