Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مدیرعامل راه‌آهن از دستور رییس جمهور برای در اولویت قراردادن حمل ریلی کالاهای اساسی بر دیگر شقوق حمل و نقل، خبر داد و گفت: نگاه دولت، توسعه ناوگان به ویژه توسعه ناوگان باری در راه‌آهن است زیرا قرار شده سهم ۱۰ درصدی که تاکنون ریل از حمل کالاهای اساسی داشته است، افزایش یابد.

دستور رییس جمهور برای در اولویت قرار دادن حمل ریلی کالاهای اساسی

بورس24 : مدیرعامل راه‌آهن از دستور رییس جمهور برای در اولویت قراردادن حمل ریلی کالاهای اساسی بر دیگر شقوق حمل و نقل، خبر داد و گفت: نگاه دولت، توسعه ناوگان به ویژه توسعه ناوگان باری در راه‌آهن است زیرا قرار شده سهم ۱۰ درصدی که تاکنون ریل از حمل کالاهای اساسی داشته است، افزایش یابد.

«میعاد صالحی» در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته که در محل نمایشگاه بین المللی تهران در حال برگزاری است، افزود: نگاه و تلاش ما این است که دستور رییس جمهور به نحو صحیح اجرایی شود و این یک شعار یا یک مصاحبه نیست بلکه رویکردی است که باید در وزارت راه و شهرسازی دولت سیزدهم و شرکت راه آهن با برداشتن قدم های موثر و عملیاتی اجرایی شود و در این راه حتی با دو وزارت خانه اقتصاد و جهاد کشاورزی هماهنگی های لازم به عمل آمده است.

وی با بیان اینکه در گذشته حمل‌ و نقل ریلی بیش از تحریم‌های خارجی، از تحریم‌های داخلی زیان دیده است، ادامه داد: رییس جمهور بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های شبکه ریلی کشور تاکید دارند. از همین رو، راه آهن جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده تا تحریم‌ها و موانع پیشرفت داخلی را از سر راه توسعه حمل و نقل ریلی بردارد.

صالحی با بیان اینکه حوزه حمل و نقل ریلی در گذشته یکی از مظلوم ترین حوزه های حمل و نقلی در کشور بوده است، افزود: در دولت سیزدهم تلاش می شود تا سرمایه گذاری در ریل برای بخش خصوصی جذابیت های لازم را داشته باشد و بازگشت سرمایه بخش خصوصی در اسرع وقت صورت گیرد.

وی افزود: یکی از راه های بازگشت سرمایه در کوتاه ترین زمان ممکن به سرمایه گذار بخش خصوصی، استفاده از ظرفیت های قانونی ماده ۱۲ قانون ارزش افزوده است که در آن بر معافیت های مالیاتی شرکت های دانش بنیان تولیدی تاکید شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی توصیه ای نیز به تولیدکنندگان قطعات ریلی داشت و از آن ها خواست تا با ساخت قطعات دانش بنیان و پیشرفته از ظرفیت های قانونی که برای تولیدات دانش بنیان نوع یک در قانون دیده شده است، استفاده کرده و قطعات مورد نیاز ریلی کشور را که از سوی شرکت راه آهن اعلام شده است، با استفاده از دانش داخلی بومی سازی کنند.

مدیرعامل راه آهن همچنین به تبیین مشکلات مالی که از سوء‌مدیریت گذشتگان به این شرکت تحمیل شده، پرداخت و اظهار کرد: وضع مالی شرکت از ابتدای دولت با تسویه بدهکاری هایی که از دولت گذشته برای این دولت به ارث رسیده بود، روز به روز بهبود می یابد. از همین رو در نظر است با کاهش بروکراسی های معمول و شفاف سازی روندها بر همکاری هر چه بیشتر با بخش خصوصی اهتمام ورزیم.

منبع خبر: ایرنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24