Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

ممکن است بارها جمله “با احساسات خود معامله نکنید” را شنیده باشید. وقتی صحبت از سرمایه‌گذاری می‌شود، نمی‌توان از تاثیر احساسات چشم‌پوشی کرد. این عامل یکی از سخت‌ترین موانع برای دستیابی به معاملات موفق است. معامله کردن بر اساس احساسات می‌تواند تاثیر منفی در بازدهی داشته باشد؛ بنابراین شرکت تحلیلگر امید، الگوریتمی را جهت کنترل احساسات در معاملات معرفی کرده است. 

احساسات در معاملات با کمک الگوریتم ها حذف می شوند

ممکن است بارها جمله “با احساسات خود معامله نکنید” را شنیده باشید. وقتی صحبت از سرمایه‌گذاری می‌شود، نمی‌توان از تاثیر احساسات چشم‌پوشی کرد. این عامل یکی از سخت‌ترین موانع برای دستیابی به معاملات موفق است. معامله کردن بر اساس احساسات می‌تواند تاثیر منفی در بازدهی داشته باشد؛ بنابراین شرکت تحلیلگر امید، الگوریتمی را جهت کنترل احساسات در معاملات معرفی کرده است. 

معامله بر اساس احساسات

معامله اوراق بهادار با اصول بنیادی قوی برای افزایش ثروت، امری عاقلانه است. با این حال، هنگامی که از نظر احساسی معامله می‌کنید، اغلب این جنبه‌های ضروری را نادیده می‌گیرید؛ به‌عنوان مثال، در این مواقع، زمانی که بازارها روند صعودی هیجان‌انگیزی را تجربه می‌کنند، بسیاری از سرمایه‎‌گذاران احساس می‌کنند که اگر اکنون سرمایه‌گذاری نکنند، اتوبوس را از دست خواهند داد.

در این فرآیند،ممکن است نقاط اشتباهی را برای ورود و خروج به بازار انتخاب کنید؛ این تصمیمات لحظه‌ای، ریسک را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد؛ بنابراین، عاقلانه است که حذف احساسات در معاملات را جدی بگیرید.

هنگامی که معامله غیر‌عاطفی انجام می‌دهید، قضاوت شما بر اساس منطق، واقعیت‌ها و ارقام است. شما با توجه به هدفی که می‌خواهید به آن برسید معامله می‌کنید و این نه تنها ثروت شما را افزایش می‌دهد، بلکه تجربه‌ای خوشایندی از سرمایه‌گذاری برای شما به ارمغان می‌آورد.

نکته دیگر که در اثر معاملات احساسی ایجاد می شود، معاملات انتقامی است. زمانی که سرمایه خود را به دلیل معاملات هیجانی از دست می‌دهید، تمایل دارید تا درگیر معاملات انتقامی شوید. پس از اینکه ضرری در معاملات متحمل شوید، به‌دنبال جبران آن در کمترین زمان ممکن هستید که این عامل در بیشتر مواقع موجب ضرر بیشتر و انجام معاملات تصادفی می‌شود. معاملات انتقامی همچنین ممکن است منجر به معامله بیش از حد شود و هزینه‌های معامله شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. سطح استرس نیز بالا می‌رود و احتمال تصمیم‌گیری‌های اشتباه، زیاد است. با این حال، وقتی معامله را بر اساس استراتژی از پیش‌تعیین‌شده انجام دهید، همه چیز می‌تواند متفاوت باشد.

راه حل کنترل احساسات

 برای حذف احساسات در معاملات، شرکت تحلیلگر امید الگوریتم‌های اجرای سفارش را پیشنهاد می‌دهد:

الگوریتم های اجرای سفارش

فرض کنید یک استراتژی از قبل برای خود طراحی کرده‌اید که با رسیدن به ضرر ۱۰ درصدی دور از هیجان و با تحلیل قبلی، سهام خود را به فروش برسانید تا از ضرر بیشتر جلوگیری کنید؛ اما ممکن است زمان اجرای سفارش اسیر هیجانات بازار شوید و از تصمیم خود صرف نظر کنید. 

یا لحظه فروش ممکن است برای شما امید واهی ایجاد شود که امکان بازگشت سهام وجود دارد و با تردید بیشتر، ضرر بیشتری متحمل شوید.

الگوریتم‌های اجرای سفارش، در این مواقع به کمک شما می‌آیند. الگوریتم دچار تردید نمی‌شود و به محض برقرار شدن شرایط استراتژی شما، سفارش اجرا می‌شود. ربات‌های معامله‌گر، دچار ترس و طمع نمی‌شوند و نمی‌گذارند هیجانات بازار بر استراتژی و تصمیم‌های شما خللی وارد کنند. همچنین این قابلیت را دارند که اگر استراتژی شما تغییر کرد، تغییرات را اعمال کنند.

الگوریتم سفارش شرطی

هنگامی که سرمایه‌گذاری روی یک دارایی مالی صورت می‌گیرد، در صورتی که قیمت در خلاف جهت پیش‌بینی حرکت کند، سرمایه‌گذار ریسک بالایی متحمل می‌شود، این امر می‌تواند منجر به زیان قابل توجهی شود. مگر اینکه سرمایه‌گذار از قبل اقداماتی برای خروج از معامله در نظر گرفته باشد. در این مواقع سرمایه‌گذار با قبول مقدار مشخصی ضرر از معامله خارج می‌شود، به این نقطه خروج حد ضرر می‌گویند.

از سوی دیگر، اگر قیمت به سمتی حرکت کند که معامله در موقعیت سود قرار گیرد، سرمایه‌گذار باید در زمان مناسب از معامله خارج شود، چون هر موقعیت سودآوری تا ابد سودده باقی نمی‌ماند و سرمایه‌گذار حرفه‌ای باید سود خود را ذخیره کند، این نقطه خروج، حد سود است.

در تمام بازارهای مالی رایج جهان، امکان ثبت الگوریتم با توجه به حد سود و ضرر وجود دارد. شرکت تحلیلگر امید در این زمینه الگوریتمی به مشتریان خود ارائه می‌دهد که این امکان را در بازار ایران فراهم می‌سازد.

با استفاده از تحلیل تکنیکال یا روش‌های نوین دیگر، ابتدا نقاطی که حد ضرر یا حد فروش شما فعال می‌شود را تعیین کنید. سپس عدد محاسبه شده را در فیلد شرط قیمت وارد کنید.

 تحلیلگر امید

فرض کنید حد ضرر شما برای سهم الف روی قیمت ۱۲۰۰ ریال فعال می‌شود و شما تمایل دارید نهایتا تا عدد ۱۱۸۰ سهم را به فروش برسانید. بعد از اینکه حد ضررتان فعال شد، حجم مورد نظرتان نهایتا تا قیمت ۱۱۸۰ به فروش می‌رسد و شما را از ضرر بیشتر نجات می‌دهد.

منبع خبر: اطلاع رسانی تبلیغی

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24