Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

به رغم وجود برخی ابهامات باقیمانده، سهامداران در سال جدید امیدوارانه به استقبال بورس خواهندرفت و استراتژی محتمل برای اولین روزمعاملاتی سال جدید نیز آغاز به کار متعادل و کم‌حجم معاملات با روند رو به جلوی خریداران خواهدبود و از فردا معامله‌گران رویکردی مثبت و البته شاید کمی محتاطانه خواهند داشت...

پیش بینی نخستین روزکاری بورس در 1401 / حضور خریداران جَسور

بورس24 :  بازار سهام  آخرین روز معاملاتی سال 1400 را مطابق انتظار با برتری خریداران به پایان رساند.

قدرت‌نمایی خریداران در اغلب صنایع تداوم یافت و شاهد اتمام معاملات با پیشروی 1.7 درصدی شاخص کل و 1.6 درصدی شاخص هم‌وزن بودیم.

بدین‌ترتیب پس از فراز و نشیب های فراوان، بورس تهران پرونده سال 1400 را باشاخص 1 میلیون و 367 هزار واحدی و با بازدهی سالانه حدود 4.5 درصدی بست.

پیش از این از ظرفیت خوب بورس برای جذب سرمایه و سوددهی آن به سهامداران صحبت کردیم و کماکان معتقدیم که تمامی عوامل مثبت از عواملی چون حذف ارز 4200 تومانی و تصمیمات اتخاذ شده در مورد تعیین سقف نرخ سوخت برخی صنایع و حل و فصل ابهامات بودجه‌ای و برخی اقدامات موثر سازمان بورس تا چشم انداز مثبت بازارهای جهانی در صورت تداوم تنش ها در اوکراین و اکنون مساله توافق برجام که به رغم برخی اظهارات ضد و نقیض در مورد اختلافات باقیمانده، امید به احیای آن در زمانی نزدیک افزایش یافته، همگی سمت تقاضا را جسورتر کرده‌ است.

اغلب کارشناسان نیز بورس را در سال جدید یکی از بازارهای پرپتانسیل برای ورود سرمایه می‌دانند و منطقاً با توجه به موارد بالا و با توجه به دوران پسا کرونا و تورم ناشی از ادامه تنش‌های سیاسی و نظامی، با سیاست‌گذاری‌های درست مسئولین به نوعی درآمدهای بسیاری از شرکت‌ها بهبود خواهد یافت.

و اما تمام این ها این نوید را می‌دهند که درصورت احیای برجام و با گشایش فضای اقتصادی و همچنین با افزایش فروش نفت و کاهش فشار جبران کسری بودجه از بورس و از آنجا که به اعتقاد اغلب کارشناسان احتمالاً دلار در سال جدید نوسانات جدی نخواهدداشت، بورس وضعیت به مراتب بهتری را در سال جدید تجربه خواهدکرد.

بنابراین به رغم وجود برخی ابهامات باقیمانده، سهامداران در سال جدید امیدوارانه به استقبال بورس خواهندرفت و استراتژی محتمل برای اولین روزمعاملاتی سال جدید نیز آغاز به کار متعادل و کم‌حجم معاملات با روند رو به جلوی خریداران خواهدبود و از فردا معامله‌گران رویکردی مثبت و البته شاید کمی محتاطانه خواهند داشت.

مشاهده گزارش کامل چشم انداز بورس فردا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24