Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس 24 : شرکت کاغذ سازی کاوه در مدت 1 ماهه منتهی به فروردین 1401 حدود 28 میلیارد تومان درآمد از فروش محصولات خود به دست آورد. حال آن که در فروردین ماه سال قبل فروش شرکت حدود 14 میلیارد تومان بود. امیر سامان اسفندیاری مدیر عامل شرکت کاغذ سازی کاوه در خصوص آخرین وضعیت سودآوری و درآمد شرکت گفت: تغییر ترکیب تولید موجب افزایش سودآوری شرکت شده است، این شرکت در گذشته فقط کاغد لاینر تولید میکرد ولی در حال حاضر بیشترین تمرکز خود را روی تولید کاغد فلوتینگ و تس لاینر قرار داده است.

«چکاوه» شرکتی که سه برابر خود ظرفیت دارد را بلعید

بورس24 : شرکت  کاغذ سازی کاوه در مدت 1 ماهه منتهی به فروردین 1401 حدود 28 میلیارد تومان درآمد از فروش محصولات خود به دست آورد.

حال آن که در فروردین ماه سال قبل فروش شرکت حدود 14 میلیارد تومان بود.

امیر سامان اسفندیاری  مدیر عامل شرکت کاغذ سازی کاوه در خصوص آخرین  وضعیت سودآوری و درآمد شرکت گفت: تغییر ترکیب تولید موجب افزایش سودآوری شرکت شده است، این شرکت در گذشته فقط کاغد لاینر تولید میکرد ولی در حال حاضر بیشترین تمرکز خود را روی تولید کاغد فلوتینگ و تس لاینر  قرار داده است.

وی گفت:  این دو کاغذ ، ارزش افزوده بالاتری دارند.به همین دلیل ۸۴ درصد سهم سبد محصولی که فروخته شده، مربوط به این نوع کاغذ ها است و دلیل سودآوری بالای شرکت این بوده که،  کاغذ را با قیمت و ارزش افزوده بالاتری فروخته ایم.

اسفندیاری گفت: در کنار  تغییر سبد تولید،  افزایش نرخ  حدود ۱۵ درصدی هم در سال ۱۴۰۰ روی هر دو محصول دریافت کرده ایم، که روی سودآوری شرکت تاثیر گذار بوده است.

درباره افزایش نرخ کاغذ

وی در خصوص افزایش نرخ کاغذ در سال گذشته و احتمال افزایش نرخ در سال جاری گفت: روند افزایش قیمت های کاغذ در نیمه دوم هر سال اتفاق خواهد افتاد و هماهنگی در مورد قیمت بین تولید کنندگان اتفاق می افتد و نیازی به دستور انجمن یا سندیکا نیست.

وی با اشاره به این که افزایش نرخ  با توحه به افزایش بهای تمام شده مواد اولیه نیاز است گفت: جنگ روسیه و اوکراین به شدت بر قیمت نشاسته تاثیر گذار بوده است، نشاسته مصرفی از گندم و ذرت استفاده می شود و قیمت آن در دنیا  افزایش قابل توجهی داشته است که  البته در فرودین ماه برای تولید کاغذ از خرید های سال گذشته استفاده شده است  و برای جبران هزینه ها ، تنها راه افزایش نرخ است.

چکاوه به چکاپا می رسد؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا با راه اندازی کارخانه ارزش شرکت به چکاپا خواهد رسید؟ گفت:  قائدتا کارخانه ای با ظرفیت ۷۵ هزار تن ، به نظر می‌رسد حد اقل مارکتی به اندازه چکاپا داشته باشد.

او در خصوص بنیاد این سهم گفت: سهم چکاوه برای سهامداران بنیادی که با علم و اطلاع وارد این سهم شده اند،  بسیار مناسب است، نه برای افرادی که قصد نوسان‌گیری دارند.

وی در خصوص حاشیه سود شرکت با توجه به ارزش افزوده بالای محصولات گفت: در سال ۱۴۰۰اگر قطع برق ۲۴ روزه نداشتیم قطعا شرایط بسیار مطلوب تری نسبت به سال ۹۹ داشتیم ، اما باز هم شرایط خوب بوده و  سال ۱۴۰۰ ، شرایط مشابهی مانند سال ۹۹ خواهد داشت.

اسفندیاری در خصوص پروژه کاغد سازی بیستون گفت:  ما مالکیت ۱۰۰ پروژه صنایع کاغذ بیستون به ظرفیت ۷۵ هزار تن  کاغذ بسته بندی را در اختیار داریم. که در حال حاضر ۹۵ درصد پیشرفت ماشین آلات بخش کاغذ به اتمام رسیده و بخش خمیر سازی در مرحله برگزاری مناقصه است.

بیستون سه برابر چکاوه

به گفته وی، کل پروژه  ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با توجه به این که سرمایه گذار پروژه شستا است، کارهای خوبی در حال انجام است،  همچنین در مرحله اجرای پروژه برق و ساخت پست برق  برای تامین ۶۳ کیلو وات برق مصرفی شرکت هستیم.

وی در خصوص مناقصه خمیر سازی شرکت که بخش مهم راه اندازی پروژه محسوب می ‌شود گفت: مناقصه خمیر سازی  تا سه مرحله پیش رفته و در مراحل اجرا است  و منتظر پاسخ برخی مناقصه گران خارجی هستیم ،  در حال حاضر هم مناقصه مهندسی در حال انجام است و هم بحث خمیر سازی. که ابتدا باید بحث مشاور مهندسی انجام شود و سپس مناقصه خمیر سازی انجام می شود.

گفتنی است ، فروش 3 ماهه زمستان چکاوه متحول شده و در حالی که در 9 ماهه فروش 231 میلیاردی داشته است ، در 3 ماهه آخر سال به فروش 104 میلیاردی رسیده است.

همچنین برای سال جاری شرکت با رشد خوبی فروش457 میلیاردی را پیش بینی کرده که ازاین فروش انتظار سود ناخالص 73 میلیاردی دارد.

کاغذ بیستون در حالی به آستانه افتتاح می رسد که ظرفیت این شرکت 2 تا 3 برابر ظرفیت چکاوه بوده و با توجه به مالکیت 100 درصدی چکاوه در این طرح و حمایت های هلدینگ سلولوزی به منظور افتتاح سریع تر بیستون می تواند ارزش بازار چکاوه را شدیدا بالا برده و سهم هم راستای وضعیت بنیادی تا قیمت های حداقل 1200 تومان رشد داشته باشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24