Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

گفت و گوی بورس 24 با پیام الیاس کردی کارشناس بازار سرمایه : به غیر از دو راه اساسی، راه دیگری وجود ندارد...

اعلام دو شرط برای کسب سود از بورس

گفت و گوی بورس24 با پیام الیاس کردی کارشناس بازار سرمایه :

امروز حیاتی‌ترین مقوله‌ برای اقتصاد کشور مدیریت منابع مالی در بخش دولتی و خصوصی به شمار می رود.  یکی از بازارهایی که این منابع  به آن تزریق می شود بورس بوده که دارای جذابیت و همچنین نوسان است و با رفتار کارشناسانه می تواند به سود منجر شود. بنابراین بورس24 در گفت و گویی با الیاس کردی کارشناس بازار سرمایه این مهم را مورد بررسی قرار داد که در ادامه می خوانید.

برخی از تکنیکالیست ها معتقد هستند که اثرگذاری تورم منجر به حرکت شاخص تا 4 میلیون واحد خواهد شد؛ آیا این پیش بینی را تایید کرده و رشد 3 برابری شاخص بورس منطقی است؟

از آنجایی که در فضای مجازی این نکته را از منظر کارشناسی نشنیده ام ابتدا یک موضوع نیاز به شفاف سازی دارد. اصولا حرکت بازار از روی دلار برداشته شده و روی انتظارت تورمی بازار حرکت دارد. بنابراین اگر بخواهم به شاخص بلند مدت نگاه کنم  شاخص همواره یک رالی های صعودی داشته است. حتی در دوره دوم ریاست جمهوری بعد از 5 و 6 ماه بازار حرکت آهسته ای کرد و حتی سال های 92 و 99  رفتار ویژه ای نداشت ، دلار از حدود 25 هزار تومان به 30 هزارتومان حرکت کرد و دلار نیمایی هم که مدت زیادی ثابت ماند. اما  این بازار رشدی داشت  که ناشی از تورم بود.مانند همین اتفاقات اخیر که منجر شده تا بازار افزایش پیدا کند.

البته فکر نمی کنم حداقل این اعداد را دیده و حتی دورنمایی برای 2 میلیون و 200 واحد  که محدوده مقاومتی است هم برسیم. زیرا هنوز بعد از آن انتظارات تورمی شاخص به آن نقطه نرسیده است.بنابراین باید بررسی شود که سال آینده نرخ تورم و قیمت ها به کجا می روند ولی در یک جمع بندی نهایی تا مدت ها  به این عدد اعلام شده نخواهیم رسید.

با توجه به نرخ تورم فعلی،ادامه حیات برخی از کسب و کارها سخت خواهد شد با فرض تدام شرایط موجود، بورس می تواند آینده این کسب و کارها را تضمین کند و از سویی دیگر آیا رشد های بورس ادامه دار خواهد بود؟

به نظر من بله. زمانی که شرایط تورمی را داشته باشیم؛ قطعا در این روند اصلاحاتی نیز به وجود می آید و شاخص کل روند صعودی می گیرد. به طور مثال زمانی که ما به گذشته نگاه می کنیم دلار یک هزار و 800 تومان و اکنون دلار 30  هزار تومان است . به همین منظور در آینده عدد بالاتر را خواهد دید و از آنجایی که تورم و روند افزایش قیمت ارز در کشور ادامه دارد و تمامی کالاها با افزایش نرخ رو به رو می شوند بنابراین شاخص  بورس نیز بالا می رود.

بورس می تواند دارایی مردم را مقابل تورم حمایت کند؟

به طور قطع می تواند به شرطی که مردم نیز در نحوه سرمایه گذاری خود نگاه بلند مدتی داشته باشند. ذات بورس داشتن نوسان بالاتری از سکه و دلار است. تاریخ هم نشان می دهد که بورس از منظر سودآوری، چند قدم از دلار جلوتر می زند. ازاین رو به نظر می رسد اگر در  معاملات بلند مدت فکر کنیم؛ در آینده و در بازه بلند مدت این بازار، سرمایه را حمایت و بیمه می کند. پس این گونه می شود که ما از تورم بهره برده ایم.

با توجه به آنچه که گفته شد؛ پیشنهاد می دهید مردم چگونه به بورس وارد شوند که مانند سال 99 ضرر تجربه نکنند؟

به غیر از دو راه اساسی، راه دیگری وجود ندارد.

اگر می خواهند به طور مستقیم و خودشان وارد بازار سرمایه شوند؛ یک زمان 5 ساله را با پولی کم آموزش بینند؛ معامله کنند و این پول را زیاد کنند و زمانی که احساس کردند خودشان  قدرت شناسایی روند دارند؛ می توانند به معاملات وارد شوند.

راه دوم سرمایه گذاری از طریق شرکت های مجاز است. به غیر از این 2 راه، مسیر سومی وجود ندارد. بنابراین بهتر است کمی تامل و تفکر کنند و آموزش ببینند. اگر شنیده اید که بورس شغل دوم است دورغ بوده و من این را قبول ندارم باید برای آموزش زمان گذاشت تا به سود رسید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24