Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

حال در شرایطی که نرخ تورم آمریکا برای ماه ژوئن منتشر شده و در کنار رسیدن نرخ ماهانه تورم تا ۱.۳ درصد، نرخ تورم سالانه این کشور نیز به ۹.۱ درصد رسیده، احتمال تشدید سیاست‌های انقباضی از سوی فدرال رزرو مبنی بر افزایش نرخ بهره افزایش یافته‌است...

پیش بینی وضعیت بورس در 25 تیر 1401 ؛ امید به سهام پالایشی

بورس24 : بازار سهام در شرایطی معاملات روز چهارشنبه را متعادل و با تحرکات سمت تقاضا آغاز کرد که از همان ابتدا تحت تاثیر اخبار پیرامون انتشار ارزش‌گذاری بلوک سهام دو خودروساز بزرگ و شنیده‌ها از تصویب عرضه خودرو در بورس کالا  و البته امیدواری به انتشار عملکردهای درخشان از پالایشی‌ها در فصل بهار همزمان با انتشار عملکرد رضایت‌بخش و خوب شاوان در 3 ماهه نخست، با افزایش تقاضا در این دو صنعت آغاز به کار کرد و با تزریق جو مثبت به سایر صنایع، معاملات در کلیت بازار با نوسانات مثبت دنبال شد. بدین‌ترتیب با تداوم روند رو به جلوی نماگرها و در شرایطی که بتدریج فعالیت عرضه‌ها تا حدودی بیشتر شد، در نهایت شاخص کل با پیشروی بیش از 6500 واحدی و شاخص هم‌وزن نیز با رشد بیش از 1500 واحدی روبرو شدند.

بدین‌ترتیب در شرایطی که سایه ابهامات متعدد همچون انتشار آمار تورم آمریکا در عصر روز چهارشنبه و به نوعی واکنش بازارهای جهانی بخصوص کامودیتی‌ها و حتی محصولات پتروشیمی به این مساله، بر افزایش رفتارهای محتاطانه معامله‌گران مشاهده می‌شد، معاملات بورس کالامحور تهران با وجود نوسانات مثبت شاخص‌ها، کم‌حجم دنبال شد. به گونه‌ای که ارزش معاملات خرد در سطح 2700 میلیارد تومان قرار گرفت و کدهای حقیقی حدود 224 میلیارد تومان نقدینگی از بورس خارج کردند.

حال در شرایطی که نرخ تورم آمریکا برای ماه ژوئن منتشر شده و در کنار رسیدن نرخ ماهانه تورم تا ۱.۳ درصد، نرخ تورم سالانه این کشور نیز به ۹.۱ درصد رسیده، احتمال تشدید سیاست‌های انقباضی از سوی فدرال رزرو مبنی بر افزایش نرخ بهره افزایش یافته‌است.

با این وضعیت همچنان نگرانی از استمرار افت قیمت جهانی کالاها در بورس تهران که بیش از ۷۰ درصد آن را صنایع کامودیتی‌محور تشکیل ‌می‌دهند، وجود دارد.

حال باید دید حفظ سطوح بالای نرخ دلار آزاد و افزایش نرخ نیمایی و البته انتشار صورت‌های مالی فصل بهار در صنایع مختلف بخصوص پالایشی‌ها آن هم در شرایطی که امیدواری‌ها نسبت به انتشار عملکردهای درخشان فصل بهار با توجه به سطوح عالی کرک اسپرد در نمادهای این صنعت پرپتانسیل بالا گرفته‌است، می‌تواند در حکم محرکی برای ورود بیشتر نقدینگی و افزایش حجم معاملات عمل کند یا با وجود نگرانی از تداوم افت قیمت جهانی کالاها باز هم معاملات کم‌رمق  بوده و نقدینگی تنها به سوی برخی صنایع رهسپار خواهد شد؟

مشاهده گزارش کامل چشم انداز بورس فردا

برای گرفتن سبد سهام پیشنهادی  خود روی لینک کلیک کنید↪️

برای اطلاع از بورس امروز روی لینک کلیک کنید.↪️

برای دیدن نبض بازار بورس ایران روی لینک کلیک کنید.↪️

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24