Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی با حضور ۸۷.۸۳درصد از سهامداران و اعضای هیات مدیره برگزار شد.

برنامه های آتی «وتوسم» اعلام شد

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی با حضور ۸۷.۸۳درصد از سهامداران و اعضای هیات مدیره برگزار شد.

در این مجمع عباس باباگل زاده به عنوان رییس مجمع، عباس مالمیر و غلامرضا عباسی به عنوان ناظران و حسین علاقه مندان به عنوان رییس مجمع حضور داشتند.

در این مجمع ابتدا حسین علاقه مندان مدیرعامل "وتوسم" گفت: در سال مالی گذشته علیرغم سیر نزولی بازار سرمایه متاثر از افت انتظارات تورمی و سیاستهای انقباضی پولی و مالی دولت به خصوص انتشار قابل توجه اوراق بدهی جهت تأمین بودجه دولت، حرکت شرکت جهت بهبود ترکیب سبد دارایی ها و افزایش وزن سهام سود محور تداوم یافت. در نتیجه این اقدامات بازدهی خالص ارزش دارایی های شرکت با احتساب سود نقدی پرداختی در وضعیتی بهتر از بازدهی شاخص بورس قرار گرفته و علاوه بر آن امکان مدیریت نقدینگی جهت پرداخت تعهدات سود سهام فراهم آمد.

او افزود: در سال مالی مورد گزارش درآمدهای عملیاتی شرکت ۱۰.۳۷۱.۰۷۷ میلیون ریال و سود عملیاتی نیز ۱۰.۲۲۶.۲۳۴ میلیون ریال بوده است. در حال حاضر شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی ۵۸.۲۷درصد، بانک ملی ایران ۲۶.۷۴درصد، صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی توسعه ملی ۱.۱۷درصد و سایر سهامداران ۱۳.۸۲درصد از سهام شرکت را در اختیار دارند.

وی بیان کرد: "وتوسم" در صنعت مذکور معادل 3 درصد از مجموع ارزش بورس و فرابورس را تشکیل می دهد. بدون در نظر گرفتن شرکت های سرمایه گذاری استانی، به لحاظ سرمایه، شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی پانزدهمین شرکت حاضر در این صنعت است. در پایان آذر ماه 1400 جایگاه شرکت در صنعت از نظر ارزش بازار نیز در رتبه چهاردهم قرار داشته است. همچنین سهم ارزش بازار شرکت از ارزش جاری کل صنعت طی سال مالی مورد گزارش ۲.۰۶ درصد بوده است. با توجه به وضعیت بازار در سال مالی اخیر، ارزش کل بازار صنعت سرمایه گذاری افت ۲۴ درصدی داشته است. این در حالی است که کاهش ارزش بازار شرکت سرمایه گذاری بدون احتساب سود تقسیمی ۱۴ درصد بوده که کمتر از افت ارزش بازار صنعت سرمایه گذاری است.

حسین علاقه مندان در رابطه با برنامه های آینده شرکت بیان کرد: توسعه هوشمند مدیریت پرتفوی و ارزیابی عملکرد آن، بهره گیری از فرصت های سرمایه گذاری سودآور با همکاری و هم افزایی در خانواده بزرگ گروه توسعه ملی، بهبود مدیریت نقدشوندگی پرتفوی و کاهش اثر ریسک سیستماتیک بر ارزش از جمله برنامه های آتی شرکت هستند.

لازم به ذکر است در پایان با موافقت سهامداران حاضر در مجمع صورت های مالی سال مالی مورد گزارش تصویب شده و به ازای هر سهم ۱۶۰ تومان سود تقسیم شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24