Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

در راستای اجرای دستور رئیس دستگاه قضا به منظور شفافیت در بورس نمایش نامحدود مظنه ها اجرایی شده اما مشتری های برخی از کارگزاری ها از عدم نمایش کامل مظنه ها گلایه دارند...

آیا همه کارگزاری ها نمایش نامحدود مظنه ها را اجرایی کردند؟

بورس24 : در راستای اجرای دستور رئیس دستگاه قضا به منظور شفافیت در بورس نمایش نامحدود مظنه ها اجرایی شده اما مشتری های برخی از کارگزاری ها از عدم نمایش کامل مظنه ها گلایه دارند.

سید مهدی پارچینی پارچین مدیر نظارت بر بورس ها در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره نمایش کامل عمق مظنه ها گفت: بر اساس مصوبه سازمان بورس کلیه کارگزاری ها ملزم هستند تا از تاریخ 15 فروردین تمام سفارشات در دامنه نوسان را نمایش دهند. بستر این نمایش ها OMS است و کلیه کارگزاران می بایست پیرو این مصوبه از OMS های خود بخواهند تا این مصوبه را پیاده سازی کنند.

برای گرفتن سهام پیشنهادی خود روی لینک کلیک کنید.↪️

او در ادامه اضافه کرد: بر اساس بررسی های انجام شده تا کنون چند OMS اصلی نمایش کامل عمق مظنه ها را پیاده سازی کرده اند اما اگر کارگزاری یا کارگزارانی هستند که تا کنون این مصوبه را عملیاتی نکرده اند قطعا بر روی مشتری های آن ها تاثیر خواهد داشت. زیرا ممکن است مشتری این کارگزاران به سمت کارگزاری هایی که الزام نمایش کامل عمق مظنه ها را رعایت می کنند، کشیده شوند.

وی افزود: به نظر می رسد این الزام سازمان سبب می شود تا بسیاری از کارگزاری ها خودشان این مسیر را طی کنند. زیرا این مصوبه آثار بیزینسی دارد. وقتی مشتری ببیند که کارگزاری این خدمات را ارائه نمی دهد مسلما به سمت کارگزارانی که مظنه ها را به طور کامل نمایش می دهند، گرایش پیدا می کنند. بنابراین اگر مسائل بیزینسی برای کارگزاران اهمیت داشته باشد خودشان برای اجرایی کردن این مصوبه اقدام خواهند کرد.

در ادامه از پارچینی پرسیدیم که آیا عدم نمایش کامل عمق مظنه ها توسط کارگزاران از نظر سازمان تخلف محسوب می شود و اگر تخلف است چه تدابیری برای آن از سوی سازمان در نظر گرفته شده؟ او بیان داشت: از نظر ما دراین مورد کارگزار مسئول است و عدم نمایش کامل مظنه ها از دیدگاه مصوبات سازمان تخلف به شمار می رود اما با توجه به این که کارگزاران را OMS هایشان پیش می برند بنابراین باید آن ها این موضوع را جدی گرفته و سریعتر پیاده سازی را انجام دهند.

برای دیدن نبض بازار بورس ایران روی لینک کلیک کنید.↪️

وی در پایان تاکید کرد: به هر صورت نمایش کامل مظنه ها خواسته سهامدار و مشتری کارگزاری هاست. سازمان به لحاظ قانونی می تواند با کارگزارانی که این الزام را رعایت نمی کنند برخورد کند اما احتمالا بیزینس نسبت به این موضوع واکنش سریعتری خواهد داشت و کوچ سرمایه گذار به سمت کارگزارانی که این مصوبه را رعایت می کنند، کارگزاران را مجبور خواهد کرد که تا قبل از ورود سازمان به مساله، این الزام را رعایت کنند. زیرا به هر حال این یک مزیت رقابتی بین کارگزاران به شمار می رود.

برای اطلاع از بورس امروز روی لینک کلیک کنید↪️

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24