Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

به نظر می‌رسد که فردا نیز شاهد یک یکشنبه چالش‌برانگیز دیگر برای بورس باشیم. به گونه‌ای که با توجه به روند عرضه و تقاضا و تعطیلی بازارهای جهانی در روز یکشنبه، بنظر می‌رسد که احتیاط همچنان فعال ترین گزینه پیش روی معامله‌گران بوده و احتمالاً با سرایت بخشی از عرضه‌های امروز به جریان معاملات فردا، در روز آتی شاهد بازاری متعادل و کم جان باشیم...

پیش بینی بورس یکشنبه هشتم اسفند 1400 / این نیز بگذرد...

بورس24 : در جریان معاملات امروز شاید احتیاط مهمترین فاکتور اثرگذار بر روند معاملات بود. به گونه‌ای که در یک روز نوسانی و در شرایطی که اغلب نمادها پرپتانسیل هستند، شاهد افزایش تعداد نمادهای منفی و  عقب نشینی 0.4 درصدی شاخص کل به رغم گرایشات نسبتاً مثبت در برخی صنایع بودیم.

در حالی که اکنون بازار سرمایه بیشترین تاثیر را از روند مذاکرات احیای برجام و سرنوشت نرخ دلار می‌گیرد، اما وقوع جنگ در اوکراین هم می‌تواند از طریق ایجاد نوسانات جدی بر بازارهای جهانی به ویژه نرخ کامودیتی‌ها تا حدودی موجب ترس روانی و حتی هیجان فروش در بخشی از بازار گردد.

هرچند طبیعتاً این تاثیر به اندازه متغیرهای درونی و اخبار مذاکرات که اکنون کمی فرسایشی نیز شده‌ جدی به نظر نمی‌آید. کمااینکه اخبار خوبی چون کاهش 5 درصدی مالیات شرکت‌های تولیدی و تصویب وضع مالیات بر سپرده حقوقی‌ها در صورت اخذ تدابیر منطقی می‌تواند موجب ورود نقدینگی امیدبخش به بازار گردد.

اما با وجود نوسانات جدی بازارهای جهانی در روزهای اخیر، فعلا سیگنال آرامش‌بخش و حتی کاهشی به بازارهای نفت و مواد اولیه صادر شده‌است. با این حال از آنجا که معمولاً بازار سرمایه ایران تاثیرات قابل توجهی از رخدادهای جهانی نمی‌گیرد، احتمالا تاثیر این اتفاقات زودگذر و موقتی خواهدبود.

بدین‌ترتیب با توجه به برآیند سخنان گفته شده در بالا، به نظر می‌رسد که فردا نیز شاهد یک یکشنبه چالش‌برانگیز دیگر برای بورس باشیم. به گونه‌ای که با توجه به روند عرضه و تقاضا و تعطیلی بازارهای جهانی در روز یکشنبه، بنظر می‌رسد که احتیاط همچنان فعال ترین گزینه پیش روی معامله‌گران بوده و احتمالاً با سرایت بخشی از عرضه‌های امروز به جریان معاملات فردا، در روز آتی شاهد بازاری متعادل و کم جان باشیم.

البته این امکان وجود دارد که در ساعت انتهایی معاملات تاحدودی از فشار عرضه‌ها کاسته شود.

چشم انداز بورس فردا اینجاست...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24