Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

صبح سه شنبه ۱۴ تیرماه، رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر خود به استان کرمان، پس از حضور در شهرستان سیرجان و بهره‌برداری از خط ۳ کارخانه کنسانتره شرکت سنگ آهن گهرزمین، از مجتمع مس سرچشمه  و طرح‌های توسعه این مجتمع بازدید کرد.

در جریان سفر وزیر صمت و هیات همراه به استان کرمان صورت گرفت؛ بازدید از طرح‌های توسعه مس در مجتمع مس سرچشمه

بورس24 : صبح سه شنبه ۱۴ تیرماه، رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر خود به استان کرمان، پس از حضور در شهرستان سیرجان و بهره‌برداری از خط ۳ کارخانه کنسانتره شرکت سنگ آهن گهرزمین، از مجتمع مس سرچشمه  و طرح‌های توسعه این مجتمع بازدید کرد.

در جریان بازدید وزیر صمت از مجتمع مس سرچشمه، دکتر علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گزارشی از آخرین وضعیت و رشد تولید در سه ماهه نخست سال جاری، طرح‌های توسعه معدن مس سرچشمه، فلوتاسیون سرباره و کارخانه تغلیظ که با هدف دستیابی به تولید یک میلیون تن مس کاتد و مس محتوی معدنی تعریف شده است ارائه داد.

مدیرعامل شرکت مس با اشاره به اهمیت طرح فلوتاسیون گفت: این طرح با هدف بازیابی سرباره‌های ذوب دپو شده در مجتمع مس سرچشمه در طول ۴ دهه گذشته تعریف شده و به دلیل وجود ماده اولیه از سودآوری بالایی برخوردار است.

وی افزود: این پروژه در حال حاضر ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در شهریورماه ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته مدیرعامل شرکت مس  این پروژه با سرمایه‌گذاری ارزی ۹۵، ۱۵ میلیون یورو و نیز ۴۱،۶۰۶۸ میلیارد ریال برای ۱۸۰ نفر به‌صورت مستقیم اشتغالزایی دارد.

رستمی با اعلام خبر خوب افزایش ذخیره معدن مس سرچشمه و تعریف طرح توسعه این معدن گفت: عملیات اکتشافی برای توسعه معدن سرچشمه در جهت شمال و شمال غرب این معدن در حال انجام است و در مجموع با توجه به اکتشافات انجام شده، حدود ۱۰ میلیارد تن ماده معدنی در این معدن وجود دارد که قابلیت معدنکاری دارد.

بر اساس این گزارش، وزیر صمت پس از استماع گزارش دکتر رستمی، ضمن قدردانی از تلاش تمامی پرسنل و مجموعه مدیریتی شرکت مس، خواستار سرعت بخشیدن به طرح های توسعه‌ای صنعت مس و تحقق هدف افزایش تولید در دولت انقلابی سیزدهم شد.

گفتنی است در جریان این بازدید سیدمحسن دهنوی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسین جلالی، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عسکری، امام جمعه رفسنجان، حسین رضایی، فرماندار رفسنجان، بهروز رحمتی، معاون توسعه و اکتشافات، حسین احمدی، عضو هیئت‌مدیره شرکت مس و مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و جمعی از مسئولان استان کرمان و شهرستان رفسنجان از طرح های توسعه مجتمع مس سرچشمه بازدید کردند.

منبع خبر: مس پرس

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24