Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

بزودی سهام سرخابی ها در بازار سرمایه عرضه خواهد شد.تحریریه بورس 24 در خصوص عرضه سهام این دو باشگاه یک برنامه زنده اینترنتی ترتیب داده است...

? استقلال به ارزشگذاری 2800 میلیارد تومانی باشگاه اعتراض کرد

بورس24 : بزودی سهام سرخابی ها در بازار سرمایه عرضه خواهد شد.تحریریه بورس24 در خصوص عرضه سهام این دو باشگاه یک برنامه زنده اینترنتی ترتیب داده است.

در این پخش زنده مشاور اقتصادی باشگاه استقلال در خصوص موضوع حق پخش این باشگاه از صدا و سیما و کسب منابع در آمدی از آن گفت: سازمان صدا و سیما یک نهاد حاکمیتی است و بر اساس مصوبات مجلس شورای اسلامی بودجه بندی می کند.در نتیجه این کار باید سر فصل قانونی داشته باشد.تصمیمی که توسط باشگاه ها گرفته شد این بود که صدا و سیما شبکه ای در اختیار مان قرار دهد تا بتوانیم بازی‌ ها را از طریق آن پخش کنیم.

علی دولتشاهی گفت: درخواست کردیم که صدا و سیما پخش زنده‌ و اینترنتی‌ خود را داشته باشد و به ما هم اجازه دهد از شبکه مزبور، این پخش انجام شود و  پلت‌ فرم های مختلفی مانند روبیکا، لنز و ... باید از شبکه استقلال سیگنال  دریافت کرده و بابت آن پول بدهند.

ارزشگذاری منطقی نیست...

این مقام مسئول در خصوص ارزش باشگاه استقلال و نوع ارزشگذاری آن گفت: این ارزشگذاری منطقی نیست، ما به آن موضوع اعتراض داشته‌ایم و حتی اشاره شده که چرا استقلال  ۵۰۰ میلیارد کمتر از پرسپولیس ارزشگذاری شده است. ما به این موضوع هم اعتراض داریم.

به گفته وی، استقلال ۲ ستاره در آسیا دارد و این در قیمت‌گذاری برند باشگاه تاثیر بیشتری دارد. این دو قهرمانی در آسیا و در رنکینگ فیفا، موضوع مهمی بود که اصلا کارشناسان این موضوع را لحاظ نکرده اند.

برای اطلاع از اخبار کدال پالایشی ها روی لینک کلیک کنید↪️

در مدل قیمت گذاری عمر باشگاه محدود فرض شده است ، آیا این درست است؟

دولتشاهی در خصوص مدل محاسباتی  ارزشگذاری (گوردون) گفت: در قیمت گذاری باشگاه از روش گوردون استفاده شده ، اما نکته ای که به آن توجه نشد این بود که این باشگاه‌ها از بین نمی‌روند و عمرشان بی‌نهایت است پس مدل محاسباتی نباید مدل محاسباتی یک شرکت اقتصادی با عمر ۵- ۱۰ -۱۵ سال باشد، مدل محاسباتی باید  به  گونه ای لحاظ شود که عمر شرکت بی‌نهایت باشد.( بررسی رابطه بین قیمت با سود نقدی، سود هر سهم و رشد سود سهام برای صنایع مختلف اولین بار توسط رابرت گوردون(1962، 1959) با استفاده از مدل رگرسیون خطی انجام گرفت. این مدل به عنوان یک تحلیل تجربی موفق مبتنی بر یک مدل نظری معتبر، به مدل ارزش گذاری گوردون معروف شد)

وی گفت: عدد ارزشگذاری باشگاه باید بین ۷ تا ۹ هزار میلیارد تومان محاسبه می‌شد در حالی که  ۲۷۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است! همچنین باید بین ۲۵ تا ۳۰ درصد حتی بدون در نظر گرفتن تورم افزایش ارزش در سال‌ محاسبه می‌شد، که در مدل محاسباتی گوردون در نظر گرفته نشد. در این روش گروه کارشناسی به گذشته نگاه کردند، عملکرد حال و آینده را ندیده اند و به نظر می رسد محتاطانه همه چیز در آن لحاظ شده است.

