Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

در روز آتی نیز معاملات کم رمقی را با تمایلات رو به پایین در کلیت بازار شاهد خواهیم بود. هرچند طبیعتاً برخی صنایع کوچک و متوسط بازار با شرایط بنیادی خوب، اوضاع به نسبت بهتری خواهند داشت...

پیش بینی بورس فردا ؛ رژه مشترک سرخ جامگان و سبزجامگان

بورس24 : روز چهارشنبه معاملات کم رمق و کسل کننده ای را در بازار سرمایه شاهد بودیم.

شاخص در محدوده نسبتاً مهم 1.42 میلیون واحدی حمایت نشد و این سطح را تحت تاثیر فشار عرضه در کلیت بازار به ویژه در نمادهای بزرگ و موثر بر شاخص از دست داد.

بدین ترتیب در شرایطی که تکنیکالیست ها معتقدند با از دست رفتن این حمایت، روند رو به پایین فعلی ممکن است که تا مرز 1.4 میلیون واحدی ادامه یابد، همین مساله در کنار تداوم رفتارهای محتاطانه و نگرانی‌های معامله گران در خصوص ابهامات موجود، موجب تداوم فشار فروش و البته ترس خریداران از خرید سهم و زیان های بیشتر شد.

هرچند به باور اغلب کارشناسان در صورت رخداد همچنین سناریویی و ادامه اصلاح شاخص، بعید است که افت جدی و سریعی را در نماگر اصلی بازار شاهد باشیم.

اما به هر حال ریسک هایی بازار سهام را احاطه کرده است که معامله گران را حتی در قیمت های فعلی نیز محتاط کرده است. از ابهامات برجامی و احتمال به تعویق افتادن احیای آن گرفته تا چشم انداز رکودی و نگران کننده بازارهای جهانی و ریسک های داخلی چون سیاست گذاری های غلط در صنایع مختلف به ویژه بحث قیمت گذاری دستوری، همه و همه موجب شده تا محرک هایی چون نوسانات مثبت نرخ دلار نیز موجب بهبود تقاضا در نمادهای صادرات محور نشوند.

کمااینکه می بینیم با کمرنگ شدن امیدها به احیای برجام، دلار مدتی است با نوسانات رو به بالا روبروست و در محدوده های بالای 30 هزار تومان جا خوش کرده است. دلار نیمایی نیز در روزهای اخیر نوسانات مثبتی را شاهد بوده است. با این حال بلاتکلیفی و البته بی اعتمادی موجود سبب شده تا معامله گران همچنان اقبالی به نمادهای دلاری نداشته باشند. 

به هر ترتیب با تداوم روند افزایش فشار فروش در نمادهای بزرگ و شاخص ساز، شاخص کل به روند نزولی خود ادامه داد و در نهایت با ثبت افت 7975 واحدی در ارتفاع 1,412,859.41 واحدی ایستاد. شاخص هم وزن نیز به رغم تحرکات خریداران در برخی صنایع و نمادهای کوچکتر، در نهایت با افت 448 واحدی روبرو شد تا پرونده معاملات رکودی آخرین روز هفته با ثبت یک عقب نشینی دیگر بسته شود. ارزش معاملات خرد به محدوده 3100 میلیارد تومان رسید و کدهای حقیقی حدود 185 میلیارد تومان از بازار خارج کرده اند.

بدین ترتیب به نظر می رسد که بازار در انتظار یک خبر امیدوارکننده سیاسی یا اقتصادی است و تا زمانی که این خبر به بازار مخابره نشود، نمی توان انتظار تغییر خاصی در رفتار معامله گران به منظور ورود نقدینگی داشت.

بنابراین احتمالاً در روز آتی نیز معاملات کم رمقی را با تمایلات رو به پایین در کلیت بازار شاهد خواهیم بود. هرچند طبیعتاً برخی صنایع کوچک و متوسط بازار با شرایط بنیادی خوب، اوضاع به نسبت بهتری خواهند داشت.

برای دیدن جدیدترین اخبار بورس روی لینک کلیک کنید.↪️

برای اطلاع از اخبار روز ارزهای دیجیتال روی لینک کلیک کنید.↪️

برای دیدن بهترین کارگزاری روی لینک کلیک کنید.↪️

مشاهده چشم انداز بورس فردا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24