Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

پروژه باران تا پایان سال آینده تکمیل می شود سهام منطقه ویژه تا آخر امسال در بورس عرضه خواهد شد

«ثفارس» به زودی پروژه دلگشا را می فروشد

بورس24 : سلیمانی رئیس هیات مدیره شرکت عمران و توسعه فارس در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره آخرین وضعیت پروژه دلگشا گفت: پروژه دلگشا 100 درصد تکمیل شده است. با خریدار واقعی هم رایزنی شده و برنامه هیات مدیره این است که حداکثر تا پایان مهر ماه این پروژه با رعایت مکانیزم های قانونی فروخته و واگذار شود و سود آن در حسابها شناسایی شود.

او با اشاره به تاثیر واگذاری این پروژه بر سود ثفارس تصریح کرد: این پروژه بین 380 تا 400 میلیارد تومان قیمت می خورد که به ازاء هر سهم حدود 200 تومان سود برای ثفارس به همراه خواهد داشت. البته این درصورتی است که پروژه به فروش برود و با پیشروی مذاکرات فروش و قطعی شدن هر رخدادی، مراتب از طریق سامانه بورس به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

از وی در مورد آخرین وضعیت پروژه باران هم پرسیدیم. وی بیان داشت: در حال رایزنی جهت ادامه کار پروژه باران هستیم. امیدواریم پایان 1402 پایان کار پروژه باران باشد. آخرین جواز دریافتی بنای این پروژه 30 هزار متر مربع است و تا کنون حدود 30 درصد پیشرفت داشته است.

سلیمانی راجع به برنامه افزایش سرمایه ثفارس اذعان داشت: موضوع افزایش سرمایه در دست بررسی حسابرس قرار دارد و به محض آماده شدن نتیجه، سعی می کنیم ظرف یک هفته آینده آن را به بورس ارائه کنیم. بخش نقدی افزایش سرمایه از محل نیروگاه شرکت است. البته سه نیروگاه 10 مگاواتی دیگر هم داریم که کارهای قانونی آن انجام شده اما قسمت زیادی از بخش نقدی این افزایش سرمایه از محل نیروگاه 6 مگاواتی شرکت تامین خواهد شد. مابقی افزایش سرمایه نیز از محل زمین های شرکت است. موضوع افزایش سرمایه حداکثر تا یک ماه آینده انجام خواهد شد.

او تاکید کرد: برنامه ما 100 درصد افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و 100 درصد از محل تجدید ارزیابی زمین های شرکت است. در بحث آورده نقدی در واقع نگاه ما سودسازی دائم برای سالهای آتی شرکت است. با توجه به اینکه ما قصد احداث نیروگاه را داریم، قصد داریم که خودمان از برق نیروگاه ها برای پروژه های صنعتی شرکت که در حال رایزنی آن ها هستیم، استفاده کنیم تا پروژ های صنعتی یک سود دائمی برای شرکت به همراه داشته باشد.

رئیس هیات مدیره ثفارس گفت: قصد داریم کسب و کارمان و محصولاتمان را متنوع کنیم و از صرف ساختمانی بودن هم به سمت فعالیت های معدنی برویم و هم در زمینه تولید فروآلیاژها فعال شویم.

او درباره مالکیت ثفارس در منطقه ویژه و برنامه ورود آن به بورس ابراز داشت: سهام شرکت در منطقه ویژه 10 درصد است. مراحل اولیه ورود به بورس پروژه منطقه ویژه از اوایل سال 1400 آغاز شده و به احتمال زیاد بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان امسال روی تابلوی بورس خواهد آمد.

در پایان از سلیمانی در خصوص نوسانات قیمتی سهام ثفارس در بازار سرمایه پرسیدیم که گفت: مهمترین مساله سهام نقدشوندگی آن است. در برخی از روزها ثفارس حتی از ایران خودرو هم بیشتر حجم می خورد که این نشاندهنده نقدشوندگی بالای آن است. در حدود 2 ماه اخیر بیش از هزار میلیارد معامله بر روی این نماد انجام شده است. این سهم از 460 تومان رشد خود را آغاز کرده و تا محدوده هزار تومان افزایش یافته است و با توجه به برنامه ها و پروژه های آن، روند سهم مطلوب ارزیابی می شود.

برای دیدن جدیدترین تحلیل های بورسی روی لینک کلیک کنید↪️

برای اطلاع از اخبار افت بورس روی لینک کلیک کنید ↪️

برای اطلاع از مجامع بورسی روی لینک کلیک کنید.↪️

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24