برای اطلاع از پیش بینی دارایکم روی لینک کلیک کنید.↪️

وی گفت : شما ببینید در آسیا کدام تیم ۳۰ میلیون نفر جمعیت طرفدار دارد؟ یک برنامه تلویزیونی را چند درصد می‌بینند؟ بازی استقلال و پرسپولیس چه میزان بیننده دارد؟

در ارزشگذاری تعداد هوادار ملاک نبود...

وی در پاسخ به این سوال که آیا درست است که ارزشگذاری براساس تعداد هواداران پرسپولیس و استقلال هم بوده و به همین دلیل ارزش پرسپولیس بیشتر دیده شده است؟ گفت:اصلا چنین چیزی نیست،  برچه اساسی گفته شده، طرفداران پرسپولیس بیشتر است! ما هم طرفدارانی داریم که باشگاه‌شان را دوست دارند و اصلا چنین چیزی نیست ، پرسپولیس و استقلال طرفداران برابری دارند ، اما موضوع این است که ما یک برند ثبت شده و ۲ قهرمانی آسیایی داریم و این خیلی با ارزش است،خیلی با ارزش.رئیس سازمان خصوصی سازی حرف‌های ما را شنیده است و امیدواریم این فاصله ارزشگذاری در چند روز آینده جبران شود.  حرف ما این است که ارزش ما بالاتر از این قیمت‌گذاری است. حدود ۳۰۰ -۴۰۰ میلیارد تومان فقط اسنادی است که با کمک سردار آجرلو و معاونت حقوقی باشگاه آقای دکتر سمیعی پیگیری شده است، این اسناد به باشگاه برمی‌گردد و ارزش باشگاه بالاتر خواهد رفت.جزئیات آن را نمی‌گویم تا خود مدیر عامل محترم اعلام کنند.

برای اطلاع از افزایش سرمایه های جدید سهم ها روی لینک کلیک کنید.↪️

ساختمان جزئی از اموال استقلال است

مشاور اقتصادی باشگاه استقلال در خصوص ساختمان های مرکزی باشگاه استقلال و پرسپولیس که قرار شده پس از واگذاری به نام این دو باشگاه  ثبت شود، گفت : در زمان آقای دکتر دادکان ۲ ساختمان برای هر دو باشگاه خریداری شد. این دو ساختمان در آن زمان هِبه شد.ده سال پیش در واقع۵۰۰ میلیون تومان به باشگاه استقلال و۵۰۰ میلیون تومان هم به باشگاه رقیب دادند و مابقی پول ساختمان تا یک میلیارد تومان را ما خودمان دادیم. در مورد سایر مبالغ هم  اسناد پرداخت و تسویه حساب موجود است.

وی افزود: مدیران قبل به جای این که مشکل را حل کنند و بدهی‌های‌شان را حل و فصل کنند، می‌گفتند اگر این اقلام  به نام باشگاه استقلال شود، طلبکاران آن را مصادره می کنند  پس بهتر است به نام فدراسیون فوتبال بماند. زمان مدیریت قبلی فدراسیون فوتبال ۲ تا ۳ بار جلسه گذاشتیم و گفتیم این‌ موارد را به باشگاه برگردانید که فدراسیون فوتبال تا امروز این کار را نکرده‌است. اما مدارک مستدل داریم که پول‌های آن ها را پرداخت کرده‌ایم.تابلوی ورودی باشگاه را ببینید، نوشته شده است، هِبه شده توسط آقای دکتر دادکان.

دولتشاهی گفت: فدراسیون محترم فوتبال ۲ تا راهکار دارد یا باید این را به ما بدهد که واقعا از آن‌ها تشکر می‌کنیم یا اگر ندهد، باید از طریق مراجع قانونی و دولت و مقام محترم وزرات ورزش پیگیری کنیم و حق باشگاه استقلال را خواهیم گرفت.

