Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

بورس 24 : یک کارشناس بازار سرمایه به تشریح ظرفیت ها و افزایش سرمایه جذاب یک نماد زیرخاکی در بازار سرمایه پرداخت. محسن نظری در گفت و گو با برنامه چبورس به معرفی یکی از سهام زیر خاکی بازار پرداخت و گفت: شرکت شیمیایی رنگین که با نماد شرنگی در بازار سرمایه فعال است، از جمله نمادهایی بوده که از ابتدای سال 90 تاکنون بازدهی بیش از 99 هزار درصدی داشته است و به عبارتی این شرکت موفق به کسب رتبه دوم بیشترین بازدهی را در دهه گذشته شده است.

جزئیاتی خواندنی درباره پربازده ترین شرکت بورس در یک دهه گذشته

بورس24 : یک کارشناس بازار سرمایه به تشریح ظرفیت ها و افزایش سرمایه جذاب یک نماد زیرخاکی در بازار سرمایه پرداخت.

محسن نظری در گفت و گو با برنامه چبورس به معرفی یکی از سهام زیر خاکی بازار پرداخت و گفت: شرکت شیمیایی رنگین که با نماد "شرنگی" در بازار سرمایه فعال است، از جمله نمادهایی بوده که از ابتدای سال 90 تاکنون بازدهی بیش از 99 هزار درصدی داشته است و به عبارتی این شرکت موفق به کسب رتبه دوم بیشترین بازدهی را در دهه گذشته شده است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: این شرکت با نماد شرنگی در مسیر احیا طی سال های اخیر گام های اساسی و مهمی برداشته است، به طوری که با بررسی اجمالی صورت های مالی شاهد تحولات بنیادی در این سهم هستیم.

وی با اشاره به این که فروش این شرکت در 12 ماهه سال 1400، با رشد بیش از 100 درصدی همراه شده است، ادامه داد: از طرف دیگر سود عملیاتی شرکت نیز جهش 184 درصدی داشته و نشان می دهد تحولات جدی در وضعیت عملیاتی شرکت حادث شده است؛ در حالی که عملکرد 12 ماهه سال 1399 هم بخشی از سود ناشی از سرمایه گذاری ها بوده است و سود سال 1400 عمدتا عملیاتی می باشد.

نظری اذعان داشت: شرکت شیمیایی رنگین در زمینه تولید و فروش نیز بسیار عالی عمل کرده است؛ به طوری که تولید شرکت که عمدتا رنگ های مایع و پودری می باشد با رشد 44 درصدی و در زمینه فروش مقداری رشد 53 درصدی و در نهایت در زمینه فروش ریالی رشد قابل توجه 107 درصدی را شاهد هستیم.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: همچنین عملکرد این شرکت به زیر مجموعه ها نیز گسترش پیدا کرده است، به طوری که در شرکت بازرگانی آتیه صبا رنگین سود خالص سال مالی 1400 شرکت جهش 1721 درصدی داشته و به رقم قابل توجه بیش از 16 میلیاردی رسیده است.

وی همچنین با اشاره به پتانسیل افزایش سرمایه جذاب شرکت شیمیایی رنگین به منظور رساندن سرمایه از 10 به 100 میلیارد تومان که عمده آن از سود انباشته می باشد، گفت: در نهایت بستن سبدی کم ریسک و قابل انعطاف به خصوص در شرایط فعلی بازار بسیار مهم است که در این زمینه توصیه میشود سهامداران از فرصت گزارشات 12 ماهه استفاده کنند و با بررسی گزارشات تفسیری از یک سو و تخمین سود شرکت ها برای سال 1400 و برآورد ارزش ذاتی از سوی دیگر، کمک بسیار خوبی به خرید های کم ریسک خود کنند.

نظری همچنین افزود: افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها نیز از دیگر پتانسیل های نهفته در نماد شرنگی است که از ابتدای تاسیس این شرکت در نیم قرن گذشته تا کنون انجام نشده است و این ظرفیت نیز می تواند پتانسیل دیگری برای سهامداری میان مدت در نماد شرنگی باشد.

وی با اشاره به این که مطابق شنیده ها قرار است در مجمع عادی و سالیانه شرنگی که در خرداد امسال تشکیل می شود، در خصوص افزایش سرمایه جذب این تصمیم گیری شود، گفت: بررسی سابقه معاملاتی شرنگی حکایت از این دارد که بعد از مجامع و افزایش سرمایه‌های این نماد، حمایت خوبی از نماد شرکت شیمیایی رنگین شده و این نماد با رشد همراه بوده است. ضمن این که تقسیم سود مجامع سالیانه، افزایش سرمایه، حمایت از نماد در روزهای منفی، خشک بودن سهام و ... از ظرفیتهای این ماد است که باید مورد توجه سهامدارنی که قصد خرید این نماد را دارند قرار گیرد.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: از نظر بنده شاخص همچنان صعودی است و می توان امسال شاهد تاچ شدن سقف قبلی شاخص بود؛ به خصوص این که افزایش نقدینگی در بازار و رشد تورم و رشد قیمت فروش شرکت ها کماکان ادامه داشته و این امر به جذابیت بیشتر صنایع کمک خواهد کرد.

وی گفت: تنها نکته مهم استفاده به موقع از خریدهای مطلوب در صنایع و شناسایی سهام مستعد به خصوص دارای شرایط مثلث طلایی است؛ به عبارتی وضعیت بنیادی و تکنیکال و خبری که هم سو شدن این سه شرط باعث می شود خرید ها هم کم ریسک هم قطعیت بازدهی بسیار افزایش یابد.

گفتنی است ؛ ویژه برنامه تحلیل چبورس عصر سه شنبه هر هفته با اجرای مهدی حاجی وند از رسانه های بورس24 پخش می شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24