Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مدیرعامل «وبانک» خبر از حمایت حدود 2 هزار میلیارد تومانی گروه توسعه ملی از بازار سرمایه داد.

مدیرعامل گروه توسعه ملی خبر داد؛ حمایت 2 هزار میلیارد تومانی «وبانک» از بازار سرمایه

بورس24 : مدیرعامل «وبانک» خبر از حمایت حدود 2 هزار میلیارد تومانی گروه توسعه ملی از بازار سرمایه داد.

بابک سعیدی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در گفت و گو با پایگاه خبری بورس24 گفت: شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در راستای ماموریت معمول برای هلدینگ های چند رشته ای خود به عنوان یک هلدینگ چندرشته ای، بیش از 570 میلیارد تومان حمایت از سهم های تابعه خود را از طریق صندوق بازارگردانی و بیش از 740 میلیارد تومان حمایت مستقیم از  سهام شرکت های پذیرفته شده در بازار سرمایه انجام داده است. طی روزهای معاملاتی سال جاری، مجموع خرید مستقیم «وبشهر» و «سیدکو» مبلغی بالغ بر 390 میلیارد تومان بود.       

وی افزود: این شرکت در طول 3 دهه فعالیت خود به‌عنوان یک هلدینگ چندرشته‌ای صنعتی، در صنایع متنوعی از جمله محصولات شیمیایی، سیمان، واسطه‌گری مالی، محصولات غذایی، شوینده و دارویی، زراعت، ماشین‌آلات و لاستیک و پلاستیک، سرمایه‌گذاری نموده و حضور فعال داشته است. «وبانک» طی این سال‌ها، به‌رغم مواجهه با مشکلات و شرایط دشوار در محیط کسب‌وکار، همواره تحول‌آفرینی در عملکرد شرکت‌های سرمایه‌پذیر، افزایش نقدشوندگی و بازدهی دارایی‌ها، خلق ارزش برای ذینفعان و نیز حضور مؤثر در بازار سهام را سرلوحة امور خود قرار داده است.

به گفته سعیدی این شرکت در سال 1400 نیز، با همة فراز و فرودهای ناگهانی و چشمگیر در بازار سهام که منجر به عدم ثبات و دشواری تحلیل‌پذیری آن شده است، در راستای مأموریت و راهبردهای کلان خود، حمایت از این بازار را از طریق نقش‌آفرینی مستمر در سمت خرید سهام و بازارگردانی فعالانة نمادهای معاملاتی زیرمجموعه ادامه داده است.

مدیرعامل وبانک در خصوص میزان حمایت گروه توسعه ملی از سهام بازار سرمایه ای هلدینگ اظهار کرد: از ابتدای سال جاری حدوداً مبلغ 630 میلیارد تومان بابت خرید سهام شرکت‌های بنیادی و پرپتانسیل پذیرفته‌شده در بورس و فرابورس و به‌طور ویژه، سهام شرکت‌های تابعة خود، اختصاص داده است. نکتة شایان‌ذکر اینکه، شرکت‌های سرمایه‌گذاری تابعة «وبانک» نظیر  گروه توسعه صنایع بهشهر، سیدکو، مدار و ...  نیز در همین مسیر گام برداشته و مبالغ قابل‌ملاحظه‌ای را صرف حمایت از بازار سهام کرده‌اند. خالص خرید در نمادهای موضوع بازارگردانی «صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی توسعه ملی» بیش از 570 میلیارد تومان بوده و در حال افزایش است. همچنین، برآیند خرید و فروش در صندوق‌های سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی «نوین پیشرو» و «گروه توسعه بهشهر» نیز تا پایان دی‌ماه 1400 بیش از 440 میلیارد تومان بوده است. به گفته سعیدی آمارهای موجود نشان می دهد در سال 1400 مجموع حمایت گروه توسعه ملی در بازار سرمایه 2140 هزار میلیارد تومان بوده است و همچنان «وبانک» سیاست حمایت از بازار سرمایه و حمایت از سرمایه سهامداران خود را در دستورکار  قرار خواهد داد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24