به این قیمت گذاری احترام می گذاریم ولی به طور قطع ارزش برند بیش از این حرف هاست

در این گفت و گوی آنلاین علی عطایی معاون مالی و اداری باشگاه پرسپولیس در خصوص ارزشگذاری سهام این باشگاه که حدود125میلیون دلار تعیین شده توضیح داد : در روند ارزش‌گذاری و قیمت‌گذاری، سازمان خصوصی‌سازی تیم کارشناسی از کارشناسان خبره قوه‌قضائیه در حوزه‌های مختلف تشکیل داده است، در حوزه مالی، ابنیه، نقلیه و حوزه تبلیغات، برندینگ دوستان عزیز بر اساس اطلاعات دریافتی  و موجودی‌های باشگاه این ارزشگذاری را انجام داده اند.

وی افزود : شاید من به ارزشگذاری اعتراض داشته باشم و شاید این مطلب را بگویم که ارزش باشگاه و ارزش برند من بیشتر است. دارایی‌ها که شاید مبلغ زیادی نباشد،ولی ارزش برند پرسپولیس بیشتر از این رقم است، ولی باید این‌ها را هم در نظر بگیریم که بر اساس مدل‌ها و اطلاعات موجود این ارزش‌گذاری صورت گرفته است.

به گفته وی، سعی می‌کنم به این موضوع احترام بگذارم و البته این که اگر لازم باشد مستنداتی ارائه دهیم که  باشگاهی مانند پرسپولیس با رنکینگ ۹۹ دنیا با 42 میلیون نفر تماشاگر و  پتانسیل‌های درآمد‌زایی قیمت متفاوت تری خواهد داشت ، ولی در حال حاضر به نظرشان احترام می‌گذاریم ، می پذیریم و سعی می‌کنیم که با استدلال نقطه نظرات‌مان را به هئیت محترم پذیرش منعکس کنیم.

پرسپولیس مالک ساختمان خود است

عطایی در خصوص ساختمان های این دو باشگاه و تملک آن گفت : در خصوص مطلب دوم همانطور که در صورت‌های مالی دیده‌اید شرکت ، مالک ساختمان‌هایی است که مالک آن ها نیست. تناقض جالبی است که در ارزش‌گذاری هم آمده است.وضعیت استقلال و پرسپولیس در مورد ساختمان‌های مرکزی‌شان مشابه است، یعنی در یک زمانی جناب‌آقای دادکان  برای باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس ساختمان خریداری کرده‌اند، ولی به دلیل مشکلاتی که همیشه گریبان‌گیر باشگاه پرسپولیس و استقلال بوده است، متاسفانه سند منتقل نشده است که شاید طلب‌کار بیاید و ساختمان را به دلیل مطالبات خود ضبط کند.

وی گفت:  در همان زمان ،  فدراسیون فوتبال ۵۰۰ میلیون تومان برای استقلال و ۵۰۰ میلیون تومان برای پرسپولیس اختصاص داده بود، ارزش ساختمان پرسپولیس چیزی حدود ۷۷۰ میلیون تومان در آن زمان بوده است و ما بابت مابه‌التفاوت هزینه ساختمان مرکزی باشگاه پرسپولیس حدود ۳۲۰ یا ۳۳۰ میلیون تومان پول داده‌ایم. حتی اگر فدراسیون از ۵۰۰ میلیون تومان هِبه خود نگذرد، بنده می‌توانم این ادعا را داشته باشم که ۵۰ درصد این ساختمان متعلق به من است و صد البته که ، ۱۰۰ درصد آن متعلق به پرسپولیس  است، چون آقای دادکان هم با این نیت برای باشگاه پرسپولیس و استقلال خریده بوده‌اند که ۵۰۰  تومان آن را بدهد و مابقی آن را باشگاه‌ها بپردازند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24