Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

با وجود آن که احتمالآً در روز آینده نیز معاملاتی رو به بالا را شاهد خواهیم بود، اما به نظر می‌رسد که معاملاتی متعادل تر و شاید کمی محتاطانه تر را نسبت به روزهای انتهای هفته شاهد باشیم...

پیش بینی وضعیت بورس فردا / سنگ ، کاغذ ، قیچی ؛ معامله کن!!

بورس24 : روز چهارشنبه معاملاتی سبز و رو به بالا را در کلیت بازار سهام پشت سر گذاشتیم. به گونه‌ای که با سرایت بخشی از تقاضای روز سه شنبه به معاملات روز چهارشنبه، شاهد غلبه خریداران بر فروشندگان و بازگشت خوشبینی ها به بازار سرمایه بودیم.

بدین ترتیب در شرایطی که نماگرهای بورسی از ابتدا تا انتهای معاملات به روند صعودی خود ادامه دادند، در نهایت شاخص کل در پی بهبود قابل توجه تقاضا و رشد قیمتی اغلب نمادهای شاخص ساز بویژه نمادهای پالایشی، با پیشروی حدود 0.76 درصدی روبرو شد.

اما در سمت دیگر شاخص هم وزن به سبب اقبال بیشتر سمت تقاضا به نمادهای کوچک و متوسط، باز هم عملکرد بهتری نسبت به شاخص کل داشت و توانست حدود 1.5 درصد بر ارتفاع خود بیفزاید.

ارزش معاملات خرد در حدود 3800 میلیارد تومان قرار گرفت و تراز نقدینگی خرد مثبت شد. هرچند رقم آن قابل توجه نبود و به نوعی نشان می‌داد که معامله گران خردی که  همچنان در ضرر هستند، با وجود تمامی محرک های رشد موجود، مایلند تا سرمایه خود را از بازار خارج کنند.

البته بخشی از عرضه های موجود در صنایعی مثل خودرویی و بانکی حتی در روزهای سبز بازار، نشان از شناسایی سود از سوی برخی معامله گران پس از رشدهای اخیر داشت.

همان‌طور که می دانیم مهم ترین فاکتور موثر این روزهای بازار بحث برجام است. خریداران در بازار روز چهارشنبه نیز در انتظار پاسخ آمریکا به نظرات ایران در نمادهای بانکی و خودرویی در یک ساعت ابتدایی معاملات، محتاطانه رفتار کردند. هرچند در ادامه معاملات تحت تأثیر انتشار اخبار مثبت و خوشبینی ها نسبت به نزدیکی به احیای برجام، تقاضای خوبی جذب این گروه ها شد.

از سویی قیمت های جهانی بخصوص قیمت نفت پس از روند نزولی هفته های اخیر، تا حدودی تثبیت و یا حتی افزایشی شده است. همین مسئله وضعیت معاملات را در نمادهای صادراتی و کامودیتی محور در دو روز معاملاتی اخیر به مراتب بهتر کرده است. هرچند به گفته کارشناسان به سبب فاکتورهای مختلف، هنوز چشم انداز آتی این بازارها تا حدودی مبهم است.

اواخر روز چهارشنبه بود که آمریکا پاسخ خود به نظرات ایران را در خصوص پیش‌نویس اروپا ارائه کرد. با این که هنوز جزئیاتی از این پاسخ بیرون نیامده، گمانه زنی ها و تحلیل های گوناگونی پیرامون آن منتشر شده است.

اما نکته مهم روند نرخ دلار آزاد است که فعلا روند صعودی به خود گرفته و به مرز 30 هزار تومان نزدیک شده است. از آنجا که بازار دلار معمولاً واکنش سریعی به خبرها می دهد، این مسئله می‌تواند بخشی از سرمایه‌گذاران بورسی را که نگران طولانی شدن روند مذاکرات هستند، نسبت به روزهای انتهای هفته محتاط تر کند.

بدین ترتیب با وجود آن که احتمالآً در روز آینده نیز معاملاتی رو به بالا را شاهد خواهیم بود، اما به نظر می‌رسد که معاملاتی متعادل تر و شاید کمی محتاطانه تر را نسبت به روزهای انتهای هفته شاهد باشیم.

مشاهده چشم انداز بورس فردا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24